sap_2000 Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 XardasKSP skrev 36 minutter siden: Men siden eier ønsker kun henvendelse om man kan betale øyeblikkelig med overføring Jeg tror også du tar ting litt for bokstavelig @XardasKSP: Alternativt har selger blitt skremt av utbrodering om plske penger på vei over til norge i ørten oveforinger over tid, salg av leiligheter, investeringer i flyskole etc. Jeg tror ikke det er lurt å bable eller forklare for mye i detalj. Det selgere flest mener, er at de vil ha kontakt med folk som faktisk kan kjøpe båten. Som @index sier; de ferreste sitter med flere mill på konto. Ofte må noen lån prosesseres, fond selges etc. Helt vanlig. For å ta kontakt eller dra på visning holder det med å si eller la det fremgå klart og tydelig på annen måte at man er i stand til å handle denne båten. Oppgjør og overtagelse er som oftest mellom 3 dager og et par uker. Jeg har vært å sett på endel båter, både i egen regi og sammen med andre. Har aldri hørt om en selger som krever eler spør om bevis på økonomisk situasjon for gidde å prate med eller ta imot en kjøper på visning. Han skriver heller ingenting i annonsen om dette. Han skiver derimot; Det er ikke heftelser på båt Åpen for bud ved rask handel Dette tilsier at han vil selge båten, og forventer heller ikke å få prisantydning. Men folk som graver og spør, eller drar på visning eller prøvekjøring uten å væree istand til å gjennomføre en handel på kort tid er en uting, men såpass selvjustis har de fleste så tror det er meget sjelden det skjer. Hvertfall på eldre dritere. w XardasKSP skrev 11 minutter siden: Han er vel skeptisk siden jeg forklarte hvorfor jeg trenger en måned når jeg ringte i mars. Så etterhvert ble han mindre skeptisk men tok aldri kontakt for når han skulle ha tid til visning og det ble gjort klart at man må ha en avtale på pris før "prøveseiling" siden ellers blir det mye bry for lite. Du har nok rett. Ble skeptisk pga all babling om meget uvanlige pengeoverførsler og en "utradisjonell" kjøper Mvh. SAP Link to post
Martine29f Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 Hvis jeg hadde vært ts så hadde jeg tatt en "hyggelig" prat med båteier. Særlig hvis jeg virkelig kunne ha tenkt å handle. Og særlig hvis siste mail var i mars. Selger blir vel muligens fremstilt feil av ts.? Link to post
XardasKSP Svart 18.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 @Martine29f Men hva skal jeg si til selger? At jeg holder på med å fylle opp norsk bankkonto med kontanter så jeg er klar til å kjøpe om 2 uker eller 3? Det blir jo akkurat samme som i mars (bare enda rarere for selger med mindre man forteller hele historien om at penger ikke ble satt inn i mars fordi de ble investert og at nå har faren solgt en leilighet i Warszawa og det er noen andre penger som settes inn) og vil avskrekke selger. For øvrig må jeg jo også avtale med @sap_2000 + mekaniker når de har tid samtidig for å foreta den undersøkelsen av båten og eventuelle "prøveseilinga" om eier blir enig om pris eller enig om "prøveseiling" i tilfelle han skulle velge å akseptere budet (eller for å rett og slett få korrekt bud i forhold til tilstand som avklares ved turen). @index Er jo best å ikke dra mekaniker og @sap_2000 helt til Bergen for å ikke få "prøveseilt" båten siden da må man gjøre hele greia engang til for å "prøveseile" denne og blir jo unødvendig dyrt. @sap_2000 Jeg vet fortsatt ikke hva klokt jeg kunne si til selger før alle penga er klare på konto så vi kan reise opp dit sjekke og "prøveseile" båten. Så kan jeg rett og slett kjøpe den dersom alt er "nesten i orden" eventuelt få rabatt av selger på ting som ikke fungrerer. (Siden du sa at ingen båter som er gamle er 100 % tilstand). Quote Du har nok rett. Ble skeptisk pga all babling om meget uvanlige pengeoverførsler og en "utradisjonell" kjøper Det er derfor jeg ville gjøre selger mindre skeptisk med å ta kontakt og fortelle at alt er klart for kjøp på 15 minutter dersom vi blir enige om pris og båt ikke viser seg å være betydelig dårligere tilstand enn det hvordan den ser ut på bilder. Link to post
