Jump to content

Kjøpe stor båt til lav pris?


XardasKSP

Recommended Posts

Clasg skrev 1 time siden:

https://cpbaad.com/boats/c2b22c63-d82e-4c9f-833c-bf6df11bdf2f/tremlett-46-offshore
 

ca. 500.000 NOK og så er den indenfor EU :-) 

Jeg mener, den kan sejles til Polen og blive en fin båd igen med den rette pleje. 

Er jo helt ubrukelig som fiskebåt dette. Å for å få denne i fin stand, så går det Jævlig med penger. å da vil den fremdeles være ubrukelig som fiskebåt. Så omtrent ut som den var klar for skraphaugen denne.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

@Clasg Den har aktercabin, ser ut som en ruin i forhold til båter som er linket i Norge, har verre motorer enn Princess 435 (for å sammenligne med aktercabin båt) med utgangspris på 800 000 levert i Fredrikstad området uten plundring med søknader til staten om at den skal være 2 år i Norge.... Og den koster jo 46 000 euro. 

Det var ikke Danmark som har rimelige båter, det var Sverige som har rimelige båter. Spørsmålet er om de er rimelig fordi det er Sverige eller pleier de vanligvis å være i snitt mindre vedlikeholdt enn båter i Norge. Princess 65 var jo i Sverige og ellers er "enorme gamle dritere" betydelig billigere i Sverige. På "store dritere" er det så å si ingen forskjell så ikke noe vits med søknader til staten osv.

 

Link to post
Share on other sites

Da har xardasen slaktet denne Tremletten :giggle:.

 

Sjeldne båter forresten. Lå en 54 fot utgave her i bærum i flere tiår. De siste årene har jeg sett den ligger i Egersund. 

Meget spesielt design for å si det forsiktig

 

XardasKSP skrev for 9 timer siden:

Får da høre prisen for å fikse det så tanna kommer seg helhetlig ut og slutter å plage meg ihjel.

 

Ofte kommer de lettest ut i 2-3 biter uten at det nødvendigvis blir 2-3 ganger dyrere :lol:

 

Rotfylling er en helt annen prosess som tar mer tid og går over flere besøk, og er følgelig dyrere.

 

Okkaby skrev 7 minutter siden:

Å her kom det ut nye stor driter med lite gangtid på motorer å ikke alt for gammel båt heller.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=352720537

 

Får komme i forkjøpet og si at den har CAT 3126 motorer. Dog tipper jeg prisen ikke faller i smak.

XardasKSP skrev 1 time siden:

Spørsmålet er om de er rimelig fordi det er Sverige eller pleier de vanligvis å være i snitt mindre vedlikeholdt enn båter i Norge

 

Synes ikke båter generelt er rimelige i sverige. Ofte synes jeg de er høyt priset og ligger lenge uten å bli solgt.

Ang vedlikehold så er det meget generelle inntrykket at svenskene ikke er dårligere enn nordmenn. Innelagring om vinteren virker å være langt mer vanlig i sverige enn i norge, så de båtene ser ofte bedre ut utvendig enn en typisk vestlands/ nordnorge båt som har ligget ute året rundt i 20+ år i all slags vær.

 

Svenskene virker dog ofte å ha vært kjipere på oppgradering av teknisk/ elektronisk

 

Mitt innrykk og meget generelt....

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

@Okkaby Navnet CAT på motorn er ikke noe som får det til å gå varmt på kontoen for å hive penger etter det, føles mye mer "kjent" om det står VolvoPenta og appellerer til følelser om det står MAN eller MTU.

Men altså båten er 1997 og koster 1 790 000 utgangspris, @Bjørn Løvjomås har vel solgt veldig lignende båt bare bittelitt eldre til 1 million. Er jo ikke store prisforskjellen fra Princess 65 som ble solgt i Sverige eller den 1996 Princess 56 som ikke er solgt ennå ved Bergen. Så om jeg skal bruke så mye i fremtiden enten av sparte penger eller av foreldras penger så legger jeg på litt for å få riktig båt til såpass høy pengesum.

