Jump to content

Da var Marida solgt og jakten på ny båt starter

Marida

Recommended Posts

Følger denne. Mitt befal er i samme gate men kanskje litt mindre enn 50 fot. Heller under 40 ? 

Hva tenker dere om den Sealine T47 som ligger ute? Den ser jo veldig fin ut for mine øyne. 

https://www.finn.no/94356176

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

XardasKSP skrev for 6 timer siden:

@Vrod Er det vanlig i England å kunne få ned prisen med 30 % ? Gjelder dette også eldre båter annonsert der som Princess 435 ?

Det er ikke uvanlig og få til det men det er jo sikkert en del variasjoner ute og går der også men det er tynt med penger og få lånt i banker og sånt så da er det mange som strekker seg litt ekstra for og få solgt. Og så er utvalget av båter større en her hjemme og ikke var det noe trylletriks som var nødvendig for og ta inn en båt for egen regning. Jeg prøvde og se på annonse og så en i Uk og to i Spania er det en av de du tenkte på?

Nå kommer sommeren?

@Vrod: Nå har akkurat den eneste som var annonsert med glassfiber tak over akterdekket (så slipper man masse kalesje surr) forsvunnet, ellers prøvde jeg å finne noen med TAMD 72 motorer (de er mye sterkere) men ser nå kun TAMD 71 annonsert (de er vel litt svake så det blir verken lav forbruk per time i 8 knop eller bra marsjfart ved stor forbruk :giggle: ).

For øvrig noen som vet om det er mulig å ettermontere det glassfibertaket over akterdekket (så man får minst mulig kalesjesurr for å dekke til akterdekket? Ellers er det noe forskjell mellom TAMD 71A og TAMD 71B? Er B det beste alternativet? Pleier disse motorene å leve greit uten altfor mye fiksning og dævver ikke fullstendig altfor ofte hvis de får bra vedlikehold ?

Båtene er annonsert til 800 000 eller mer der borte så må jo til en heftig rabatt om det skal bli 800 000 ++ med MVA. En tur over nordsjøen med en god hjelper til henteturen må vel være noe som enten gir hjerteinfarkt eller får en til å føle mindre fare ved bølger :giggle: Men i Danmark kun over Skagerrak finnes jo ikke noen til salgs lenger for øvrig fant ut at den som var annonsert der før (og ble solgt så raskt) hadde ikke baugpropell og det må den absolutt ha med mine legge til evner :lol:

Vrod skrev 20 minutes ago:

Det kommer vel ann på hvor mye man betaler for båten?

Selvsagt, men de gir sjelden båter bort i utlandet. Den kommer på 2.5 mill før frakt og mva hvis den oppgitte prisen er den som gjelder.

Da skal man også der prute rimelig bra før det blir butikk.

Et annet aspekt er sikkerhet ved eventuelle feil og mangler som blir avdekket etter kontraksinngåelsen. De kan man bare glemme å få noe igjen for.

Dette erfarte jeg selv da jeg handlet igjennom en relativt stor aktør i UK.

Redigert av Tom Rør (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...