Martine29f Svart 22.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 Det virker som om Ts ikke har noen planer i det hele tatt ang båt og bare bruker denne utdødende tråden som tidsfordriv. Og skal denne tråden overleve så er den avhengig av andre medlemmer sin deltakelse. Beklager, men nå skal jeg bytte eksosbend som har "dævva". Alltid noe å gjøre med gamle båter, alltid og det er jo sjarmen og en stor del av et lykkelig båtliv.... Link to post
Jannmar Svart 22.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 Martine29f skrev 23 minutter siden: Og skal denne tråden overleve så er den avhengig av andre medlemmer sin deltakelse. Er ikke alle tråder avhengig av respons for å overleve? Jeg synes da vitterlig at TS har innlegg i tråden sin både jevnt og trutt. Link to post
XardasKSP Svart 22.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 @Martine29f Altså jeg har vel fortalt allerede at det ikke blir noe øyeblikkelig båtkjøp, selv om noen skulle ønsket det for mer underholdning i tråden. Har vel fortalt det helt klart og tydelig hvordan synet mitt er på kjøp av båt om det kommer noe virkelig utrolig tilbud som ikke bare er en spøk i tråden, så kan jeg skrape frem mer penger med engang men ellers venter jeg og ser hva som kommer. Jo mer penger desto bedre båt, jo raskere hva som helst desto større sjanse for at man betaler etterpå i dyre summer for å vedlikeholde noe som ikke var noe realisering av drømmene. Link to post
Martine29f Svart 22.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 Han har jo det da, men det dreier seg vel mest om å kommentere og kverulere på andre sine innlegg vel? Link to post
ohio Svart 22.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 Ja ekte kverulant Link to post
Buster L Mercury Svart 22.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 Noen har kjøpt stor båt på Hvaler. https://www.facebook.com/share/p8aXKyJ89gi4hwBB/?mibextid=WC7FNe Link to post
Komodo Svart 22.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 Buster L Mercury skrev for 1 time siden: Noen har kjøpt stor båt på Hvaler. https://www.facebook.com/share/p8aXKyJ89gi4hwBB/?mibextid=WC7FNe Ja, sånn kan det fort gå med Svær Gammel Driter. Var i Fredrikstad Blad i går også. https://www.f-b.no/moder-n-ligger-isfast-med-kraftig-slagside-har-tomt-fartoyet-for-drivstoff-og-olje/s/5-59-3213954 Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
EiSvIn Svart 22.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 Trist sak. Men selv om denne tråden er avsporingens høyborg, synes jeg ikke at den trengs å spores av ennå mer. Den handler fremdeles om at XardasKSP skal kjøpe seg båt, og selv om det ser ut som det drar ut i det lange løp så har jeg nå lært noe, og ikke minst vært underholdt av denne tråden. Link to post
index Svart 22.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 XardasKSP skrev for 6 timer siden: Noen andre mente alt kan fikses, til slutt kom jeg frem til at det kanskje er bedre å kjøpe noe hvor alle er enige i at deler fortsatt finnes å få kjøpt. Lykke til med å finne noe som alle er enige om er bra! "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Clasg Svart 22.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 @XardasKSP Har du overvejet, at blive “omvendt aktiv” ved at indrykke annonce med “Båd købes”? Jeg ser flere steder, f.eks på Facebook, at det giver mange flere henvendelser, end man lige regner med. Der kan jo godt sidde bådejere rundt omkring, som har brug for et hurtigt og diskret salg, og derfor gerne vil slå af prisen. Jeg fik selv handlet 4 gode sommerdæk til fruens nye bil på den måde! ( fik et opkald fra en forhandler, der lige havde fået dem ind i bytte, og de passede ikke til de biler han havde stående) Link to post
XardasKSP Svart 22.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 @index Alle trenger ikke å være enige men det var vel ikke noen som mente at man ikke fikk deler til motorne som var i Princess 55 i Stavanger eller Princess 415 som ble solgt så raskt? Imens angående Princess 414 var det svært erfarne folk også som mente det ikke finnes deler lenger til motorne. @Clasg Jeg har vel kommet frem til ideen at jeg vil helst spare opp mer penger siden jeg da kan kjøpe noe som enten er "stort nok" eller som rett og slett er nyere slik at det ikke like sannsynlig "dævver" om det ikke blir i Princess 55 eller Storebro 500 størrelsen. Venter jo også til at vår annonsene kommer for å se prisnivået + jeg har jo ikke D5LA før sannsynligvis i april om eksamen i D5LA går like fint som de teori eksamnene til D5L. Så får jeg jo også prøvd en Storebro 500 i mars som en del av D5L praksis. PS. Man betaler jo med mer glede vedlikehold på en "fin stor gammel driter" som er drømmeoppfyllelsen enn for en "liten gammel driter" eller "stygg gammel driter som ikke oppfyller drømmen egentlig". Link to post
ohio Svart 22.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 TS det normale er at man først besiktiger den båten man er interesert i men du pruter jo lenge før du har sett den Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 Klarer ikke holde meg fra å kommentere lenger. Fulgt tråden med stor interesse egentlig. Støtter Ts litt, han ønsker en stor båt med mulighet for å kunne fiske fra akterdekk. Der er ikke båter med akterkabin særlig gunstige. Når jeg kjøpte P440, så var også det ett av mine krav. Det skulle være enkelt å komme ut på badeplattform, helst med port. Akterkabin var lite ønsket. Hadde absolutt ikke lyst å klatre ned noen stige, for å komme til vannet. Støtter og oppmuntrer Ts til å vente, så dukker det opp en slik som du har lyst på. Du må i alle fall ikke finne på å kjøpe en båt du ikke har lyst på. Det blir bare rot. Du skriver også at du kan vente til du har noen mer kroner tilgjengelig. Smart. ? men skulle det dukke opp et godt kjøp, å jeg understreker, drømmebåten din, da må du være rask. De båtene er nemlig drømmebåten til flere. ? Min anbefaling, sett deg på gjerdet og vent. Spar penger, slik du sier du gjør? nå har du fått mange gode råd, spesielt fra min gode venn @sap_2000. Han er meget klok. Dette gjelder motorer og utstyr i båtene. Ligg unna det som han har advart deg mot. Men skulle drømmen plutselig komme til syne.. til en overkommelig pris.. da må du reagere raskt. Spør om råd.. å kontakt selger fort. Ellers forsvinner drømmen? Viktigste poeng, ikke kjøp noe annet enn det du vil ha..? Når jeg kjøpte P440, så var det maaange som stod i kø, ikke sant @Marida? Endelig ble det Bobåt Link to post