@sap_2000

 

Quote

Ofte kommer de lettest ut i 2-3 biter uten at det nødvendigvis blir 2-3 ganger dyrere :lol:


Håpet var vel at de fjerner tannkjøttet så det slipper å være så betent og lar hele tanna enkelt helhetlig være der uten at det skal verke helt inni øret og at jeg risikerer magesår av aspirin medisinering for å få sovet om natta. Foretrekker det enn å rive en helt fungerende tann selv om det koster bare 1800 på prislista.

Rotfyllinger hadde min mor (av en eller annen grunn har ingen av mine tenner dævva noensinne og trengte ikke rotfyllinger, sikkert fordi jeg så å si aldri eter sukker og feiter meg heller opp på kjøtt, fisk og pølser (men tror pizza og brød er mest synderne) :giggle::lol: ) og engang hun gjorde det i Norge var regninga såpass at hun heller tar avspasering eller bruker ferie for å fikse slik i Polen.

Det er kanskje billig å besøke tannlegen men når de først har starta så vil de nok ha betydelig bedre betalt enn på verksted per time :lol:

 

Quote

Synes ikke båter generelt er rimelige i sverige. Ofte synes jeg de er høyt priset og ligger lenge uten å bli solgt


Jo de relativt mindre båtene, Storebro 500 var også sabla dyre der selv om de "bare" hadde VP122, men når man kommer over i kategorien "enorme gamle dritere" så for det første finnes de til salgs i Sverige (i Norge er det ikke så mange av dem, heller flere "svære halvgamle dritere" som f.eks utrolig mye Fairline 58 til salgs i forhold til tilsvarende Princess og øvrige) og de koster jo gjerne rimeligere enn om noe slik "forviller" seg til Norge.

Nå er det kanskje ikke sammenlignbart for f.eks Princess 20M var 4 år eldre enn Fairline 58 i Norge. Men altså den Princess 20M ser ut som "mini oligarkbåt" selv om jeg så i Horten havn at Fairline 58 ikke akkurat er "lite" når den virket betydelig større enn Storebro 500. Men 2 stykk MAN motorer med 2400 HK tilsammen blir jo noe annet enn 2 stykk VP D12 på 1430 HK til sammen. Mener å huske svenskene skrev at denne enorme båten går helt opp i 35 knop med de MAN maskinene om man virkelig vil ha "livets dyreste 15 minutter "når det gjelder" ved Polsk partystrand" :giggle::lol:

Link to post
Share on other sites

Er jo helt umulig å følge med på alle de båtene som BP har forslått for deg, men ser det ligger en flott Fairline 46 foter til prisantydning 1.190.000,- med 2xVP TAMD71B, generator, baug og hekkthrustere, oppgradert elektronikk, godt vedlikeholdt båt. Til og med mannskapslugar akter som du kan hive dagens fiskefangst ned i sammen med masse is :rolleyes:

Mulig denne er en slik midlertidig båt for deg før du får kjøpt deg en >50 foter som du kan vise deg i havna med :giggle:

 

Men som det seg hør og bør, så mener du vel sikkert at dette er dårlige motorer, prisen er alt for høy (får den vil du bestemme) osv, osv.

 

Båten ligger i Drøbak, så hiv deg på sykkelen og ta en titt :sailing:

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Dykker skrev 27 minutter siden:

Er jo helt umulig å følge med på alle de båtene som BP har forslått for deg, men ser det ligger en flott Fairline 46 foter til prisantydning 1.190.000,- med 2xVP TAMD71B, generator, baug og hekkthrustere, oppgradert elektronikk, godt vedlikeholdt båt. Til og med mannskapslugar akter som du kan hive dagens fiskefangst ned i sammen med masse is :rolleyes:

Mulig denne er en slik midlertidig båt for deg før du får kjøpt deg en >50 foter som du kan vise deg i havna med :giggle:

 

Men som det seg hør og bør, så mener du vel sikkert at dette er dårlige motorer, prisen er alt for høy (får den vil du bestemme) osv, osv.