Sandebukta Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 XardasKSP skrev 15 minutter siden: @Martine29f Men hva skal jeg si til selger? At jeg holder på med å fylle opp norsk bankkonto med kontanter så jeg er klar til å kjøpe om 2 uker eller 3? Det blir jo akkurat samme som i mars (bare enda rarere for selger med mindre man forteller hele historien om at penger ikke ble satt inn i mars fordi de ble investert og at nå har faren solgt en leilighet i Warszawa og det er noen andre penger som settes inn) og vil avskrekke selger. For øvrig må jeg jo også avtale med @sap_2000 + mekaniker når de har tid samtidig for å foreta den undersøkelsen av båten og eventuelle "prøveseilinga" om eier blir enig om pris eller enig om "prøveseiling" i tilfelle han skulle velge å akseptere budet (eller for å rett og slett få korrekt bud i forhold til tilstand som avklares ved turen). Reis over og se på båten så fort som mulig. Først da vil du bli tatt på alvor som potensiell kjøper. Ta prøvetur og diskusjon om pris og overføringer på andregangs visning. Dette er en stor investering og forpliktelse, det er helt normalt å reise og se på noe sånt to ganger først alene og så med litt eksperthjelp. Min erfaring er at de som kun er i kontakt på e-post og virker mest ivrige i starten, som regel ikke ender opp med å kjøpe. Oppmøte viser at du mener alvor. Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
XardasKSP Svart 18.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 @Sandebukta Det virket ikke som selger var veldig interessert i dette eller å snakke på telefonen. Så antar nok at han må først få beskjeden at penga er klare til overføring før han får mer interesse. Ellers er det jo utrolig rart å reise til Bergen bare for å konstantere at det er fin båt men jeg må ta med mekaniker + @sap_2000 for å kunne gi ett bud, sjekke båten og eventuelt kjøpe båten etter prøveseiling. Virket som selger ikke var veldig interessert i slik tidsfordriv men ville ha ting raskt og effektivt gjennomført. Link to post
Dykker Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 Skjønner det slik at @XardasKSP lener seg veldig på sin egen mekaniker hvis det en gang blir realisert at han kjøper en eller annen båt. Bruker man mekaniker eller andre sakkyndige, så er det selvsagt ikke garantert at de kan finne feil som "kan" oppstå timer etter overtagelse. Ei heller kan TS's mekaniker garantere at alle deler, elektronikk, mekanikk osv skulle ha skjulte mangler, og heller ikke finne alle feil på hele båten. Slik jeg oppfatter det, så hviler det et veldig stort ansvar på TS' mekaniker. Kan vel ligge i kortene at vennskapet mellom TS og hans mekaniker kan bli satt på prøve i ettertid? Men mulig jeg misforstår? Er jo helt umulig å bli klok på denne utrolig lange tråden Link to post
XardasKSP Svart 18.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 @Dykker Quote Bruker man mekaniker eller andre sakkyndige, så er det selvsagt ikke garantert at de kan finne feil som "kan" oppstå timer etter overtagelse. Ei heller kan TS's mekaniker garantere at alle deler, elektronikk, mekanikk osv skulle ha skjulte mangler, og heller ikke finne alle feil på hele båten. Slik jeg oppfatter det, så hviler det et veldig stort ansvar på TS' mekaniker. Det vil ikke hvile noe ansvar verken på mekaniker eller @sap_2000 hvis de hjelper meg med å sjekke båten. Det er ikke for å garantere for noe som helst men for å bedømme tilstand og redusere sjansen for at man kjøper "noe dævvet til fullpris" og deretter for å vite hva som eventuelt bør sees på og utbedres i første omgang slik at man unngår et potensielt total motorhavari eller øvrig dyr dævving (selv om det er få ting som blir så dyrt som motorhavari eller vann inntregning / brann som fører til motorhavari). Altså det eneste man kan er å redusere sjansen for å kjøpe noe til altfor høy pris som er dårlig og for å redusere sjansen for at det ikke blir riktig fikset og i vare tatt i tide for å forhindre dævving. Men redusere sjansen er det eneste man kan oppnå det vil aldri kunne oppnås noe sikkerhet. Det har man jo ikke på nybåt heller derfor er det jo garanti hvor det fikses på bekostning av produsenten om noe dævver hadde nybåter vært feilfrie hadde man ikke trengt garanti og fått med vedlikeholds informasjon over hva som skal vedlikeholdes hos godkjent verksted for at garantien skal gjelde. Link to post
Chiefengineer Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 XardasKSP skrev for 1 time siden: Men siden eier ønsker kun henvendelse om man kan betale øyeblikkelig med overføring så må jeg vel ha minst 2 mill for øyeblikkelig overføring for å kunne avtale visning. Så ønsket jo eier en avtale om pris før eventuell "prøveseiling" noe som må da være med forbehold om at ekspert og mekaniker ikke finner noen feil under denne "prøveseilinga". Du høres fryktelig uerfaren rundt kjøp og salg. Vanlig oppgjørsmetode ved en handel i millionklasset er f.eks. en krysset remisse som overdras ved omskjøting om man kan ta dette i Bergen hos Skipsregisterene eller gjennom innbetaling via mellommann (advokat) som sikrer at både kjøpers og selgers interresser ivaretas ved oppgjør/omskjøting. Link to post
XardasKSP Svart 18.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 @Chiefengineer Har ikke kjøpt noe båt i millionklassen nei, men det at båten skal kjøpes på en hverdag og at man må punge ut for advokat også har jeg fått med meg for å øyeblikkelig skifte eierskap på båten når eier får full kjøpesum på konto eller via advokaten (da blir det jo enda dyrere sikkert om advokat skal være ansvarlig for penga blir det jo 10 000 eller mer for bare det der). Poenget var at handel kan gjennomføres der og da dersom alt viser seg å være som det skal eller pris reduseres med tanke på eventuelle feil som oppdages ved båten og at disse feilene ikke er store nok til å være til hinder for at båten kan komme seg til Langesund. Så blir det også ett svinelig beløp på 67 500 eller mer om man skal ta båten i full fart ned til Langesund om den skal bruke 300 liter timen i 20 knop eller hva marsjfarten er. Men man får med seg eventuelt gode råd fra @sap_2000 om han tørr å hente så gammel båt og kanskje mekaniker ville også da hatt tid til å være med nedover i båten for å også finne ut av ting og tang underveis. Ellers blir det å håpe at den gode hjelper eller @Chilli Solbris vil ha tid for henting i økonomifart som vil kanskje halvere dieselforbruket på turen. Men om @sap_2000 ikke tørr å hente båten så vet jeg ikke om de tørr da er det kanskje likevel ikke godt kjøp. Link to post
Lars H. Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 XardasKSP skrev 6 minutter siden: Poenget var at handel kan gjennomføres der og da Og selvfølgelig med en nøye utformet kjøpskontrakt underskrevet og godkjent av begge parter. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
XardasKSP Svart 18.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 @Lars H. Blir jo vanskelig med kjøp om ikke begge deler godkjenner og undertegner Men antar at når man må ta bryderiet med skipsregisteret og advokat til saken som skal jo betales så bør ikke kjøpskontrakten være noe problem. Eier vil vel uansett ha dette som "selges som den er" men det gir fortsatt reklamasjonsrett om noe ble skjult med vilje for at selv ekspert og mekaniker ikke skulle kunne øyeblikkelig oppdage at det er "dævva eller holder på å dævve" allerede før kjøpet. Link to post
ohio Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 Jeg er glad det ikke er meg som skal selge TS båt En mer komplisert handel enn dette har jeg aldri hørt om og om det blir handel gjenstår og se det er ikke sikker selger tør og selge til TS om han har lest denne tråden Link to post
