Jump to content

Støpe igjen en luke, på ca 40x40cm - hvordan

LeviCorsair

Recommended Posts

Hvor er det lettest å komme til og hvor er det viktigst med fin finish?  hvis det er lett adkomst fra oversiden og finish på undersiden er vel så viktig som oversiden, ville jeg heller ha jobbet fra oversiden; lettere å jobbe med enn mot tyngdekraften. Du får uansett en jobb med sparkling, sliping og rubbing etc. i overgangene. Du må skråslipe kantene  ca. 1:10  (1 cm tykt laminat: skråslip 10 cm) for å få heft mellom gammel og nytt laminat, og klippe til matte eller duk som gradvis fyller fra ytterste til innerste kant av skråslipen. 

Denne videoen er informativ i forhold til hvordan det kan gjøres fra undersiden, med bruk av epoxy. http://www.yacht.de/yacht_tv/das-leck-muss-weg--lochreparatur/a91721.html

Jeg ville gjort som Krimart sier og støpt fra oversiden. Til slutt legger du noen tykke lag med gelcoat (ov avslutter med topcoat), og det er ikke overvettes mye jobb å slipe opp og polere opp et areal av den størrelsen. Rådet til Fortego er jo også veldig bra (jeg gjorde det på den måten når jeg støpte igjen luftinntakene i skroget på Dracoen ( se link i sign.)), men du står fremdeles igjen meg jobben med å slipe, sparkle, slipe, polere mm.. i overgangen mellom opprinnelig gelcoat og der du har støpt igjen. En slik jobb tar fort maaaange timer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...