 

Båten ligger i Drøbak, så hiv deg på sykkelen og ta en titt :sailing:

 

Dette er jo prisen på en Finale driter. Så ja den er nok for dyr denne til å bli en midlertidig driter.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

@Dykker Prisen er selvfølgelig "helt feil" men jeg har bestilt visning på søndag på denne og en Princess 45 ved Drøbak som er 100 000 rimeligere i utgangspris. Begge eiere har forsåvidt innrømmet at det ikke er nødvendigvis ferdigpris så da er det jo alltid mulig å gi bud.

Nå var jo den i Horten verdt mer enn disse 2 og solgt for 895 000 med overhalte motorer, splitter nye drivstofftanker, aksler, overhalte gir og tilbehør. Men siden man ikke alltid finner slike tilbud så kan man eventuelt overbetale litt. Skal ringe i morgen igjen for å avtale tidspunkter på begge to så jeg får sett dem og eventuelt levert inn bud med forbehold om at tilstand bekreftes av mekaniker dersom enighet om pris oppnås (skal jo ikke betale for sjekk før enighet om pris, siden da er det jo penger ut vindu).

Så har jeg også snakket med eier av Fairline 50 i Oslo som får være finalebiten på søndag og den jeg egentlig har mest tro på siden utgangspris var 1.390.000 på facebook men det virket ikke som at eier var noe særlig motvillig å foreslå Princess 55 i Stavanger prisen som ett utgangspunkt. Så har avtalt å se på den etter Drøbaksbåtene for å få ett inntrykk om det er mye mindre de 5 føttene og 13 centimetrene i bredden.

Motorne er i hvert fall VP122 men ikke overhalte som på båten i Stavanger (så da må mekaniker sjekke tilstand grundig, men eier forstod jo at motorer er det som er verdien i båten siden om de dævver så koster det mer enn båtens pris å fikse dem opp med overhaling). Så med 1,3 mill måtte de 2 Drøbaksbåtene ikke kosta mer enn 900 000 om det skulle ha noe mening å ikke gå for en driter på grensen mellom stor og svær gammel driter.

Så det er jo godt mulig om eier har noe å gå på, siden båten er jo mindre og ikke har overhalte motorer som den i Stavanger at den kan bli kjøpt. Om det blir enighet om pris så kommer mekaniker for å ta en grundig sjekk.

@Okkaby

Quote

Dette er jo prisen på en Finale driter. Så ja den er nok for dyr denne til å bli en midlertidig driter.


Kanskje det blir en "midt i mellom driter" på 50 fot som ligger i Oslo. Hvis man skal måtte ut med 1 mill for 45 føtter med 71A eller 71B motor så er det vel bedre å slenge på litt ekstra og kjøpe 50 føtter med VP122.

PS. Jeg synes Princess 55 er vakrere enn Fairline 50, men Fairline 50 med VP122 er i hvert fall bedre enn enn 45 fots båt. Større er jo større og det er motorne også som er jo det viktigste i båten. Så får prisene avgjøre (med forbehold at mekaniker ikke forteller at dette ikke er noe å ha etter at man blir enig om pris og skal sjekke).

P.PS. Den båten har vært linket her tidligere med facebook post men det var ikke noe vits å dra til den uten å kunne betale den, nå kan jeg det så det er en vits å dra dit.

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev 16 minutter siden:


PS. Jeg synes Princess 55 er vakrere enn Fairline 50, men Fairline 50 med VP122 er i hvert fall bedre enn enn 45 fots båt. Større er jo større og det er motorne også som er jo det viktigste i båten. Så får prisene avgjøre (med forbehold at mekaniker ikke forteller at dette ikke er noe å ha etter at man blir enig om pris og skal sjekke).

