Gunga Din Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Jeg kjøpte denne NV verlag.......mye kart og info.......- Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Pequod Svart 17.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2018 Har vært i Kaliningrad en gang for veldig lenge siden. Grått og trist er det jeg husker fra det stedet... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Regina III Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Strahlsund nå. Vi må nok vente litt til ! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Det er forsyne meg is over alt! Skulle ut på fjorden i går kveld og ble stoppet av massiv is i Kjøkøysund! Håper at @Tom Rør får kontakt med øverste regjerende myndighet og medhold i å flytte påsken! Men isen er vel gått før sommerferieturen starter håper jeg! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 19.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 (redigert) Ser i havneguiden og på youtube til øynene blir såre, og jeg synes det er mange fine plasser i Tyskland. Kommer nok til å bruke en god stund fra Rostock til Polen, da det er mange flere havner enn jeg forestilte meg på den strekka.(Erikda:det er mange pølser som skal spises på veien også)? Redigert 19.Mars.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 27.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 Jeg kom tilfeldigvis over denne restauranten i båthavnen i Rostock! På tross av det tvilsomme navnet på restauranten, er sikkert maten langt fra "helt rævva"! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 27.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 27.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 Den bør helt klart prøves ?? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Da er det ikke lenge igjen til vi kaster loss. Et lite Østfoldtreff til helga, og en røff uke til på jobb, så siger vi nedover. Jeg har fått byttet EVC- instrumentet på apeloftet, og skiftet en o-ring ifbm inteercooleren på den ene maskinen, så vi håper at alt er i orden i år. Er det noen her som har gått forbi Nykøbing, mot Gedser? Det ser grunt ut, men virker farbart? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Jeg har gått gjennom med mine 1,90.........., tror ikke du kommer ha problem Tom Rør kjølen min så deremot ut som den vart sandblåst, under og ett par tre cm opp på sidene, ( den høsten da vi løfte !) men følte aldri att vi vart ´på´ noen gang. det var litt grundt intil gjestebryggen i Nykøbing. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 (redigert) Seilte Femø / Gendser den 8.6 Ingen problemer med 1.8m kjøl godt merket. Nykøbing havnen har noen longside plasser 54 46.2503 N 011 51.7003 E rett før broen 0.68 nm før. Har ikke fylt sjøvannsfilteret i år i fjor hver 14 dag Redigert 11.Juni.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Da er det veien å gå for oss, da vi ikke stikker dypere enn en drøy meter?? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Jeg har ikke gået mellem Lolland og Falster. Men har gået Bøgestrømmen mellem Sjælland og Møn, som er det første stykke, du skal igennem et par gange. Det kræver gode nerver og at du er parat til at rense dine søvandsfiltre et par gange om dagen for ålegræs. Bøgestrømmen: Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 (redigert) Hadde den ruten for 10 dager siden S/I Ishøj Havn er et ok stoppested før den seilasen. Redigert 11.Juni.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 (redigert) Vi hadde samme problemet da vi gikk i farvannet rundt Stege, så man bør nok følge med på filtrene ? Noterer meg Ishøj? Red. Ishøj ligger i Køge bukt ser jeg, og der går ikke vi på vei nedover. Redigert 11.Juni.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Tom Rør skrev for 6 timer siden: Vi hadde samme problemet da vi gikk i farvannet rundt Stege, så man bør nok følge med på filtrene ? Noterer meg Ishøj? Red. Ishøj ligger i Køge bukt ser jeg, og der går ikke vi på vei nedover. Hvor fine masker har du i sjøvannsfilteret ditt? Eller er det gitter? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 12.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Det er gitter(bøtter) Da vi gikk i farvannet rundt Stege, ble de nesten tettet av slam, men jeg går sakte og rolig, så belastningen er ikke så stor. Motorene ble aldri varme. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Ned Storebælt? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Eureka Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 -du har to motorer, har du ikke det ? Bare å kjøre med en motor i gangen, mens du står og spar dritt ut av den andre ? det gledes til tur og håper på like rikholdig tråd som årene før. Dronen er pollert og klar? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Hvorfor går du ned gennem Storebælt og ikke Øresund? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Har tenkt å få noen stopp nedover på steder vi ikke har besøkt før. Det er mulig vi tar Øresund på turen hjem, hvis vi går via Bornholm. Har lyst til å Besøke Hven, da vi ikke fikk plass der forrige gang. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2018 Da var årets eventyr endelig i gang, og etter at det har vært litt surt i været, kjennes det ikke så ille ut nå. Det er varmt og godt å sitte ute. Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 23.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2018 God tur! Blir spennende å følge med :) Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2018 (redigert) God tur Tom og Trude, håper dere får mye sol og lite vind. Redigert 23.Juni.2018 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lars O Svart 23.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2018 God tur og god ferie. Pøs på med bilder og gode skildringer som vanlig ? Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.