Marida Startet 12.April.2017 Link til dette innlegget Startet 12.April.2017 Hei, da var Marida (Sealine F37) solgt og vi må ha ny båt. Ser at det her er mange gode råd og også noen tips underveis. Det vi nå er på jakt etter er båt under 50 fot, ikke eldre enn 1990, tre cabiner, hekkport og rederinnen vil ha garderobeskap. Pris ca. 1,3 mill Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 12.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Er det noen som vet om noen som ikke er på nettet? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Jøss, det må jeg si! Jeg husker jeg snakket med deg på treffet på Sand da du skulle selge P35`en. Og nå har du altså kvittet deg med Sealinen også! Gratulerer med salget, og lykke til med jakten på ny båt! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Marida Svart 13.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Takk for det Komodo, Bør vel ha ny båt til neste treff Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 (redigert) Følger denne. Mitt befal er i samme gate men kanskje litt mindre enn 50 fot. Heller under 40 ? Hva tenker dere om den Sealine T47 som ligger ute? Den ser jo veldig fin ut for mine øyne. https://www.finn.no/94356176 Redigert 13.April.2017 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Marida Svart 13.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Som du ser har jeg hatt Sealine. Det er mange fine løsninger, men også noen utfordringer. Akkurat denne er over min prisklasse, men den ser jo grei ut. Godt med skapplass og 4 lugarer, selv om den bak nesten er bortkastet Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Treff på Sand? Ryfylke? Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 https://www.finn.no/89070016 kan dette være noe hvis du vet hva du vil ha så er de flinke til og finne båter de fant en til en kompis i fjor sommer som han er kjempe fornøyd med. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Marida Svart 14.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Østfold treffet Joltus. Vrod Har snakket med de, den du sendte link på ligger I England og det tilkommer 100k I frakt. Kunne selvfølgelig spurt de om andre, men det var lite I utlandet også. Ligger vel en P440 også I England Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.April.2017 Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Jeg synes du skal gå for en P 440. Det er det du har lyst på. Å det er bra båter. England er jo bare ett hopp og et lakk borte. Jeg er hjemme nå. Så du kan gjerne komme å se. Men tror den blir værende i Arendal. Banken så nei til noen ny finansiering. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Marida Svart 14.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Ser den Bjørn, men du sier fra hvis planen endres? Skal til Bergen I morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.April.2017 Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Lykke til i Bergen. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Vrod Svart 14.April.2017 Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 http://no.yachtworld.com/baater/1996/Princess-440-3006969/UK#.WPEahFQ8yhA Denne ligger i England og da må man ta med i regnestykket at man kan prute en god del ikke uvanlig med ca 20-30% så når man da gjør opp status med frakt og mva så blir det i de fleste tilfeller en besparelse kontra det og handle på skjæret her oppe i nord. Lykke til med jakten. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Vrod Svart 14.April.2017 Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Her har du en til http://no.yachtworld.com/baater/2003/Princess-45-Flybridge-2995942/UK#.WPEf6lQ8yhA Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Marida Svart 14.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Den siste blir nok over. Men den første kan være ok. Litt skummelt med så få gangtimer Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 14.April.2017 Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Rune Endre, er muligens salgsmodus for sin Birchwood TS44.. søk han opp på FBI om det er interessant:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
XardasKSP Svart 14.April.2017 Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 @Vrod Er det vanlig i England å kunne få ned prisen med 30 % ? Gjelder dette også eldre båter annonsert der som Princess 435 ? Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 XardasKSP skrev for 6 timer siden: @Vrod Er det vanlig i England å kunne få ned prisen med 30 % ? Gjelder dette også eldre båter annonsert der som Princess 435 ? Det er ikke uvanlig og få til det men det er jo sikkert en del variasjoner ute og går der også men det er tynt med penger og få lånt i banker og sånt så da er det mange som strekker seg litt ekstra for og få solgt. Og så er utvalget av båter større en her hjemme og ikke var det noe trylletriks som var nødvendig for og ta inn en båt for egen regning. Jeg prøvde og se på annonse og så en i Uk og to i Spania er det en av de du tenkte på? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Tom Rør Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 Å hente båt i utlandet byr ofte på utfordringer som man ikke får ved å kjøpe her hjemme. Sluttsummen ved å kjøpe, blir ofte høyere hvis båten f.eks har utdatert elektronikk og annet utstyr. Kursen i disse dager er vel heller ikke så god på f.eks euro, så da skal man gjøre et kjempekupp for at det skal lønne seg. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 Vrod skrev for 11 timer siden: Her har du en til http://no.yachtworld.com/baater/2003/Princess-45-Flybridge-2995942/UK#.WPEf6lQ8yhA Denne blir jo ikke billig når du legger til mva og frakt? Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 Tom Rør skrev for 1 time siden: Denne blir jo ikke billig når du legger til mva og frakt? Det kommer vel ann på hvor mye man betaler for båten? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
XardasKSP Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 @Vrod: Nå har akkurat den eneste som var annonsert med glassfiber tak over akterdekket (så slipper man masse kalesje surr) forsvunnet, ellers prøvde jeg å finne noen med TAMD 72 motorer (de er mye sterkere) men ser nå kun TAMD 71 annonsert (de er vel litt svake så det blir verken lav forbruk per time i 8 knop eller bra marsjfart ved stor forbruk ). For øvrig noen som vet om det er mulig å ettermontere det glassfibertaket over akterdekket (så man får minst mulig kalesjesurr for å dekke til akterdekket? Ellers er det noe forskjell mellom TAMD 71A og TAMD 71B? Er B det beste alternativet? Pleier disse motorene å leve greit uten altfor mye fiksning og dævver ikke fullstendig altfor ofte hvis de får bra vedlikehold ? Båtene er annonsert til 800 000 eller mer der borte så må jo til en heftig rabatt om det skal bli 800 000 ++ med MVA. En tur over nordsjøen med en god hjelper til henteturen må vel være noe som enten gir hjerteinfarkt eller får en til å føle mindre fare ved bølger Men i Danmark kun over Skagerrak finnes jo ikke noen til salgs lenger for øvrig fant ut at den som var annonsert der før (og ble solgt så raskt) hadde ikke baugpropell og det må den absolutt ha med mine legge til evner Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 (redigert) Vrod skrev 20 minutes ago: Det kommer vel ann på hvor mye man betaler for båten? Selvsagt, men de gir sjelden båter bort i utlandet. Den kommer på 2.5 mill før frakt og mva hvis den oppgitte prisen er den som gjelder. Da skal man også der prute rimelig bra før det blir butikk. Et annet aspekt er sikkerhet ved eventuelle feil og mangler som blir avdekket etter kontraksinngåelsen. De kan man bare glemme å få noe igjen for. Dette erfarte jeg selv da jeg handlet igjennom en relativt stor aktør i UK. Redigert 15.April.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 Sitat prøvde jeg å finne noen med TAMD 72 motorer (de er mye sterkere) men ser nå kun TAMD 71 annonsert Tamd 71b er vel på 380 hp. Tamd 72 er vel på 430 hp. Selvfølgelig noe mer Nm på 72`en, Er i utganspunktet bygget rundt samme motor, og ser like ut. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
XardasKSP Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 (redigert) @SoBo: Takk for svar, vet du om det er mye forskjell på TAMD 71A og TAMD 71B og hvordan folk opplever levetiden på motorene? Da tror jeg fartspotensiale i de med TAMD 72 overdrives i forhold til TAMD 71B når selgerne oppgir marsjfart og maxfart. Redigert 15.April.2017 av XardasKSP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.