 

Er det Snåsamannen eller evt. en annen klarsynt du skal ha med deg som mekaniker?

Link to post
Share on other sites

@Chiefengineer Skal ha med samme mekaniker som fiksa på Alicraft 31 som kosta så lite at halve forumet trodde det måtte være vrak men som fungerte fint i 4 år og lot seg selges også.

Så vi tar en "prøveseiling" med båten under belastning (håper man kan komme seg ut av Oslo noe plass hvor man får prøvd den i fart) så ser mekaniker det han kan se. Selvfølgelig er det mer risiko enn med dokumentert overhalte motorer og båten er jo ikke Princess 55 men litt mindre. Så da håper jeg det blir tatt hensyn til i prisen så blir det jo båt.

Link to post
Share on other sites

Den Fairline 43/45 som er beskrevet som en 1992 mod er nok ikke riktig da siste produksjon av denne modellen var i 1992 og da kom den med nytt kurvet dashbord og original hekkport noe denne på Finn ikke har Tipper denne er en 1990 mod 

Link to post
Share on other sites

17 minutes ago, ohio said:

Den Fairline 43/45 som er beskrevet som en 1992 mod er nok ikke riktig da siste produksjon av denne modellen var i 1992 og da kom den med nytt kurvet dashbord og original hekkport noe denne på Finn ikke har Tipper denne er en 1990 mod 

Ser ofte båter og båtmotorer som selges med feil årstall, da det ofte er overliggere både ett og to år, men de selges som den modellen den selges. Her kan man bli litt lurt altså!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

@ohio Den Fairline 43/45 er vel pga. pris den minst interessante med mindre eier har den største rabatten på pris av alle 3 båtene. Siden Princess 45 i hvert fall på bilder så bedre ut annonsert til 1,1 mill så allerede rabattert 90 000 i forhold.

Men det mest interessante er jo Fairline 50 med VP122 som ikke koster mye mer og det virket også som eier har forståelse for at det ikke er det samme både i størrelse og overhaling av motorer som Princess 55 som ble solgt i Stavanger. Så det kan jo hende prisen vil matche kuppris og da blir det jo båt. Selv om helst skulle ønske at i kategorien "svær gammel driter" båten var 55 og ikke 50 men om man ikke har kjøpt når det var til salgs til riktig pris så får man kjøpe det som er der om prisen er slik at man kan få det solgt igjen om man klarer å vedlikeholde tilstanden til å ikke bli verre i den tid man eier båten.

@-morten- Jeg anser den båten som samme modell som eldre Princess 45 og det er ikke mye forskjell for meg om den er 1992 eller 1988. Ser jo at det ikke er oppgradert til de senere båtene fra 90 tallet.

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 11 timer siden:

Kanskje det blir en "midt i mellom driter" på 50 fot som ligger i Oslo. Hvis man skal måtte ut med 1 mill for 45 føtter med 71A eller 71B motor så er det vel bedre å slenge på litt ekstra og kjøpe 50 føtter med VP122.

 

Bra du tar en kikk på den. Ligger på LaSa hvor jeg er dagelig så har sett den utenfra. Virker som mye er gjort med den, men som alle eldre båter bør den sjekkes nøye. At motorer ikke er overhalt er ikke nødvendigvis negativt. TAMD 122 er meget gode motorer, og gitt at de er brukt og vedlikeholdt etter boka er det ingen grunn til overhaling.

 

Legg merke til den nye "fiskebåten" du passerer på brygga på vei ut til F50 :wink: 

Kanskje vi sees der.

 

XardasKSP skrev for 11 timer siden:

Så vi tar en "prøveseiling" med båten under belastning (håper man kan komme seg ut av Oslo noe plass hvor man får prøvd den i fart) så ser mekaniker det han kan se.

 

F50 ligger på Vækerø i Oslo. 5 min ut av havna er du i Lysakerfjorden og kan åpne hendlene.

Om du liker det du ser og kunne tenke deg båten er det viktig å teste alt, ikke minst ved marsjfart og full belastning. Funksjonstest alt av utstyr og knapper..

 

Fikk meg en bomtur til Bergen i går fordi disse tingene ikke var gjort skikkelig. Etter mindre enn en times kjøring hadde jeg oppdaget såpass mange ting som ikke var bra at jeg etter en runde med selger og kjøper snudde og gikk tilbake til utgangspunktet og tok flyet hjem. Anså det som mer sannsynlig at noe ville dævve på veien til Oslo enn at det ville gå bra. Varmgang, oljelekkasjer, diesellekkasje etter åpning/ rens av tank, girhendler som knapt gikk å få inn/ ut av gir, luft i styring osv.

 

Bortkastet tid og penger. Hadde båten blitt kjørt og testet skikkelig ville alle disse tingene blitt avdekket før kjøp og henting. Skjønner virkelig ikke at noen tar så lett på å kjøpe en eldre båt når de ikke selv har peiling. Hadde kjøper tatt inn en litt kyndig person på sin side før kjøp og forhandlinger hadde han antagelig spart seg for det meste av problemer samt 10x lønn/ utgifter til denne personen.

Fikk også en påminnelse om hvorfor jeg jeg prøver  å unngå oppdrag med eldre båter.

 

XardasKSP skrev 20 minutter siden:

Den Fairline 43/45 er vel pga. pris den minst interessante med mindre eier har den største rabatten på pris av alle 3 båtene.

 

Ikke se deg blind på kjøpspris, men totalen ved  å eie og selge. En sliten båt med utfordringer kan bli dyr både å fikse og bli kvitt igjen om større ting dævver.

Ofte er den teknisk beste båten det beste kjøpet om den så er noen hundre K dyrere.

 

-morten- skrev 36 minutter siden:

er ofte båter og båtmotorer som selges med feil årstall, da det ofte er overliggere både ett og to år, men de selges som den modellen den selges. Her kan man bli litt lurt altså!

 

Helt klart. Jeg har sett båter og motorer annonsert som 5 år nyere enn siste årgang. 

 

XardasKSP skrev 29 minutter siden:

Men det mest interessante er jo Fairline 50 med VP122 som ikke koster mye mer

 

Du får sende et bud rett i kneskålene hans :giggle:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

@sap_2000
 

Quote

Legg merke til den nye "fiskebåten" du passerer på brygga på vei ut til F50 :wink: 

Kanskje vi sees der.

 

Nå vet jeg ikke med de parantesene om jeg skal se etter en fiskeskøyte eller en enorm splitter ny 80 foter  :giggle::lol: Men hilser gjerne på og om du bor i nærheten og ikke skulle hatt for det "gull og grønne skoger" og det ikke blir for farlig at båten "dævver" i Oslo fjorden siden den er gammel :lol:, så hadde vært veldig interessert om du kunne ta en kikk sammen med mekaniker (det to par kvalifiserte øyne ser er jo mer enn ett).

Men må uansett ha med "mekaniker" før kjøp siden det er jo han som skal fikse båten senere så det ikke blir "Men det har jeg jo ikke sagt at jeg vet hvordan man fikser, kan ikke du spørre han som sjekka om han kan fikse det" :giggle::lol:

 

Quote

Fikk også en påminnelse om hvorfor jeg jeg prøver  å unngå oppdrag med eldre båter.


Håper at "prøveseiling" kan gå greit da, vi tar med redningsvester :giggle::lol:

 

Quote

Ikke se deg blind på kjøpspris, men totalen ved  å eie og selge. En sliten båt med utfordringer kan bli dyr både å fikse og bli kvitt igjen om større ting dævver.

Ofte er den teknisk beste båten det beste kjøpet om den så er noen hundre K dyrere.


