sap_2000 Svart 3.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 13 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: God tur nedover flinke nevøen...?? takk takk kjære Onkel B ? 13 minutes ago, Grand Banks jr said: Er marsjfarten ca 22 knop? Ser det på bildet. Tracking er ikke oppdatert på en stund. Hva slags motorer er i kjelleren? marsjer 21-22. Cummins QSB 5,9 380 x 2 så de kjenner jeg godt :). skal sjekke MT. Mener jeg satt igang SAP også. Båten har AIS B og heter Ana 9 minutes ago, Tom Rør said: God tur @sap_2000 ??? Takk Tom. Kjente trakter for dere nedover her. Mulig jeg kryper opp på apeloftet etterhvert ☀️ tanker i hasselvika nå. 12,20 ? fint anlegg men ustabilt mellom kortterminal 70 meter inn på land og pumpa på flytebrygga så har flydd frem og tilbake på brygga som en høne. God tenning blir det jo ? Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Fresk dieselpris ? Blir det frokost-lunsj på Knarren? Litt for tidlig kanskje? Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 (redigert) Litt tidlig og litt stor omvei men har alltid hatt lyst til å stikke innom der ? nærmer meg Terningen fyr nå. Trondheimsfjorden og leia er hakket lengre enn jeg husket … har tatt med meg litt boller og brus opp på loftet ? Redigert 3.August.2021 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Ser Ana på MT. Du har SAP hakk i hel , så du må nok dra på litt om du skal kjøre fra deg selv. God tur, vær forsiktig Link to post
-morten- Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Da passerer du hytta mi i Taftøysundet! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 7 minutes ago, Bonus said: Ser Ana på MT. Du har SAP hakk i hel , så du må nok dra på litt om du skal kjøre fra deg selv. God tur, vær forsiktig vi får holde følge tror jeg ble akkurat parkert av 2 F-35 på vei it leia med dårlig tid. Video på BP på FB passert Terningen nå Mvh. SAP Link to post
Grand Banks jr Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 sap_2000 skrev 34 minutter siden: Trondheimsfjorden og leia er hakket lengre enn jeg husket … Nå går du kanskje litt fortere enn sist kanskje? De siste båtene jeg kan huske du har flyttet på har vel gått i 35-40 knop, men det var kanskje ikke så langt opp som Trondheimsfjorden? Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 5 minutes ago, -morten- said: Da passerer du hytta mi i Taftøysundet! ser over dit nå ? 1 minute ago, Grand Banks jr said: Nå går du kanskje litt fortere enn sist kanskje? De siste båtene jeg kan huske du har flyttet på har vel gått i 35-40 knop, men det var kanskje ikke så langt opp som Trondheimsfjorden? Sist gang her oppe var med NS 47/49. Holdt vel 32-34 kn inn og ut fjordenden gangen og det var fortsatt langt Mvh. SAP Link to post
-morten- Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Utenfor Terningen bruker det nesten bestandig å være kvapsete sjø! nå ser leia helt blank ut! bare å gi på å svelge unna sjømil! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Just now, -morten- said: Utenfor Terningen bruker det nesten bestandig å være kvapsete sjø! nå ser leia helt blank ut! bare å gi på å svelge unna sjømil! cumminsene svelger hvertfall unna diesel i høyt tempo Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Ok! Der røyk ambisjonen om å forlate brygga og komme meg på tur i dag! Man må vite å prioritere! Så da blir det å følge @sap_2000 på tur! Hadde du hatt tid skulle du tatt turen til Værlandet og fått fersk krabbe av brutter! Hva tenker du om Azimutens egenskaper? God tur!!! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
navid Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Fikk et hyggelig vink fra "Milslukeren" i det han passerte Ringholmen. Synd at du har det så travelt, her på Ringholmen har de Nordmøres beste klippfisk. i tillegg blir det utekonsert med Åge Aleksandersen i kveld. God tur videre! Link to post