sap_2000 Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 XardasKSP skrev for 1 time siden: @index Er jo best å ikke dra mekaniker og @sap_2000 helt til Bergen for å ikke få "prøveseilt" båten siden da må man gjøre hele greia engang til for å "prøveseile" denne og blir jo unødvendig dyrt. En selger ville vært bortimot hjernedød om han nektet en kjøper som kom over 2 folk for teknisk bistand og gjennomgang å prøvekjøre etter en gjennomgang hvor man signaliserer at "so far so good" og at man kunne tenke seg båten om alt ifm motorer og kjøring innfrir også. Det er innlysende at man ikke hadde sent 3 personer hjem for å fly tilbake en annen dag for å gjennomføre en prøvekjøring når baten allerede ligger på vannet. Man har ofte litt mer tyngde som kjøper med noen millioner liggende klar på konto. En som ikke fikk solgt båten sist han annonserte, vil nok være hakket mer imøtekommende nå. Jeg tror det er sannsynlig at han kanskje ble litt skremt av detaljert og utradisjonel informasjon og fremtoning om pengeoverførsler og familieanliggende sist gang, kanskje i kombinasjon med litt for store forventninger om populæriteten til en snart 30 år gammel båt på over 50 fot. Mange kjøpere detter av på 50 fot, så man sitter igjen med færre potensielle kjøpere. Det samme skjer med alder i kombinasjon med størrelse også. Bare få penga på plass eller dager unna, så vil du se man har mer autoritet ovenfor selgere enn det du trodde. Cash is king Men du vet hva jeg mener om hva du burde kjøpe. +-15 år nyere, og størrelse tilpasset hvor mye penger du vil bruke Mvh. SAP Link to post
XardasKSP Svart 18.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 @ohio Quote En mer komplisert handel enn dette har jeg aldri hørt om Hvordan er handelen komplisert? At båten er i skipsregisteret kan man jo ikke gjøre noe med så den må enten omregistreres personlig eller via advokat. Dersom personlig så blir det jo enda enklere om alle penga kan overføres ekspress til selger så han kan se dem på konto inne på kontoret hvor han skal signere at han overfører eierskap av båten til meg. @sap_2000 Quote Bare få penga på plass eller dager unna, så vil du se man har med autoritet ovenfor selgere enn det du trodde. Cash is king Det er det som skjer akkurat nå og det er derfor jeg venter med å kontakte selger til penga er klare på 15 minutters varsel om overføring. Hvis det er noen som kjøper båten i mellomtiden så var det kanskje ikke ment at det skulle være denne er jo ikke eneste båt i Norge som har vært eller vil bli annonsert og ser fint ut på bilder og ikke har en utgangspris som krever 40 % rabatt. Link to post
Martine29f Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 Føler vel egentlig på at du innerst ikke har noe særlig lyst på denne båten, eller er jeg fullstendig på bærtur....det er jo store summer da for en gammel d.. Link to post
XardasKSP Svart 18.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 @Martine29f Jeg har jo lyst på den båten den så annerledes tilstand ut enn de fleste i samme prisklasse også de som var nyere fra 2000+ så ikke slik ut på bilder i hvert fall som at alt skal være fungerende. (Datt nesten av stolen når jeg så en 2000 båt til 2,5 hvor en kosteskaft virket som montert i motorn som en del av dens funksjonalitet). Men at det må ikke være akkurat den båten er jo noe helt annet. For øvrig kan jeg ikke gjøre annet enn å håpe foreldra får inn de penga fra kontanter og inn på konto så raskt som mulig. Som @sap_2000 har sagt: Quote Bare få penga på plass eller dager unna, så vil du se man har med autoritet ovenfor selgere enn det du trodde. Blir best å kontakte selger når man er klar med penga. Link to post
sap_2000 Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 XardasKSP skrev 5 minutter siden: Blir best å kontakte selger når man er klar med penga. eller sap_2000 skrev 38 minutter siden: Bare få penga på plass eller dager unna Og sap_2000 skrev 39 minutter siden: Men du vet hva jeg mener om hva du burde kjøpe. +-15 år nyere, og størrelse tilpasset hvor mye penger du vil bruke Mvh. SAP Link to post