Teksnisk beste båten kosta 300 000 mindre og ble solgt i Horten for 895 000. Altså teknisk beste med tanke på at det var dokumentert 2,3 mill fra verksted og halve drivverket var splitter nytt. Så kan det jo hende den Fairline 43/45 er utrolig velholdt men virka ikke som eier sa noe annet på telefon enn at motor er jo gammel, så det måtte vært en gåte for mekaniker å finne ut av. Siden motor er jo gammel hørtes ikke ut som noe forklaring for 1,19 mill pris.

 

Quote

Du får sende et bud rett i kneskålene hans :giggle:


Det blir vel det som skjer med Fairline 43/45 og i anklene med Princess 45 siden den er "bare" 200 000 dyrere enn dokumentert teknisk bra Princess 45 var i Horten (men har jo 71A og ikke 71B) motorer.

Med Fairline 50 tror jeg det kan jo bli nærme, eier protesterte ikke på at man omtalte prisantydning på 1,39 som prisantydning på 1,3 siden det var hva Princess 55 kosta i Stavanger. Så får man noe bonus rabatt for at båten ikke er så stor som Princess 55 og motorene heller ikke er ovehalt så kan det jo fort bli båt :yesnod:

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev 3 minutter siden:

@sap_2000
 

 

Nå vet jeg ikke med de parantesene om jeg skal se etter en fiskeskøyte eller en enorm splitter ny 80 foter  :giggle::lol: Men hilser gjerne på og om du bor i nærheten og ikke skulle hatt for det "gull og grønne skoger" og det ikke blir for farlig at båten "dævver" i Oslo fjorden siden den er gammel :lol:, så hadde vært veldig interessert om du kunne ta en kikk sammen med mekaniker (det to par kvalifiserte øyne ser er jo mer enn ett).

Men må uansett ha med "mekaniker" før kjøp siden det er jo han som skal fikse båten senere så det ikke blir "Men det har jeg jo ikke sagt at jeg vet hvordan man fikser, kan ikke du spørre han som sjekka om han kan fikse det" :giggle::lol:

 


Håper at "prøveseiling" kan gå greit da, vi tar med redningsvester :giggle::lol:

 


Teksnisk beste båten kosta 300 000 mindre og ble solgt i Horten for 895 000. Altså teknisk beste med tanke på at det var dokumentert 2,3 mill fra verksted og halve drivverket var splitter nytt. Så kan det jo hende den Fairline 43/45 er utrolig velholdt men virka ikke som eier sa noe annet på telefon enn at motor er jo gammel, så det måtte vært en gåte for mekaniker å finne ut av. Siden motor er jo gammel hørtes ikke ut som noe forklaring for 1,19 mill pris.

 


Det blir vel det som skjer med Fairline 43/45 og i anklene med Princess 45 siden den er "bare" 200 000 dyrere enn dokumentert teknisk bra Princess 45 var i Horten (men har jo 71A og ikke 71B) motorer.

Med Fairline 50 tror jeg det kan jo bli nærme, eier protesterte ikke på at man omtalte prisantydning på 1,39 som prisantydning på 1,3 siden det var hva Princess 55 kosta i Stavanger. Så får man noe bonus rabatt for at båten ikke er så stor som Princess 55 og motorene heller ikke er ovehalt så kan det jo fort bli båt :yesnod:

Husk på at det er revnende likegyldig for selger, hva den båten du ikke fikk kjøpt, var verdt/ble solgt for. Du kan ikke sammeligne med det som ikke er tilgjengelig lenger i markedet.

Link to post
Share on other sites

@Gullfisk Men det kommer jo sikkert flere slike båter om de skal bli solgt. Det virket som selger hadde forståelse for det noe man også kan se på utgangsprisen.

