TerjeFjern Startet 15.Juni.2017 Del på Facebook Startet 15.Juni.2017 (redigert) Driver stadig med teknisk småforbedring av min Princess Riviera 36 som ble innkjøpt høsten 2016. Rederinnen liker å lage Nespresso etter god mat og jeg lovet (siden hun ønsket større båt ! da vi bare hadde en 23,5 foter før) å legge opp utstyr slik at hun fikk anledning til Nespresso også når vi ligger på svai. Har da montert en inverter som gir ren sinus med en max belastning på 1500w kontinuerlig. For å unngå unødig strømforbruk legges den opp med fjernbetjent av/på bryter. Da det er et hull over radioplasseringen , antagelig etter cdskifter el fant jeg det passende å lage deksel med betjening der. Foreløpig er det kun inverter av/på og mulighet for å fjernstyre sammenkobling/skilling av 2 separate forbruksbanker på panelet men når den fjernstyrte Trumaventilen til gassanlegget kommer vil den også bli satt opp på panelet. Med 400Ah forbruksbank og et 100Watts solcellepanel til oppfrisking antar jeg at det bør holde noen dager. Ett eller annet optisk bedrag gjør at panelet ser bølgete ut på bildet. Har brukt en 3 mm alu plate. Redigert 15.Juni.2017 av TerjeFjern trykkleif (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 15.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Da er Truma fjernkontroll også på plass på panelet. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Dette blir veldig bra og ikke minst kjekt Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
einserkustom Svart 16.Juni.2017 Del på Facebook Svart 16.Juni.2017 Jeg legger merke til at indekseringen på skruene er forskjellig på de 2 bildene. Dette ville jeg rettet opp i. De bør settes slik at de står med sporene horisontalt. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 16.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2017 Har montert den i båten nå så bildet av ferdig resultat med korrekt skrueføring kommer i morgen da jeg skal på,tur med båten? Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 19.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 Panel ferdig montert. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 19.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 Biltemas fenderklips er også suverene til å bruke på mitt 100watts solpanel. Henger inne i båten under kjøring og henges på rekka når jeg ligger på svai. Holder en 200Ah timers batteribankt som forsyner en inverter frisk og fin. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Juni.2017 Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 Chrica Ja! Deg har jeg sett mye i Skinnerbukta :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
NilsPils Svart 19.Juni.2017 Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 einserkustom skrev On 6/16/2017 at 14.28: Jeg legger merke til at indekseringen på skruene er forskjellig på de 2 bildene. Dette ville jeg rettet opp i. De bør settes slik at de står med sporene horisontalt. Bra det ikke bare er jeg som er sånn . . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
TerjeFjern Svart 19.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 (redigert) Fru Jacobsen skrev 1 time siden: Chrica Ja! Deg har jeg sett mye i Skinnerbukta :-) La oss mye der i starten med Princessen for å bli kjent med båten pga kort vei hjem i tilfelle noe hikket :-) Fint der for småturer med barnebarn osv Redigert 19.Juni.2017 av TerjeFjern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 19.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 NilsPils skrev 41 minutes ago: Bra det ikke bare er jeg som er sånn . . . . FengShui avdelingen bestemte at sporene i skruene skulle være vertikale og ikke horisontale... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.