MT. Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Samme sak på Cobra, et vanntett lager innafor belgen. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post Share on other sites More sharing options...
Poseidon Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Kan ikke piple mangen dråpene inn der du.. Nei jeg vil håpe at du har rett, selv om det ikke synes å ha hjulpet den båten som Syvert fortalte om da han startet denne tråden: Til tross for at vaktmannskaper i Oslo Motorbåtforening kjapt oppdaget at båten tok inn vann, sank båten før det var mulig å redde den. Konklusjonen blir nok den samme som tidligere Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjelli Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Hva er funksjonen på belgen der da? Faxe <{POST_SNAPBACK}> Den belgen leder eksosen ned i drevet, og ut med propellen. Vannet kommer jo inn den åpningen, når ikke eksosen skyver dette ut. Kjelli Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Husk at belger på drev må sjekkes og eventuelt byttes hvert år! Hilsen Syvert <{POST_SNAPBACK}> Defor solgte jeg "gamle Astor" og kjøpte båt med fast aksel. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Har selv påhengsmotor og ellers ingen skrogsgjennomføring under vannet Men jeg har da vitterlig reddet en snekke med strakk aksel her i havna fra forlis: et lokk fra en eller annen smørekopp hadde falt av. Har også lest om tilfeller hvor akslingen og propellen bare forsvant i dypden når giret ble satt i revers - med tilsvarende vanninntak. Det finnes for mange hull i dagens båter... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
EIRINA Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Selv om man har vantett lager innenfor belgen hvis belgen da lekker og har vært gåen lenge hvor lenge kjører du da rundt med et vanntett lager, her hjemme skjedde akkurat det for noen år tilbake det var en Windy 24 som ble hengene i utliggerne :nono: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Faxe Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Har selv påhengsmotor og ellers ingen skrogsgjennomføring under vannet Men jeg har da vitterlig reddet en snekke med strakk aksel her i havna fra forlis: et lokk fra en eller annen smørekopp hadde falt av. Har også lest om tilfeller hvor akslingen og propellen bare forsvant i dypden når giret ble satt i revers - med tilsvarende vanninntak. Det finnes for mange hull i dagens båter... <{POST_SNAPBACK}> Så det beste er en båt med påhengsmotor?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Så det beste er en båt med påhengsmotor?? <{POST_SNAPBACK}> Når det gjelder sikkerhet mot motorinstallasjonsrelatert forlis - ja. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Har selv påhengsmotor og ellers ingen skrogsgjennomføring under vannet Men jeg har da vitterlig reddet en snekke med strakk aksel her i havna fra forlis: et lokk fra en eller annen smørekopp hadde falt av. Har også lest om tilfeller hvor akslingen og propellen bare forsvant i dypden når giret ble satt i revers - med tilsvarende vanninntak. Det finnes for mange hull i dagens båter... <{POST_SNAPBACK}> Så det beste er en båt med påhengsmotor?? <{POST_SNAPBACK}> Når det gjelder sikkerhet mot motorinstallasjonsrelatert forlis - ja. <{POST_SNAPBACK}> Herregud, skjerp dykk !! Det sikreste for dere er nok å ikke ha båt i det hele tatt. !! Bare pass på å ikke gå ut døra hjemme heller ! Kanskje best å holde senga hele dagen også, just in case....... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Verrie Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Kanskje best å holde senga hele dagen også, just in case....... <{POST_SNAPBACK}> :nono: :nono: :nono: Vil tro liggesår også kan skade helsa over tid Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Faxe Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Herregud, skjerp dykk !! Det sikreste for dere er nok å ikke ha båt i det hele tatt. !! Bare pass på å ikke gå ut døra hjemme heller ! Kanskje best å holde senga hele dagen også, just in case....... <{POST_SNAPBACK}> De fleste ulykker skjer i hjemmet ! ! ! -Så det går ikke.............. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MT. Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Jeg vet om to båter som har sunket. En av dem har hekkaggregat, uten at det vedkommer saken i det hele tatt. Det var en Sandstø 21, hvor skroget sprakk etter litt bølgedans. Derimot har jeg sett mye dårlig vedlikehold av drev. Blant annet båter som tas opp for vinteren, hvor man konstaterer at "Dæven, bælgen har rævna!" Så man kjøper ny belg, sammen med lageret belgen beskytter. Dette byttes i løpet av vinteren, og båten er grei til neste vår. Makan til stigmatisering som "de erfarne" i forumet har bedrevet i denne tråden har jeg faktisk ikke sett her på Baatplassen.no tidligere. Kan noen av dere nevne flere båter som har sunket ene og alene grunnet hull i belg? Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sølve Svart 13.Mai.2006 Del på Facebook Svart 13.Mai.2006 Til Skipper Morse : Sidan eg har ein Sandstø21 sjølv hadde det vore kjekt å høyre litt meir om den båten som gikk til bunns. Må eg ta det rolig på bølgene, eller var det ein spesiell grunn til at skroget revna ?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Marwin Svart 13.Mai.2006 Del på Facebook Svart 13.Mai.2006 Virkelig trist lesning! Skrekk og gru! Hva skjer hvis belgen ryker midtfjords? Har aldri hatt båt med drev, men har hørt at mange båter med slikt KUN har gummibelgen " å flyte på". DET krever nøye ettersyn og vedlikehold vil jeg tro. Har sjøl påhenger, men 2 "hull" under vann: EchoPilot har 2 gjennomføringer; For å sikre disse (er overforsiktig kanskje?) kommer jeg til å støpe inn et rør over "hullene" opp til over vann-nivå. En annen tanke som slår meg er: Hvor mange av oss har pumpekapasitet til å takle STORE lekkasjer? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 13.Mai.2006 Del på Facebook Svart 13.Mai.2006 Når motoren i tillegg var Volvo, så ble det plutselig mer enn nok....). Var den utstyrt med Wallas også ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sigurd Svart 13.Mai.2006 Del på Facebook Svart 13.Mai.2006 ......Hvor mange av oss har pumpekapasitet til å takle STORE lekkasjer?En av hundre.... eller færre tipper jeg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Dalton Svart 13.Mai.2006 Del på Facebook Svart 13.Mai.2006 Når det gjelder sikkerhet mot motorinstallasjonsrelatert forlis - ja. Hadde vært kult å se en supertanker med påhengsmotor Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.