Komodo Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 Det har vært sagt og skrevet mye rart i denne tråden, og vår polske venn @XardasKSP kan vel kanskje oppfattes som en noe eksentrisk skrue (Håper ikke jeg fornærmer deg nå ) Men nå føler jeg faktisk for å nok en gang ta trådstarter litt i forsvar. Han har uttrykt mange rare meninger og holdninger, men han har også etterhvert tatt til seg mange av de rådene han har fått. At han ikke ønsker å la seg styre ang. hva slags båt han skal kjøpe, det forstår jeg egentlig. For om man har en båtdrøm og skal bruke alle tilgjengelige midler på den, så vil man kjøpe den båten man har lyst på, ikke den båten en annen på forumet synes er et lurt kjøp. Når det gjelder forestående handel i Bergen så ser jeg ikke problemet lenger, skjønner ikke hvorfor dette skal kritiseres. Her har han jo tatt alle tilbakemeldinger til etterretning. Hvorfor da sitte og spekulere i at han i ettertid kommer til å klandre "mekaniker" og @sap_2000 dersom noe skulle skje med båten etter at den er undersøkt og handel inngått? Planen så vidt jeg forstår nå er jo Sørge for å ha pengene på bok slik at alle usikkerheter rundt finansiering er luket vekk. Få med seg to teknisk kyndige som skal gjøre en full (i den grad det er mulig) teknisk gjennomgang av båten før kjøp. Dette er jo noe som er anbefalt av alle som ikke selv er i stand til å gjøre en slik kontroll. Her viser jo TS at han har selvinnsikt nok til å se at han trenger hjelp til dette. Dersom de blir enige med selger om pris, så blir det prøvekjøring og med det en enda dypere teknisk kontroll på at alt ombord fungerer. Hvis det så blir handel så er det jo bare å skrive kontrakt og overføre pengene der og da. Hva er problemet med dette? PS: Husk i tilfelle å tegne forsikring om det blir handel. Og om det ikke blir enighet om pris, gjør hva dere kan når du har med deg to kompetente til å få gjennomført en prøvetur for å teste ut motorer, trustere etc. Å reise tilbake til Bergen med dette reisefølget nok en gang for å "prøveseile" blir veldig mye bortkastede ressurser. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Espen Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 Bare en tanke, men kanskje feks Sap_2000 eller annen kan være interresert i å ta på seg jobben med å stå for kommunikasjonen, tenker det kan bli en meget bedre telefonsamtale som ikke dras inn på pengeflytting, familieforhold etc etc, det kan være en fornuftig investering. Link to post
Komodo Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 Espen skrev 4 minutter siden: Bare en tanke, men kanskje feks Sap_2000 eller annen kan være interresert i å ta på seg jobben med å stå for kommunikasjonen Smart Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
XardasKSP Svart 18.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 @Espen Ideen er å skrive til selger når penga er klare om det skal noen telefonsamtaler til så betviler jeg ikke at @sap_2000 blir bedre til å planlegge tidspunkt med selger når han vil ha tid og det vil finnes flybiletter å booke fra Oslo (så vil jeg før det avklare med mekaniker om han har tid). Med bil så er det ikke noen faste tidspunkter som med fly så om bare mekaniker har tid så vil nok alt kunne samordnes. @sap_2000 Quote Men du vet hva jeg mener om hva du burde kjøpe. +-15 år nyere, og størrelse tilpasset hvor mye penger du vil bruke Jeg vet jo dette men 15 år nyere er 2011 modell og da koster selv en bitteliten "stor halvgammel driter" som Princess 42 over 4 mill (det var vel bare 1 stykk annonsert fra 2012) og skal man ha større er det nesten 7 mill for båt nyere enn 2010 med flybridge av Princess/Fairline typen. Å kjøpe en superdyr Alicraft størrelse båt fra 2011 finner jeg ingen mening i da det fungerte like fint med båt til 100 000 i den størrelsen. Og jeg er klar over at jeg var heldig (eller mekaniker var veldig flink kan jo ikke bare si at alt var hell) at den ikke dævva. Men altså man hadde kondemnert 10 båter til 200 000 før man hadde kommet opp i 2 mill ++ pris. Man kommer vel nesten billigere unna om man ville bruke slik båt over flertallige år med å sette inn splitter ny VP D6 motor når den forrige dævver og sette på splitter nye skroggjennomføringer. Så på små båter er det i hvert fall ikke noe mening å kjøpe den fra 2011 føler jeg da utifra økonomisk ståsted. Og skal båten være "stor halvgammel driter" er vel prisen 4 mill minimum med rabatt