Jump to content

Ny langtur med "Mon Bijou"


Tom Rør

Recommended Posts

Det er forsyne meg is over alt! Skulle ut på fjorden i går kveld og ble stoppet av massiv is i Kjøkøysund!
Håper at @Tom Rør får kontakt med øverste regjerende myndighet og medhold i å flytte påsken! Men isen er vel gått før sommerferieturen starter håper jeg!:confused::thumbsdown:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Ser i havneguiden og på youtube til øynene blir såre, og jeg synes det er mange fine plasser i Tyskland. Kommer nok til å bruke en god stund fra Rostock til Polen, da det er mange flere havner enn jeg forestilte meg på den strekka.(Erikda:det er mange pølser som skal spises på veien også)?

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Da er det ikke lenge igjen til vi kaster loss. Et lite Østfoldtreff til helga, og en røff uke til på jobb, så siger vi nedover. Jeg har fått byttet EVC- instrumentet på apeloftet, og skiftet en o-ring ifbm inteercooleren på den ene maskinen, så vi håper at alt er i orden i år.

Er det noen her som har gått forbi Nykøbing, mot Gedser? Det ser grunt ut, men virker farbart?

Link to post
Share on other sites

Jeg har gått gjennom med mine 1,90.........., tror ikke du kommer ha problem Tom Rør

kjølen min så deremot ut som den vart sandblåst, under og ett par tre cm opp på sidene, ( den høsten da vi løfte !) men følte aldri att vi vart ´på´ noen gang.

det var litt grundt intil gjestebryggen i Nykøbing.

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Seilte Femø /  Gendser den 8.6 Ingen problemer  med 1.8m  kjøl godt merket.

Nykøbing havnen   har noen  longside plasser 54 46.2503 N 011 51.7003 E rett før broen 0.68 nm før.

Har  ikke fylt sjøvannsfilteret i år i fjor hver 14 dag 

 

 

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke gået mellem Lolland og Falster. Men har gået Bøgestrømmen mellem Sjælland og Møn, som er det første stykke, du skal igennem et par gange. Det kræver gode nerver og at du er parat til at rense dine søvandsfiltre et par gange om dagen for ålegræs. 

 

Bøgestrømmen:

 

80F68558-9D15-4227-A5F5-63C542E88086.png.9d013f998cfc135bd912b67356c626d9.png

 

 

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev for 6 timer siden:

Vi hadde samme problemet da vi gikk i farvannet rundt Stege, så man bør nok følge med på filtrene ?

Noterer meg Ishøj?

Red. Ishøj ligger i Køge bukt ser jeg, og der går ikke vi på vei nedover. 

 

Hvor fine masker har du i sjøvannsfilteret ditt? Eller er det gitter?

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...