Det kan jo være likegyldig for selger, men ofte blir likegyldige selgere stående med båten som Princess 55 i Skien med VP 71A motorer når selger ikke synes det er forskjell på de og VP122 motorer, ellers gjør det ikke noe at det ikke er hekkport og badeplatform. Så da står jo bare båten usolgt. Men noen selgere vil virkelig selge og da synes de kanskje det er relevant hva man raskt har solgt lignende båter for.

Link to post
Share on other sites

Tror vel at selgere har fulgt med over tid hva samme båttype er solgt for tidligere og hvis en potensiell kjøper begynner å ramse opp eldgamle dritere og hva de ble solgt for, så hadde jeg på en høflig måte låst døra og dratt heim. Uansett, kan du nå føre båt over 50 fot? Ble da så stilt om dette🙂

Link to post
Share on other sites

@Martine29f Alle selgere har jo sin taktikk for å selge båten. Man kan jo stenge døra for virkeligheten av hva lignende gamle dritere blir solgt for. Men da er det jo ikke noe poeng å annonsere båten hvis man skal beholde den (med mindre folk venter på den 1 promillen av kjøpere som bare kjøper noe uten å tenke over annet enn skal ha en båt her og nå).

 

Såvidt jeg forstår så trenger ikke denne båten D5L. Men jeg har tatt alle eksamner så det er bare å levere inn dokumentene. Ventet litt med det siden skulle ta D5LA eksamen også og søke hele greia i samme slengen. 

 

Måtte øve litt på den sola over atlanern, jeg har en regel i livet om å bare gå til eksamen når jeg er 100 % sikker på å bestå den. Da slipper man unødvendig stress når man kan det helt sikkert. 

Link to post
Share on other sites

@Martine29f Så vidt jeg forstår er den Fairline 50 innenfor så det ikke er noe problem, om det var en båt over 50 fot som hadde hatt relevant pris så hadde jeg sendt dokumentene som de er og ikke venta på å sende med D5LA også.

Skal nok ikke behøves med noe koffert for å betale båten holder med vanlig bankoverføring, den koster jo ikke 3-4 mill for at jeg måtte tatt med penga fra farens leilighetssalg i Warszawa oppi en koffert for å betale :giggle::lol: For øvrig er det jo bare en forhandler som selger båter som forhandler man kan "glede" med kontant betaling ifølge statens styrking av kontant betaling (samtidig som banker ikke trenger å ta imot mer enn det ble bestemt i mai 2023).

Link to post
Share on other sites

@ohm Den så jeg eller rettere sagt innsiden av siden det ikke var noe utvendig bilde. Var bare 2 problemer den ene heter CAT motor som jeg antar er 3208 med turbo og den andre er at den ligger i Bergen. Men ellers var jo prisen veldig fin om det var VP eller MAN motor oppi.

Foreløpig virker Fairline 50 som mest relevant med tanke på størrelse/motor vs pris + den er i Oslo (en liten henteur med den gode hjelper unna).

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 2 timer siden:

@Gullfisk Men det kommer jo sikkert flere slike båter om de skal bli solgt. Det virket som selger hadde forståelse for det noe man også kan se på utgangsprisen.

Det kan jo være likegyldig for selger, men ofte blir likegyldige selgere stående med båten som Princess 55 i Skien med VP 71A motorer når selger ikke synes det er forskjell på de og VP122 motorer, ellers gjør det ikke noe at det ikke er hekkport og badeplatform. Så da står jo bare båten usolgt. Men noen selgere vil virkelig selge og da synes de kanskje det er relevant hva man raskt har solgt lignende båter for.

Poenget mitt er at du kan bare sammenligne/argumentere med andre båter du KAN kjøpe. Ikke de du ikke fikk kjøpt/ikke har muligheten til å kjøpe i stedet. Du kan jo ikke si at "jeg synes din båt er for dyr, så da kjøper jeg heller den jeg var for treg til å kjøpe som ikke er til salgs lenger". Det synes hvertfall jeg blir useriøst å dra frem, og ville selger svart at da ønsker jeg deg lykke til med den som er solgt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...