Whiskey Svart 23.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2018 God tur ? blir spennende å se reisebrevet her! Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Tom Rør Svart 23.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2018 Vi gikk fra Sand Marina klokka 08.15, og fikk en fin tur utaskjærs til Kungshamn. Litt dønninger, men ikke sjenerende. Jeg tok meg også tid til en liten cowboystrekk på apeloftet, da jeg etter et møte med dårlige venner i går, var litt redusert i dag. Jeg hadde også gledet meg til å kjøpe honungglaserade revben på ICA Skeppet, men akkurat som da vi var her 16 mai, hadde de ikke det. Katastrofe Compromise kom også etterhvert, så det ble fotballkamp og gulrotkake ombord i "Mon Bijou "(takk for kaka) Da det feires midtsommer her i dag, tok vi Zitabåten til Smøgen for å se på livet. Der var det skikkelig hålligång, og det var til tider vanskelig å gå langs brygga, da det var smekkfullt av folk der. slenger med noen bilder fra i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Synes det er litt smådumt at du som er så grei kommer borti alle disse dårlige vennene.. ??? flotte bilder som alltid. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 24.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Vi gikk fra Kungshamn klokka 06.05 i dag, og trodde at det skulle være flatt hav over mot Læsø. Det var ganske ruskete til å begynne med, men det roet etter en stund. Jeg ble faktisk solbrent i fjeset, og det er straffen for å ikke smøre seg.Flid ligger her, og vi har hatt hyggelig samvær med dem. Stjerneskudd og grøn Tuborg til lunsj, og Krabbeklør til middag er ikke å forakte :-) Jeg tok noen bilder på veien over, og etter vi ankom. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Herlig Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Bare å nyte her ja! Æææ, hvor er pølsene? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 25.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Null pølser foreløpig? Jeg har en aning om at det kommer? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 (redigert) I dag gikk vi ca 25 nm fra Læsø til Hou. Været er upåklagelig, og jeg har til og med badet. Badinga ble en ikke så positiv opplevelse, da det var invasjon av brennmaneter. Svir på bena fremdeles? Hou er en stille og koselig havn som vi var innom i fjor på vei hjem, men da øsregnet det, så vi ga den en ny sjanse i år. Absolutt en havn det er verdt å besøke.Det er kremmerdag hver mandag det, så det var mye rart å se på eller kjøpe hvis det skulle være ønskelig. En liten bildeserie ble det i dag/kveld også. Redigert 25.Juni.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 (redigert) Vi gikk fra Hou 07.05 i dag, og været var upåklagelig igjen. Flatt hav og putring i 7,5 knop i ca fire timer til Bønnerup. Dette er en havn vi alltid har gått forbi, men da vi har vært i Grenå flere ganger valgte vi denne havnen i dag. Det skjer ikke så mye her, men en ryddig og fin havn er det. Det ble takeaway fra gatekjøkkenet til lunsj. To fiskefileter med pommes frites og remulade. Det hadde nok vært lurere å kjøpe fisken i den velassorterte fiskeforretningen og røkeriet som ligger i havnen, men jeg tok minste motstands vei i dag. Har tatt noen bilder, men som sagt er det ikke så mye å se. De skal ha for solnedgangen ihvertfall :-) Redigert 26.Juni.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 26.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Litt pussig at dere har vært i Hou, vi har nemlig leiet to hus 5km derfra i sommer. Hele familien "Splint" skal nedover, og tips om marked er mottatt med takk, fra fruen, datter og svigerdatter. Datter og svigersønn holder på å innrede låve/selskapslokale og er ute etter antikviteter til dekorasjon. Jeg så bordet med verktøy på ett av bildene, men var der noe av antikviteter der? Dansker er jo normalt flink med slikt. God tur videre, vi følger med! Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 26.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Som vanlig en fryd å følge reisebrevene deres? Gleder meg til fortsettelsen? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Eureka Svart 26.