Trond123 Svart 6.August.2021 Link til dette innlegget Svart 6.August.2021 (redigert) index skrev 8 minutter siden: Om en måneds tid dukker det nok opp et innlegg her fra en fersk båteier som lurer på hvorfor det lukter råtne bananer i båten hans... Haha, dagens! De får holde seg til kaviar og ost. Går jo helt i surr med denne eksotiske vrien @sap_2000 som alltid mange gode bilder du poster fra turene dine! Godt å se du har kommet vel frem. God helg! Redigert 6.August.2021 av Trond123 (see edit history) Link to post
mhemil Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Mulig du har nevnt det tidligere i tråden, men hva ble totalforbruket i liter på denne turen? Link to post
Komodo Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Bonus skrev On 2021-8-6 at 9.12: Er usikker på om jeg vil høre mer om bananene til banjospilleren @Bjørn Løvjomås. Veldig usikker Komisk spin-off, men litt kinky at @Bjørn Løvjomås har fått rykte på seg som en banjospillende innavlet sørlending, som lokker til seg uskyldige smågutter for litt kveldskos i White Lady Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Grand Banks jr Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Nå må jeg få satt av tid til å se den filmen... Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bonus Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Grand Banks jr skrev 1 minutt siden: Nå må jeg få satt av tid til å se den filmen... Kommer nok i en nyinnspilling med @Bjørn Løvjomås og @sap_2000 i hovedrollene … ? Link to post
Komodo Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Nå har vi det sannelig morsomt på banjospillende sørlendingens bekostning her? Endelig ble det Bobåt Link to post
Bonus Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Bjørn Løvjomås skrev 38 minutter siden: Nå har vi det sannelig morsomt på banjospillende sørlendingens bekostning her? Jepp. Tenk så kjedelig vi andre hadde hatt det her om vi ikke hadde hatt dere Link to post
sap_2000 Svart 24.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Blåser støvet av denne tråden igjen. Er på vei til Molde for å hente en Sargo 36 som skal til oslofjorden. Ser ut som været, hvertfall den første biten rundt start kunne vært bedre. Opprinnelig plan var å ta Stadt fredag morgen, men ser det er meldt mer sjø da som dessuten kommer mer utenfra enn i dag hvor begge deler ser ut til å være mer sydlig. Barentswatch melder 2/4 m ganske fra syd i ettermiddag med en periode på 7,5 sek, så vurderer å klemme til fra Molde og lukte på forholdene ved stadt i ettermiddag. Ser ut som det er veldig greit frem til Stålet hvor man så må stampe seg frem til og med bukktjuvane hvor man dreier og får sidesjø innover not Gamla. teori er å bli teori, så får følge med på observasjoner utover dagen ? Noen som tilfeldigvis er eller har vært i området i dag som kan si eller mene noe om Stadt i ettermiddag? et annet aktuelt tema om dagen er dieselpriser. tips om steder mellom Ålesund- Måløy Bergen og til Sørlandet mottas med takk ? Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 God tur beste favorittnevø, du får stikke nesa frem å lukte på været. Du er god på det. Så får Onkel sitte hjemme å følge med å passe på at du oppfører deg pent. Jeg er spent på været? Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 24.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Takk for det kjære onkel, banjomann, pastor og venn ( kjært barn osv ?). var litt strek i regningen at det skulle bli sp urolig dette døgnet. Opprinnelig plan var Stadt i morgen formiddag men det sykes jeg ser mer humpete ut. Må vi, sp får vi heller vente til lørdag. Da ser det meget bedre ut. ellers har jeg med en gammel kjenning i dag. Samme kar som var med til Nederland og hentet Karma i 2013. Så, nå skulle det meste ligge til rette for å ende opp i feil fjord igjen ?? Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Var vel ikke akkurat feil fjord som var begrepet ??? Endelig ble det Bobåt Link to post