XardasKSP Svart 23.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 @ohio Nå vet jeg ikke hvor mange ganger jeg har fortalt det men den eneste båten jeg prutet på før jeg fikk sett den var Princess 55 i Stavanger av den simple grunn at jeg ikke hadde råd i Desember til å betale fullpris for den så måtte vite hva slags pris den kunne havne på + ingen egentlig visste noe om båten siden det var ett dødsbo som solgte den og megler foretok ikke noen egenundersøkelser. Så da måtte jeg vite om det er noe vits å bruke mekaniker til å undersøke alt sammen. Hadde det vært en slik båt til sommern så hadde det vært noe annet for da ville jeg hatt råd helt opp til utgangspris. @Bjørn Løvjomås Det er jo bare å kommentere har ellers fått mange gode råd og info man ikke finner i google fra @sap_2000 sine svar. Altså når utgiftene til vedlikehold skal være såpass store så ønsker jeg å finne noe som er en drømmebåt, dersom båt skulle hatt aktercabin så må det være ett design som jeg finner vakrere enn tilsvarende båter som f.eks Storebro 500. Ellers er båt av typen Princess 55, Princess 45, Princess 50 og tilsvarende Fairline å foretrekke. Hvor hvis den skal være "liten" så bør den være betydelig nyere om pris skal være "høy". Ellers så stod jo Princess 55 ute i noen måneder det var kanskje derfor jeg forventet at Princess 415 ville rekke å komme til "dørstokken" og jeg kontaktet jo selger samme dagen den ble annonsert. Men jeg tok da feil. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Fortsett å drømme om fineste båten. Plutselig dukker den opp.. å da er du klar?? Endelig ble det Bobåt Link to post
pipe Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Bjørn Løvjomås skrev for 17 timer siden: Støtter Ts litt, Helt enig. Han tar D5LA om dagen og det er bevis nok for meg att han går med å kjøpe stor båt planer. Jeg tror han handler men blir det ikke noe av så har jeg ikke noe med det. Link to post
Eika Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Komodo skrev for 21 timer siden: Ja, sånn kan det fort gå med Svær Gammel Driter. Var i Fredrikstad Blad i går også. https://www.f-b.no/moder-n-ligger-isfast-med-kraftig-slagside-har-tomt-fartoyet-for-drivstoff-og-olje/s/5-59-3213954 Det er trist og se barndomsminner på den måten der, kom cruisene imellom sundene ved hytta med høy musikk og en haug folk som hyla og vinka til oss kids på brygga, i mitt voksene liv så har jeg vært på mange quiz'r på den der. Huff Link to post
Komodo Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Eika skrev for 2 timer siden: Det er trist og se barndomsminner på den måten der, kom cruisene imellom sundene ved hytta med høy musikk og en haug folk som hyla og vinka til oss kids på brygga, Ser enda verre ut i dag. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Førstefender Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Uff, sto i avisa i går at eier hadde fullkontroll og båten ikke tok inn vann, men bare sto på bunn... Må være noe som har dæva! Link to post
Eika Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Komodo skrev for 1 time siden: Ser enda verre ut i dag. Huff, tipper den blir spiker istedenfor kontor etter det der Link to post
XardasKSP Svart 23.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Av en eller annen grunn er det alltid stålbåter som synker i havn (nå nevner jeg ikke trebåter engang fordi dette må være for folk som ikke får nok jobb å holde på med av alt annet som skal fikses på en båt) og jeg får en oppfatning at det er lettere å vedlikeholde glassfiber båter siden så lenge skroggjennomføringer lever og det ikke detter flere tonn med snø på båten så synker den vel ikke i havn. Ellers vet jeg ikke hvordan dette skal være relevant i forhold til fritidsbåt, "Svær gammel driter" skal jo være fritidsbåt bygd i glassfiber Link to post
Komodo Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 XardasKSP skrev 7 minutter siden: Av en eller annen grunn er det alltid stålbåter som synker i havn Dette har vi vært gjennom før Xardas. Ta en titt på byggeåret for denne båten før du uttrykker deg bombastisk ? Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Førstefender Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 XardasKSP skrev 1 time siden: Av en eller annen grunn er det alltid stålbåter som synker i havn. Ellers vet jeg ikke hvordan dette skal være relevant i forhold til fritidsbåt, "Svær gammel driter" skal jo være fritidsbåt bygd i glassfiber Det der er jo bare tull. Er jo et eller annet som har dæva, det er jo det denne tråden stortsett handler om, så må jo være veldig relevant. Link to post
Okkaby Svart 28.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2024 Da kom jo drømme båten til TS @XardasKSP ut https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=341578679 Bare å slå til nå http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
ohio Svart 28.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2024 Han skal nok pruta seg vekk fra den også tenker jeg Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn