MegaTrondy Startet 12.Juni.2017 Del på Facebook Startet 12.Juni.2017 (redigert) Snuser på ny lettbåt. Lurer derfor på om det er små firetaktere uten reim? Ser for meg en båt med mellom 9,9 og 30 + hk. Har for eksempel Honda BF20 reim? Redigert 12.Juni.2017 av MegaTrondy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Tviler på at de små Honda har kjede. Kjøpte nylig en ny Honda BF 60 (2017mod). Denne har reg.reim. Suzuki har registerkjede i fra 40hk og oppover. Mercury har vel også registerkjede på sine mellomstore montorer og oppover. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Ok. Lurer fordi jeg har sett på noen pent brukte motorer, og det et ikke alle som kan svare på om det et reg reim eller ikke, og da er det ikke byttet heller. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Tror de færreste som betaler for service vet hva som gjøres med motorene. Mange har sikkert får registerreim bytta uten at de vet det (eller vet hva det er) Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Noen tar jo service på de selv også, og hvis de ikke vet så er det kanskje best å styre unna? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 kan ikke huske å ha hørt om 4t outboard havarert pga reg reim havari....? (er vel korrosjon som ser u ttil å være vanligste "dødsårsak" for 4T motorer..) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Big Horn Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Hva er bytteintervallet for regreimer på utenbordsmotorer? På biler er det gjerne 120,000 KM, noe som tilsvarer 2000 - 2500 motortimer. Overfører man dette til små utenbordsmotorer er det vel egentlig et ikke-problem? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Kan ikke se noen grunn til å ikke velge registerreim. Roligere gange, og lettere å skifte enn kjede. Som Ivar sier, korrosjon er et større problem. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MegaTrondy Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 200 timer eller 2 år (det som kommer først) er intervall jeg har sett er vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 mistenker det er intervall for sjekk - ikke bytte..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
MegaTrondy Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Kan være. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.