-morten- Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 18 sekundmeter SW på Stadt høres ikke veldig komfortabelt ut! Blir nok en god del stamping! Ønsker dere lykke til og god tur! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LALUNA II Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 (redigert) Ser ut til at vinden roer seg ned på fredag eftan iflg windy 6ms fra VNV ca 1600 Redigert 24.Mars.2022 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Trond123 Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 God tur! Mener dieselprisen på Liaskjæret er 15,50kr. Ble rapportert i fb gruppen dieselpriser på Vestlandet i går eller tirsdag, var det vel. Herdla og Litlebergen ble rapportert i samme gruppe til 19,98kr for en uke eller to siden, om jeg husker rett. Link to post
oberst1 Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 @sap_2000 Båten vår skulle etter planen ha avreise Molde før fuglene våkner fredag, men Stadt ser ikke bra ut, kan vel forvente mye sjø fra alle kanter der noen dager? Vi prøver igjen kommende onsdag Link to post
sap_2000 Svart 24.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Da er vi kommet til Ålesund. Har vært mye vind og klapresjø ut fjorden. Vi topper tankene og går litt videre. masse elektronikk skjermer og displayer i båten. Tok litt tid med oppsettet men nå begynner ting å bli som det skal være ? Mvh. SAP Link to post
Eureka Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Velkommen til Ålesund ? Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Veldig imponerende arbeid i dag @sap_2000. Er nok ikke alle som hadde kommet seg rundt pynten i dag. Men dette gjorde du på en imponerende måte. ??? bøyer meg i hatten...eller banjon Endelig ble det Bobåt Link to post
I og PK Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 sap_2000 skrev for 18 timer siden: Da er vi kommet til Ålesund. Har vært mye vind og klapresjø ut fjorden. Vi topper tankene og går litt videre. masse elektronikk skjermer og displayer i båten. Tok litt tid med oppsettet men nå begynner ting å bli som det skal være ? Oppdaget tråden for sent til å få vinket til deg. Vær forsiktig! Hører vinden godt utfor husveggen her i dag. God tur videre! Link to post
sap_2000 Svart 25.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 18 hours ago, oberst1 said: @sap_2000 Båten vår skulle etter planen ha avreise Molde før fuglene våkner fredag, men Stadt ser ikke bra ut, kan vel forvente mye sjø fra alle kanter der noen dager? Vi prøver igjen kommende onsdag De skulle hengt seg på oss i går. Gikk over all forventning. Bestemte meg for å dra tidlig i går av samme grunn og at vindretningen var mer gunstig . Det har blåst spiker her i Måløy i natt. I dag skal det dreie på vest og så mot nord og avtagende. Er nok mulig å komme seg rundt i kveld og i morgen er det nok enda bedre. i dag skal vi bare tusle nedover et stykke og prøve å få sett litt på veien. Vi tenker Haugesund, Skudeneshavn eller Stavanger bilder Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 dere kom dere rundt ja ...godt kjørt ;-) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 25.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 På vei nedover mot Florø. Har en forkjærlighet for Hornelen og de vertikale klippene som stuper ned i fjorden. Gøy med litt klippesurfing ? Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Du får nok snart en mosadott i knollen der..? åssen kommer det en gjedde å biter deg i proppen. God tur min venn... Jeg vet jo hvorfor du suser inn mot bredden sånn, du leter etter banjospillere.. opphengt som du er???? Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 25.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Hehe dårlig med både bajospillerere og sørstatspredikanter så langt ? de er oftere å finne langt inn in krok oppi en elv hehe ? innom Florø og toppet litt fuel og plukke opp noe greier som skal være med til Oslo. 17,97,- for literen i Klubbevika ? grått og trist forklaring men vi tenker litt sightseeing og nye (for meg) sund på veien nedover. aldri vært gjennom Korssundet bla. På kartet ser det livsfarlig ut men har blitt forsikret ørten ganger av lokale at det er plankekjøring så vi prøver ? Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn