Tom Rør Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Korssundet er en nobrainer min venn ? Link to post
sap_2000 Svart 25.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Har hatt angst og unngått det sundet i årevis, men gikk jo veldig greit ? Ble litt mer sightseeing på veien. Var innom Eivindvik for første gang, vi hilste på kongen og tok oss et burgerstopp på Feste før vi kjørte inn i vågen for å vise flagg. der lå det en kjent båt, nemlig Felicita, en phantom 48 som jeg var med onkel @Bjørn Løvjomåså kjøre til bergen for en mnd siden. ble en kort prat før vi dro videre inn i tåkedisen. Passerer Austevoll nå og Haugesund er målet for dagen Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 25.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Et par til Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 25.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Da har vi kommer oss til Haugesund. Var litt humpete på slutten rundt sletta i tussmørket, men det er ikke lange strekket. traff på to hyggelige karer i velkjent BP prosjekbåt. Nemlig det som utvilsomt er verdens mest strøkne P35, gamlebåten til @kdtran ? nå blir det en ? eller to på sofaen før det skal jaktes etter biff i Haugesund ? Mvh. SAP Link to post
index Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Velkommen til Haugesund!? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
kdtran Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 sap_2000 skrev for 1 time siden: traff på to hyggelige karer i velkjent BP prosjekbåt. Nemlig det som utvilsomt er verdens mest strøkne P35, gamlebåten til @kdtran ? sap_2000 skrev for 1 time siden: Se der, ja. Den P35en var det unektelig noe kjent med. ? At @sap_2000 beskriver båten som strøken tar jeg i all beskjedenhet som en heder. ? God tur videre, gutter og hils masse til P35 eier fra meg. Link to post
LALUNA II Svart 26.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2022 (redigert) Veldig ustabil visning av AIS EIRIK på båten ---STÅLE bare til INFO ;-) Har sett det hele veien nedover må være dårlig antenne på den ? Redigert 26.Mars.2022 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 26.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2022 Det er en sånn kort standard AIS antenne. Min erfaring er at de er elendige Dro fra Haugesund i 8:30 tiden. Etter tips om billig diesel var vi en tur inn til Røksund, men han Odd hadde stengt sjappa en ukes tid stod det på lappen så null diesel. kopervik lå på ca 18,- så etter et bytt tips ble de Skudeneshavn og 15,99,- Billigste så langt på turen. blåste 10-12 fra NV så vi gikk utenfor kvitsøy og ned langs Jæren i fin deilig medsjø som laget noe flotte kaskader av vann ut fra baugen til tider. Ble en tur innom Åna-Sira også. Var lite strøm i innløpet så kraftverket har antagelig tømt magasinene til utlandet allerede ? Kjørte helt inn for første gang. Koselig lite testes helt innerst. Muligheter for gjesteparkerig også. så bar det ned til Krkehamn på Hidra for topping til 16,20,- ut mot lista med fin tungsjø i siden, inn ved Farsund - Korshavn og kanalen. Gikk skjærnøsund og til ny Helleseund. Så var det blitt vindstille så ut Olavssundet og ut i havet. nå cruiser vi på vei oppover kysten til onkel @Bjørn Løvjomås på speilblankt vann i 30 kn. Blir Pollen i Arendal i kveld om «onkel» får lov å bli med ? Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 26.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2022 flere bilder Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 26.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2022 Og noen til Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2022 Da har hav farerne vært innom for å stemple papirene, det tok faktisk ganske lang tid. Faktisk så alvorlige hendelser at jeg måtte bruke noen timer på å berolige crewet på at dette kommer til å gå bra. De skal jo nå faktisk over det verste havstrekket Norge kan by på, nærmere bestemt Sild. Å dermed kan det gå litt i ball for min gode venn kaviarelskeren, for han har jo allerede passert Silda. Hva skjer.. ??? God tur hjem karer. Dere har gjort en kjempeinnsats. Endelig ble det Bobåt Link to post
Komodo Svart 27.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2022 sap_2000 skrev for 16 timer siden: Denne var fin! Stengt til og med lørdag2/4, åpner mandag 4/4 Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
sap_2000 Svart 27.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2022 33 minutes ago, Komodo said: Denne var fin! Stengt til og med lørdag2/4, åpner mandag 4/4 de som kjenner n’ Odd inni Røksund veit jo at han ikke jobber søndager ? Vi overlevde Arendals pulserende uteliv på tross av at bodyguard @Bjørn Løvjomåstrakk pluggen etter Kveldsnytt. kjekt å ligge innerst i Pollen og følge med på livet. vi har seget litt oppover kysten og nærmer oss verdens ende nå. noen bilder Mvh. SAP Link to post
nie Svart 28.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2022 (redigert) Dette bildet ga litt assosiasjoner til Kreml, oligarker og flotte båter :) Redigert 28.Mars.2022 av nie (see edit history) Link to post
Martine29 Svart 28.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2022 Flotte greier og skikkelig arti med bilder fra plasser som en sindig og traust trønder nok aldri vil oppleve. Når jeg ser på skjermene i skipet, så lurer jeg bare på hvordan i huleste man kom frem til månen for mer enn 50 år siden..... Link to post
LALUNA II Svart 28.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2022 Takk for bilder og turen (virtuelt) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn