Jump to content

Trenger nye dyser til e-tec 150 hk

Jon-Kåre

Recommended Posts

Da trenger jeg å skifte 2 stk dyser på min evinrude motor. Disse har den nette sum på vel 7000,- pr stk så er fristende å tenke ebay etc. Noen som har kjøpt noe slikt derifra tidligere eventuelt vet om andre plasser disse kan kjøpes billigere. Hva er det engelske ordet for dyser? Blir veldig glad for tilbakemeldinger med linker da jeg ikke er den beste til å søke etter slike ting

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Jeg har kjøpt "fuel injector" hos marineengine.com

Billig og med god og rask service. 

Du trenger også å bestille diagnoseprogrammet for Etec samt kabel hvis du skal gjøre jobben selv. Dette finner du på Ebay.

Tror du skal være forsiktig med å kjøpe brukte injectorer på Ebay, for du risikerer å kjøpe noen med samme feil som dine..

Redigert av Honduras (see edit history)

Tenkte nytt er vel ikke bare brukt på ebay. Så på siden du linket til men greier ikke helt å finne ut av hva jeg trenger å kjøpe modell nummer er E150DBXSCF Om noen føler seg fristet til å linke hele handlekassen til meg. Skal til Moskva for stamcellebehandling i 2018 til den nette sum av 50 000,- dollar så pengene sitter ikke akkurat løst. 

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Sjekk link

Kommer opp som en 2008 150hk når jeg la inn nummeret ditt.

Du skal da ha part# 1 Fuel Injector Assy

Vær obs på at det er to varianter med ulikt delenummer, du må velge Styrbord (starbord) eller Babord(port) dyse for at slangetilkoblingene skal bli korrekt.

Nå ser jeg at MarineEngine ikke har dem på lager, så det kan kanskje være fornuftig å sende dem en mail når du har funnet rett delenummer.

Redigert av Honduras (see edit history)
  • 3 uker senere...

Der var grunnen til dysehavari og 2 revene sylindre funnet. E-tecen er ikke glad i diesel. Hadde fylt 65 liter ved siste fylling. Etter at verkstedet sa at de trodde tanken inneholdt bensin blandet med diesel sjekket jeg kvitteringene i nettbanken på mitt yx kort og avskrev da dette og neste år og sendte mail til if om at de sikkert kunne lukke saken da det neppe var dekning for å være dum. Joda imorges kom svaret. If dekker feilfylling takstmann xxxx ser på kostnadene

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...