Jump to content

Fjord 880/930 - prosjekt


Wester

Recommended Posts

Båten mangler/ delvis defekt dekor. Så må ha nye logoer mm til våren. Vurderer å kutte rødfargen i Fjord logoen og gå over til antrasit grå og blå. Har photoshoppet litt her.. ;)

 

Noen vil kanskje mene at det er FY FY og tukle med original fargene., men syntes personlig dette ble mer moderne.

 

930 forslag-NY.jpg

Ny-fjord-logo.jpg

skute.jpg

Link to post
Share on other sites

Artig å følge med på denne tråden. Jeg hadde selv en 1988 Fjord 880 og det var første året de kom med hele skroget hvitt.

Den var egentlig veldig lik 930(samme plattform), men manglet baugspydet. Båten din blir for øvrig veldig fin :clap::thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Takk VannTro! Fjord lagde mange flotte båter og var jo en av Europas ledende i sin tid..En svunnen tid ;) Artig at du hadde 880 tidligere, var du fornøyd med den? 

 

Skroget på min båt er et av de siste som ble støpt før de gikk over til integrert baugspyd. Det var egentlig når baugspydet ble introdusert at båten skiftet navn fra 880 til 930. Min er derimot bygd helt lik som "facelift" 930 som kom på slutten av 80-tallet / begynnelsen av 90-tallet. Så er litt hybrid 880/930. 

Redigert av Wester (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jada, jeg var veldig fornøyd, få overraskelser. Min var som veldig mange bestykket med FordSabb. De aller fleste(-87 og eldre) kom vel med 2704, mens min hadde en 2728T. Det eneste jeg gikk lei av, var den evige tråkkingen opp/ned trapper. Når man i tillegg brukte taket på akterkabin som gulv for stoler og bord, vel da fikk den tilnavnet "Klattre-båten". Nå er jo ikke dette spesielt med Fjord 880/930, Scan Baltic som vel er enda mer solgt/populær har jo samme utfordring.

Ellers var den jo som en "buss" i sjøen, men litt våt i motsjø. Grov sjø tok den i hvert fall på strak arm :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

OMG ?? jobba med demontering av dieseltank i hele dag. Skulle selvfølgelig vise seg å være et h å få den ut! Kom til slutt ut. Demonterte masse innredning, måtte skjære ut noe i et skott som må støpes inn igjen v montering...10g mer jobb enn jeg gjettet på ? 

 

 

IMG_5666.JPG

IMG_5667.JPG

IMG_5669.JPG

Link to post
Share on other sites

Alu tank. Litt tæring i hjørner på laveste punkt under. Har ført til diesel lekkasje. Må få noen til å sveise litt på den tenkte jeg. Så skal den rengjøres grundig innvendig.

 

Noen gode tips til rengjøring av tank? Evt. Noen med erfaring av tetting uten sveis. Vil noe kjemisk metall kunne funke...?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...