Jump to content

Oppgraderinger Princess Riviera 36

TerjeFjern

Recommended Posts

Driver stadig med teknisk småforbedring av min Princess Riviera 36 som ble innkjøpt høsten 2016. Rederinnen liker å lage Nespresso etter god mat og jeg lovet (siden hun ønsket større båt ! da vi bare hadde en 23,5 foter før) å legge opp utstyr slik at hun fikk anledning til Nespresso også når vi ligger på svai.

Har da montert en inverter som gir ren sinus med en max belastning på 1500w kontinuerlig. For å unngå unødig strømforbruk legges den opp med fjernbetjent av/på bryter. Da det er et hull over radioplasseringen , antagelig etter cdskifter el fant jeg det passende å lage deksel med betjening der. Foreløpig er det kun inverter av/på og mulighet for å fjernstyre sammenkobling/skilling av 2 separate forbruksbanker på panelet men når den fjernstyrte Trumaventilen til gassanlegget kommer vil den også bli satt opp på panelet. Med 400Ah forbruksbank og et 100Watts solcellepanel til oppfrisking antar jeg at det bør holde noen dager.

Ett eller annet optisk bedrag gjør at panelet ser bølgete ut på bildet. Har brukt en 3 mm alu plate.

inverter.jpg

Redigert av TerjeFjern
trykkleif (see edit history)
einserkustom skrev On 6/16/2017 at 14.28:

Jeg legger merke til at indekseringen på skruene er forskjellig på de 2 bildene.

Dette ville jeg rettet opp i. De bør settes slik at de står med sporene horisontalt.

Bra det ikke bare er jeg som er sånn . . . . :smiley:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...