-morten- Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 ÅÅ Skal Åge spille i kveld!! synd jeg ikke har ferie altså!! fint å gå innom Ringholmen i dag! rekner med SAP hadde en flott tur fra Trondheim til Kristiansund i dag! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LALUNA II Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Flotte bilder og god tur nedover ...bare litt misunnelig på turen ;-) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 35 minutes ago, navid said: Fikk et hyggelig vink fra "Milslukeren" i det han passerte Ringholmen. Synd at du har det så travelt, her på Ringholmen har de Nordmøres beste klippfisk. i tillegg blir det utekonsert med Åge Aleksandersen i kveld. God tur videre! Så hyggelig :) Hadde jeg visst det var deg skulle jeg svingt innom kaia og sagt hei ? ferdig tanket i Kr Sund nå. forbruksmålerene viser seg å stemme bra mot fylt mengde. forbruket fra Hasselvika og hit var 370L på 66,5 nm. 5,55 l/nm er jo litt, men det er en stor og tung italiensk belladonna også ? skal en tur ned i kjelleren og sjekke litt, samt få i meg et par blingser (uten kaviar) så bærer det videre ? Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 3 hours ago, Solbris II said: Ok! Der røyk ambisjonen om å forlate brygga og komme meg på tur i dag! Man må vite å prioritere! Så da blir det å følge @sap_2000 på tur! Hadde du hatt tid skulle du tatt turen til Værlandet og fått fersk krabbe av brutter! Hva tenker du om Azimutens egenskaper? God tur!!! Har kjørt 43S med IPS før og inntrykket er det samme, stor, brei og tung (les god). Ikke noe pappbåt det her. Speilrutene som også er sotet kunne jeg vært foruten av praktiske hensyn, men det ser kuuult ut da ? da bærer det ut i havet en tur Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Mvh. SAP Link to post
-morten- Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Trivelig å se kjendte plasser!! God tur videre! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Key Freak Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Fantastiske bilder! Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 (redigert) Pøser på med litt bilder så får jeg slutte å leke meg for en stund og kjøre litt båt isteden ? Redigert 3.August.2021 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Nærmer seg Ålesund nå. Kjører rett inn og tanker under brua. Skal bunkre noen ekstra filtre også Mvh. SAP Link to post
Pequod Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Blir stoppen i Ålesund lang? Ligger i Nørvevika, men kan jo ta en rask tur inn til sentrum via landjorda og si hei hvis du legger deg i gjestehavna. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Tror jeg spurter videre mot Fosnavåg, muligens bare tar en kjapp sving innom brosundet og snur igjen så vi får ta den igjen ? etter Bud gikk jeg ned i kjelleren en tur og fant litt grums i bolla på ene grovfilteret. Hadde reserve, men jeg ville sikre meg noen fler så dro rett inn under brua hvor den hyggelige karen som jobber der ventet litt med å stenge sjappa. Viste deg at kortterminalen på pumpa var ute av drift så han åpnet den manuelt. snakk om service ? Måtte flytte meg etter tanking da det lå en båt og ventet som synes fet var trangt på andre siden av brygga. Mammen som jobbet der pekte på en flytebrygge 50 meter lenger inn i sundet og sa de eide den tomta også og at jeg kunne legge meg der. flyttet skuta, så drenerte jeg grumset, sjekket og byttet filteret. Tar en ny sjekk og evt bytte samt topping av tankene i Fosnavåg. Folder hendene underveis og ber om avtagende tendens på grumset og at Snazi’en fortsetter å oppføre seg pent ? hiver i meg en blings (til) så er det avgårde. 5,37 l/ nm på mila siste etappe og sykes båten går hakket lettere. Mulig propellene har mistet litt groe? Mvh. SAP Link to post
Grand Banks jr Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Med gode filter og ofte nok sjekk og drenering av bollen så går vel dette bra tenker jeg Er det bildet som lyver, evt at jeg tolker det feil, eller var det et par cm med vann i vannutskiller? Herlige bilder! Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Worry II Svart 3.August.2021 Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 Men, SAP... hvordan båt har egentlig du selv nå ? Du driver ikke å kamuflerer henting av egen ny båt nå ? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn