Jump to content

Cummins QSB 5.9 vil ikke starte

nils j

Recommended Posts

Jeg har en Cummins marine diesel QSB 5.9   7 år  Får ikke lyd på starteren i dag. Startet med en gang i går. Har sjekke spenning - ok

Lett etter brutt sikrin  uten hell . Koblet direkte til selvstarter  , starter gikk men ingen tennling.  Kan det være et relee for styrestrømmen til motoren ??

Har noen en løsning    event finnes det et koblingsskjema på hele kretsen fra nøkkel til starter ???

nils j

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "stratproblemr". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

Fantastisk gode motorer, men det hender at påhengt smartcraft instrumentering lager litt kluss. Hvilken type instrumentering og gir/gass spake har du?

Beste kilden til informasjon for maskinene som jeg har funnet er SB Marine i USA. Ta en titt på www.sbmar.com

der ligger det mye god informasjon, inkludert el-skjema for motorene. 

Send meg eventuelt en IM om du ønsker. Mulig jeg kan bistå med litt info/tips til feilsøking. 

kdtran skrev for 14 timer siden:

Fantastisk gode motorer,

........ 

Send meg eventuelt en IM om du ønsker. Mulig jeg kan bistå med litt info/tips til feilsøking. 

Er ikke det  å undergrave aktiviteten på forumet her? Jeg trodde litt av vitsen med forumet er at problemløsningene blir tilgjengelig for alle andre.

Det stemmer Komodo, anbefaler alle, spesielt de som er uvante med internett forum, å lese Etikette.

Sitat

"Privatundervisning": Forum skal være til nytte for alle. Det er ikke god etikette å be om å få tilsendt forklaringer, tegninger, manualer etc. på Internmelding (IM) / Epost. Man bør istedet spørre om det kan legges ut på forumet slik at alle har nytte av det. (Manualer kan lastes opp til Dokumentarkivet)

Vet at dette kanskje kan virke teit, men har du sjekket at den ikke står i gir? Evt at girgiveren er slått ut? Jeg klarte å gjøre det i sommer og feilsøkte sikkert to timer før jeg fant ut av feilen... 

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...