Kenneth82 Startet 22.Februar.2017 Del på Facebook Startet 22.Februar.2017 http://www.aftenbladet.no/lokalt/Lasteskip-fikk-motorstopp---seks-personer-har-blitt-evakuert-med-helikopter-539401b.html Står nå 100m fra land med et slep og to ankre som holder stand .. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 22.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Video: http://www.aftenbladet.no/tv/#!/video/101645/se-redningsdramaet-ved-feisten Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Det var mange (andre) skuelystne som hadde tatt turen i dag for å glo. Heldigvis får man si, ble det ikke noe action. Dro fra Sele rett over kl 22. Da hadde skipet ligget med babord side mot land en stund, for å så snu ca 150 grader slik at det lå mer med baugen mot vinden. Om det var sleperen som hjalp med det eller om ett av ankerene mistet taket vet jeg ikke. Glemte å ta med håndholdt VHF for å lytte... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Eureka Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Lastebåten har ikke vært å se på mAIS'n. Er det noen grunn til det? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Usikkerhet ang eierskap og siste fra Aftenbladet: Skipet har vært i opplag i 10 år og fikk inndratt klassifisering i forrige uke... Har ikke abb på Aftenbladet så jeg ser kun overskrifter... Blir spennende å se dette. Men pussig at et skip med ullen historie som er i ferd med å havarere, kun skaper liv i lokalavisa og ett innslag på TV2.no... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Eureka Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Hmm forklarer kanskje hvorfor de ikke hadde AIS. De har vel ikke betalt for seg. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 (redigert) Skipet har vært i opplag i 10 år og fikk inndratt klassifisering i forrige uke... Har ikke abb på Aftenbladet så jeg ser kun overskrifter... Her kan du lese saken uten abbonement: http://maritime.no/nyheter/havaristen-fikk-inndratt-godkjenningen-forrige-uke Redigert 23.Februar.2017 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 - På veg til beachparty i India... Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 - På veg til beachparty i India... I så fall må det jo være en eier som har solgt den til hugging... Mye humbug ang eierskap i den næringen der ... Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Slepes til Åmøyfjorden nå av BB Server og Borgøy i eskorte med KV Sortland, KV Tor og KV Bergen. Hva skjer hvis eierene ikke vil betale for bergingen? Blir det tatt beslag i båten? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 23.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Slepes til Åmøyfjorden nå av BB Server og Borgøy i eskorte med KV Sortland, KV Tor og KV Bergen. Hva skjer hvis eierene ikke vil betale for bergingen? Blir det tatt beslag i båten? Godt spørsmål... å ta beslag i båten gir sikkert enda mer utgifter, men hvilke alternativer sitter de med? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Godt spørsmål... å ta beslag i båten gir sikkert enda mer utgifter, men hvilke alternativer sitter de med? Skrap prisene er vel ikke så dårlige for tiden, eller ? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 (redigert) Denne ble nevnt på Urix på nrk igår. Da shipping var temaet, et meget interessant program forresten,med endel triste og interessante tall. Bl.a at 20 av de største skipene i verden slipper ut mer svovelpartikler enn alle bilene på planeten tilsammen. Jaggu godt vi har bilavgifter, som regulerer bilbruken vår??? Redigert 23.Februar.2017 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Poseidon Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Skrap prisene er vel ikke så dårlige for tiden, eller ? Skrapprisene er gode, men her i vår kant av verden er kravene til miljø og HMS blitt så strenge at det knapt nok er mulig å hugge, eller "dekomponere" som det så vakkert kalles, skip av denne størrelse. Derfor er det strendene i India, Pakistan og der omkring som er løsningen - og dit var denne Tide Carrier på vei, men kom foreløpig ikke så langt ... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
dude Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 (redigert) Derfor er det strendene i India, Pakistan og der omkring som er løsningen - og dit var denne Tide Carrier på vei, men kom foreløpig ikke så langt ... dette må poseidon snarest formidle til rette myndigheter. her er hva selgerne har uttalt til lokalavisa "kvinnheringen" 16 februar. https://www.kvinnheringen.no/nyhende/skip/eide-marine/etter-over-ti-ar-skal-dette-skipet-vekk-fra-hoylandssundet/s/5-27-40417 Arto Lindholm i Eide Marine Logistics AS fortel at spesialfrakteskipet skal på prøvetur førstkomande søndag. Om alt er ok, seglar skipet vidare til bunkring på Malta, vidare gjennom Suez-kanalen og til verftet Drydocs World i Dubai for verkstadsopphald. Redigert 23.Februar.2017 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Derfor er det strendene i India, Pakistan og der omkring som er løsningen Det tror jeg du har helt rett i. Den bærer alle preg av det. Kun en bokstav endret i navnet. En russer og 19 indere som mannskap. Solgt til et selskap i Karibien. På vei til Alang tenker jeg. Både Fornæs og Smedegaarden kan håndtere et slikt skip på forsvarlig måte, men dette var vel enklere. Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 (redigert) Begynner å lure litt på om de ikke blingset litt på gps her og trodde de var kommet til India. De kjørte vel med gps på fonen og plotter fra Biltema Strendene i Rogaland er ikke så veldig ulik de asiatiske strendene Redigert 23.Februar.2017 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
nomen Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 (redigert) Skrapprisene er gode, men her i vår kant av verden er kravene til miljø og HMS blitt så strenge at det knapt nok er mulig å hugge, eller "dekomponere" som det så vakkert kalles, skip av denne størrelse. Derfor er det strendene i India, Pakistan og der omkring som er løsningen - og dit var denne Tide Carrier på vei, men kom foreløpig ikke så langt ... Det er dette som er så synd, vi har så strenge hms og miljø krav at ingen gidder å hugge skip her. Da er det mye bedre å gjøre det "der borte, hvor det ikke finnes krav overhodet. Helt ufattelig at slik får lov til å foregå i 2017. Her er det mye luguber lobbyvirksomhet og myndigheter som "sover i timen" Redigert 23.Februar.2017 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Teerex Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 http://maritime.no/nyheter/her-slepes-tide-carrier-til-gismarvik-havn/ Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
shipahoy Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 (redigert) Det er dette som er så synd, vi har så strenge hms og miljø krav at ingen gidder å hugge skip her. Da er det mye bedre å gjøre det "der borte, hvor det ikke finnes krav overhodet. Helt ufattelig at slik får lov til å foregå i 2017. Her er det mye luguber lobbyvirksomhet og myndigheter som "sover i timen" Ikke sikkert at dette skipet skulle hugges opp, men praksisen med ship breaking er trist. Her står det mye om dette: http://www.shipbreakingplatform.org For eksempel Vibeke fra Norwegian Car Carriers ASA som endte sine dager her: Redigert 23.Februar.2017 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 (redigert) her er hva kystverket skriver:http://www.kystverket.no/Nyheter/2017/februar/tide-carrier-statlig-aksjon/ Og bellona ble tipset om skipet allerede i 2015: http://www.altaposten.no/lokalt/NTB/NTB_innenriks/2017/02/23/Bergingen-av-Tide-Carrier-vil-koste-mange-millioner-14303941.ece Redigert 23.Februar.2017 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mulligan Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Jeg tror Kystverket skal leite lenge etter eieren i dette tilfellet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 sto jo der at de hadde kontakt med rederen - bare humbug det da? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
shipahoy Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 I følge Stavanger Aftenblad så ba aldri Tide Carrier om hjelp. Tvert imot bedyret kapteinen at alt var i orden. Det er "litt spesielt" når en har motorstopp og driver mot land... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 kapteiner på slike skip har ofte en utpreget aversjon mot å ta imot hjelp.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.