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Kanskje like greit at dere ikke frakter båten til Troms/Finnmark i år, ettersom det i skrivende stund er storm der nord. takk for gode bilder! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 26.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Gleder meg til denne tråden virkelig tar av! Ble jo veldig inspirert av fjorårets tur, og håper jeg ikke får lyst til å følge i deres fotspor denne gangen...kan bli en utfordring med en Nidelv 24... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 26.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Takk for hyggelige ord :-) Det var mye gammelt der Zitt, så jeg tipper det skulle være mulig å finne et og annet? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 26.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Flott skildring Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Zitt Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Tom Rør skrev On 25.6.2018 at 22.35: Null pølser foreløpig? Jeg har en aning om at det kommer? Apropos pølser, så kan jeg anbefale pølsene fra Højer, f.eks. hvite grillpølser! De selges sikkert overalt og iallfall hos SuperBrugsen! Ikke glem spekepølsene heller! Nei, nå fikk jeg vann i munnen! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Flotte bilder og flatt hav! Glimrende start på en reise vi gleder oss til å bli med på! Det er en sann glede å følge dere!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
navid Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Fint å se at bakom skyene er himmelen fortsatt blå. God tur videre. Kjekt å få være med. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Flott med reisebrev Tom, følger med... Ser virkelig flott ut PS. Hvor lang tid over til Læsø? Marsjet 22-24 knop? Har aldri vært over selv enda...utgangspunktet norsk side på oss i år (heller aldri gjort) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 oberst1 skrev for 6 timer siden: Flott med reisebrev Tom, følger med... Ser virkelig flott ut PS. Hvor lang tid over til Læsø? Marsjet 22-24 knop? Har aldri vært over selv enda...utgangspunktet norsk side på oss i år (heller aldri gjort) Vi gikk fra Kungshamn. Som vanlig ligger jeg for det meste i ca 8 knop, men i år gkk jeg et par timer i plan på slutten. 65 nm. Brukte ca 6 timer totalt. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 (redigert) Vi gikk fra Bønnerup kl. 07.15, og gikk igjennom slusen til Øer maritime marina ca kl. 12.30. Denne havnen fikk jeg lyst til å prøve da vi gikk her nede i 2014, og nå bød sjansen seg. Det er helt vindstille, og siden havnen er innenfor sluse, er den ikke påvirket av strøm eller tidevann. Det var noe høyere vannstand her inne enn utenfor da vi kom, så jeg fikk en liten fornemmelse fra turen i Nederland i fjor. Det er et merkelig konsept dette her, men det er nok ikke den helt store suksessen, da mange av leilighetene står tomme. Jeg vil anta at det for barnefamilier er helt topp, med lekeapparater, svømmebasseng, volleyball og fotballbane skulle de fleste være tilfredsstilt. Det er også en liten dagligvarebutikk og en restaurant inne på området. Buss til Ebeltoft går også herfra. Kaster inn noen bilder fra turen, og denne merkelige havnen.Som det fremkommer av bildet fra MarineTraffic, er stedsnavn noe vi som nordmenn kan more oss over.? Redigert 27.Juni.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Det ser nå ut til å være i langt bedre stand en da vi lå der med båt i 2011... da så hele området ut som et konkursbo ... og vi var bare en håndfull båter som lå der... Ingen EL eller andre fasiliteter den gang... Artig å se igjen alle havnene vi var i... Flotte bilder... Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 (redigert) Der var jeg med båt i 1995. Morsomt å se igjen. Det virket litt ubebodd da også. Spennende å følge dere , god tur videre! Redigert 27.Juni.2018 av Kaskazi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 27.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 Var det mye mygg inne på Øer Tom? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2018 (redigert) Da er det kanskje på vei opp her allkevel ? Null mygg foreløpig ? Jeg tror myggen har tørket bort, da det er utrolig tørt her. Alt gress er brunt. Redigert 27.Juni.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.