om den skal være 2011 da føles det nesten som mye mer båt med penger igjen til dævving om det skulle vært Princess 45 med VP 75 motorer til 2,5 mill. Men man lever da bare engang så hvorfor ikke sjekke denne Princess 56 kanskje den er ett godt utgangspunkt og skulle man beholdt den for alltid så er det vel verdt om motorene dævver fullstendig å bruke samme pris som på båten på nye motorer og da lever den vel leeenge fremover hvis man ikke glemmer motortilbehøret, skroggjennomføringene, slangene og alt annet som nytt. Men håpet er da denne totalhavari dævvinga ikke skjer snarlig og at sjansen for dette reduseres med godt sjekk og test og vedlikehold av båten. PS. Om det satt splitter nye D13 motorer på denne båten så tror jeg den hadde vært verdt 1 mill mer og da ikke mindre enn motorer med jobben å skifte dem koster (men nå er håpet at totalhavari ikke er det første som skal skje med motorne). @Komodo Jeg er sikkert eksentrisk skrue siden jeg liker å gjøre ting slik jeg liker dem Og jeg blir aldri fornærma av noe med mindre jeg har en dame som jeg bruker enorme ressurser på og en annen fyr prøver å ta hun fra meg da blir jeg så fornærma at det er vel eneste situasjonene hvor jeg mister besinnelsen fullstendig og ønsker å ta kverken på konkurrenten For øvrige store ting holder det vanligvis med en vodka til å gjenfinne roen Som når foreldra sendte i dass kjøpet av "midlertidig driter" i Horten med overhalte motorer og det tekniske nesten nytt som noen brukte over 2 mill på. Den båten antar jeg hadde ikke dævva med det første. PS. Også politikk da men der er det noe annet om man skulle stå for den kapitalistiske firhets ideen sin i en krig eller revolusjon Men jeg føler meg blodig fornærmet hver gang en politiker foreslår å ta penga mine eller forby bilen min eller på en eller annen måte begrense min personlige frihet Link to post
Komodo Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 XardasKSP skrev 16 minutter siden: om det skal noen telefonsamtaler til så betviler jeg ikke at @sap_2000 blir bedre til å planlegge tidspunkt med selger når han vil ha tid og det vil finnes flybiletter å booke fra Oslo Det største poenget her er vel at du putter en sokk i kjeften når dere er i Bergen, og overlater til SAP å prate akkurat da Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
XardasKSP Svart 18.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 @Komodo Quote Det største poenget her er vel at du putter en sokk i kjeften når dere er i Bergen, og overlater til SAP å prate akkurat da Sikkert en god idee men må vel spørre om de tinga ved båten som måtte vekke interesse å vite noe om Selv om når jeg vil være der uten onkel som merker diverse ting så vil det nok ikke være mye jeg kan lure på hva er og hvorfor Så det blir nok @sap_2000 + mekaniker som tar sjekken og kommer med ideene om tilstand. Link to post
Okkaby Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=357834944 Å her kom den en ut som faktisk så fine å velholdt ut. Goe motorer har den også. M;ye oppgradert er det også. Å den ligger i Sandnes, ikke så langt som Bergen. http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
XardasKSP Svart 18.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 @Okkaby Den har nok stått der ganske lenge fra Bergen Marinesenter kanskje annonsen er bare gjenoppfrisket. Den er 1 år eldre og 9 fot kortere + 30 cm smalere og har vel eldre modell av VP122 motorne også da de har færre HK. Men på bilder ser den like fin ut som Princess 56. Men har da hørt rykte om at Bergen Marinesenter liker å sitte lenge med båt og håpe på full eller nesten full pris. Så når man har et mye bedre utgangspunkt med lavere pris og informasjon om at bud er mulig så er vel båten ved Bergen riktig startpunkt. Bergen Marinesenter hadde jo ikke lenge siden en Fairline 52 til 1,99 mill fra 1999 men den var kanskje ikke så bra tilstand. Virker som i hvert fall mye mer båt i bra stand per krone denne Princess 56 dersom de begge båtene skulle ha samme tekniske stand da. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn