paulseen Svart 6.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 glalaks skrev for 20 timer siden: Bare et tips. Båt med litt for liten motor er kjipt i lengden. Ikke for toppfarten sin del, men med litt vekt i båten. Kjedelig om den ikke takler å ha med et vennepar eller to ombord;) Har du tidligere hatt båt med litt for liten motor? Ønsker litt erfaring her Ift budsjett får man heller ikke alt man kan tenke seg i første omgang. Komodo skrev for 9 timer siden: Slår et slag for båten til TimJ. Virker også som en veldig rimelig pris! TimJ skrev for 23 timer siden: https://www.finn.no/99974450 Dette er min som er til salgs:-) gjort veldig mye med den... Tobiasitårnet skrev for 21 timer siden: Vil anbefale en oppgradert Draco 23 eller 24. Dette er romslige båter. Gode sjøegenskaper, god V bunn. Pass på at det er en nyere stor diesel motor i, min 220 hk. Det er viktig med stor motor, må plane lett med masse folk om bord! Masse båt for pengene. Har selv en Windy 23 FC, flott båt, men den er trangere. Jeg liker Draco godt, men får ikke helt med madammen på designet... Flott båt du har til salgs, TimJ! Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 6.August.2017 Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 Askeladden Voyager er svært anvendelig og rommelig. Solid og tung. Askeladden Beetle har også mange kvaliteter. Begge disse båtene har stor og fleksibel cockpit. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Komodo Svart 6.August.2017 Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 Voyager har unike løsninger i det segmentet, men da må du vel litt opp i pris. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bigmac Svart 6.August.2017 Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 En uke i daycruiser går greit, men friluftsfaktoren blir høy i lengden er min erfaring. Jeg har hatt litt forskjellige båter, og med et buddsjett på rundt 200.000,- ville jeg nok prioritert lave driftskostnader, toalett (m septik), mulighet for å koke vann, helst varmer ombord osv fremfor lekre linjer og fart. Her er et eksempel fra cabincruiser segmentet. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=95858878 Synes daycriuser er kjekt hvis en kan booke seg inn på hotell i ny og ne. Blir tøfft uten orntli shithus med madammen ombord vil jeg tru. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 6.August.2017 Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 GP 700 har alt man trenger for en uke. I tilegg aksel og hyggelig forbruk. Ellers hadde jeg sett etter Skibsplast, de har også noen modeller med god turkomfort Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 6.August.2017 Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 Saga 25 i helplanerutgave vil være et rimelig alternativ for deg. Evt. Saga 26 som er samme skroget, men da blir prisen vesentlig høyere, fra ca. 300. Sitér dette innlegget Link to post
paulseen Svart 11.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Hei båtfolk! Da har jeg bestemt meg, og valget falt på en fin Nidelv 690!! Gleder meg til noen turer på sjøen i høst, og enda mer til neste sommer. Tusen takk for alle råd! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.