Jump to content

Trudelutt på tur i Sverige 2017


Lars H.

Recommended Posts

Jeg skygger også unna Skjærhalden hvis jeg kan. I fjor måtte jeg betale 350 kroner for overnatting der for min Nidelv 24 - det er til og med dyrere enn på Aker Brygge!!! (336,- for meg) Hjelper ikke med hyggelige folk når prisene er så stive. Dieselprisen er også drøy, 11,20 da jeg var der i fjor. Når man er vant til literpis på rundt 8-9 kroner er det noe drøyt. Da foretrekker jeg mange andre gjestehavner i nærheten som er billigere.

Link to post
Share on other sites

Forøvrig er det bare ganske så nøyaktig på dagen to uker til jeg tøffer i vei mot Sverigekysten. Gleder meg som vanlig! Alt er ikke helt fastlagt ennå, men jeg begynner og slutter turen alene, men med innhopp av mannskap underveis på de to ukene jeg har til disposisjon - hvis alt går etter planen da...

Link to post
Share on other sites

Jeg betalte 300 kroner døgnet for vår Saga 27 i begynnelsen av juli i år. Det var for båter 24 - 30 fot. Om drøyt 2 uker tøffer vi vel også ut på noen ukers tur, men det blir nok på andre siden av Oslofjorden.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 2 timer siden:

Jeg skygger også unna Skjærhalden hvis jeg kan. . . . . . . . Dieselprisen er også drøy, 11,20 da jeg var der i fjor. Når man er vant til literpis på rundt 8-9 kroner er det noe drøyt.

 

Da jeg fylte opp tanken igår i Son, var dieselprisen kr. 9,17. Nå er det forresten kommet vannslange ved siden av dieselpumpen. Det er ikke bensin der.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...