Smiley Startet 26.April.2017 Del på Facebook Startet 26.April.2017 Tenkte jeg skulle skifte gearolje på Evinruden før jeg sjøsetter, men synes ikke jeg finner noen unbrako som passer 100% i hullet. Av redsel for å dra hullet rundt, så spør jeg derfor først om noen vet hvilken dimensjon som skal være den rette. Jeg regner med at det kanskje er en tomme-nøkkel som er rette valget her, og at alle i skuffen min var mm.....?? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Honduras Svart 2.Mai.2017 Del på Facebook Svart 2.Mai.2017 (redigert) Er nok svært mulig du skal ta deg en tur på Biltema og kjøpe tomme-unbrako ja. Amerikanerne mener fortsatt det mest hensiktsmessige målesystemet er å ta en lengde på 25,4mm, og så dele dette opp i brøker med nevner på 8,16,32,64 osv. Hvis en 5mm unbrako er for liten prøver man med 6 eller 7, men dette virker nærmest som gresk på enkelte. Så de holder fast ved en av de mer ulogiske måleenhetene jeg vet om... :) Redigert 2.Mai.2017 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
ivar Svart 2.Mai.2017 Del på Facebook Svart 2.Mai.2017 bare å kjøpe seg et kjøretøy som må skrus litt på og hvor det er brukt tommer , så venner man seg fort til det.. og så blir man flinkere til å holde brøkregning-ferdighetene ved like. Har flere kjøretøyer i stallen (snøscootere) hvor det er brukt mm på motor, tommer på chassis - går da greit det også. Polaris gikk forresten over til mm også på chassis i 2015 - og jeg måtte da finne fram 15 mm fastnøkkelen igjen , som nok ikke har vært i bruk siden jeg skrudde tråsykkel på 80-tallet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Smiley Svart 2.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2017 Fant etterhvert ut etter endel googling at riktig dimensjon på disse skruene er 4mm !!!! Fant verkstedhåndboken for riktig modell på nett. Når det var avklart tok jeg sjansen, presset verktøyet helt inn og tok i litt. Og jaggu så løsnet de som de skulle gitt! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
-morten- Svart 3.Mai.2017 Del på Facebook Svart 3.Mai.2017 Vi har et tomme sett i naustet fra da vi hadde Evinrude! :-) rart de fremdeles bruker tommer! Vær litt forsiktig med å bruke feil dim på unbraco, lett å ødelegge skruene! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Smiley Svart 3.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2017 -morten- skrev 8 minutes ago: Vi har et tomme sett i naustet fra da vi hadde Evinrude! :-) rart de fremdeles bruker tommer! Vær litt forsiktig med å bruke feil dim på unbraco, lett å ødelegge skruene! Nei, det viste seg til slutt at det var millimeter som var riktig: 4mm. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.