Bayliner85 Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 HeiSkal se på og kansje kjøpe en fjord 880 AC over nyttår.Har lite erfaringer med så store båter og lurer på hva jeg skal se etter.Står en VP Tamd 60c med twin disc gear i den, motor har gått ca 2700 timer.Alt av gjennomføringer er bytt iår og jevnlig vedlikeholdtNoen tips? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
torbi Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 Hør med de om de er halvfabrikat eller ferdig båt , litt greit å vite. Quote Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post Share on other sites More sharing options...
finnmarken Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 Solid og skikkelig båt dette. Motoren en kanskje ikke original, men halvfabrikat er den neppe. Slik jeg har forstått det så kom ingen av disse som halvfabrikat, så det tror jeg ikke du behøver å tenke på. Har du en link til annonsen? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bayliner85 Posted December 24, 2016 Author Share Posted December 24, 2016 Nei annonsen vart tatt vekk p.g.a utløpt, motoren har vert byttet, båten er 84 modell og motor 87 men 2700 timer er vel ikke så mye vil jeg tru på en gammel VP? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 Driftstiden er nok ikke noe problem. Men dette er jo en motor som begynner å dra litt på årene. Korrosjon og tæring kan bli et tema selv om den ikke er slitt. Jeg ville etterlyst dokumentasjon på hva som er gjort. Det første som slår meg er vel starter, dynamo, manifold, eksosbend, varmevekslere, ventiltetninger og dieseldyser. Quote Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 Denne altså http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=78305250 Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
sunnmøre Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 Velkommen til forumet;-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bayliner85 Posted December 26, 2016 Author Share Posted December 26, 2016 Stemmer det teerex? Ja blir kansje vanskelig å få tak i reserve deler og da komodo? Takk for det Sunnmøre, knall å ha eit sånt forum? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SoBo Posted December 26, 2016 Share Posted December 26, 2016 Eksosmanifolden på disse er integrert i internkjølekretsen, så der er ikke tæring i utgangspunktet et problem. Eksosbend , kjølere og kjølerør er utsatt for tæring/ igjengroing. Quote Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post Share on other sites More sharing options...
Bårdp Posted December 26, 2016 Share Posted December 26, 2016 Ville vel ikke vært så bekymret for motoren. Den 60 motoren er faktisk noe av det bedre Volvo har produsert og den er lagd i store mengder. Har ikke hørt at det er problemer med å få tak i deler til disse. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.