Jump to content

Lavpris dieselvarmer på Banggood. Risky?


PiperBill

Recommended Posts

  • 6 måneder senere...

Akkurat montert opp en 8 kW Kinabrenner. Kjøpte en med alu-hus og ikke plast. Kom på 1650,- + 350 i fortolling.

FY FLATE den gir mye varme gitt. Har montert den for bruk i vinterhagen. Montert utenpå vegg med varmeslange inn gjennom veggen. Enkel montering og fyrte på 2. forsøk når diesel kom fram.

Med de strømprisene vi får er det faktisk endel billigere å fyre diesel. Samt at det er svinfort å få opp varmen i forhold til en el.ovn. 

Det eneste negative er at lcd displayet er særs dårlig å se i dagslys. Burde vært kraftigere lys i det.

Men kanonfornøyd med brenneren så langt.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Har aldri, og vil aldri sove med en dieselvarmer på, uansett fabrikat eller montering. 

 

Når det er sagt, vippet ut den kranglete webastoen etter å ha brukt x tusen på den uten suksess og monterte inn en 5kw kineser. Opplevde det samme som en annen her, at den lukter litt i begynnelsen, men etter det har den gjort som den skal, varmer som bare det. Kan ikke si annet enn at det er mye for pengene. Men eksosrøret som fulgte med brukte jeg ikke, der kjøpte jeg merkevare ;-) 

----

Er litt i tvil om at det finnes 8kw varmere, det er nok en 5kw som selges som 8. Såvidt jeg har fått med meg er det to varianter, en på 2 og en på 5, men de selges som litt av hvert. Dieselforbruket avslører den faktiske effekten. 

Link to post
Share on other sites

Godt mulig den er "bare" 5 kw. Men plenty varme til vinterhagen. Blir ikke mange minuttene på fullt uansett før det er grisevarmt. Eksosrøret ser jeg ikke noen risk i å bruke. Solid metall. Tror neppe det "smelter".... :smiley:

 

Men å sove med en dieselbrenner i gang kan fort bli det siste du gjør..... opplevde en Eber i bobilen som plutselig begynte å sote fælt. Ikke aktuelt å sove med en brenner i gang nei.....

Redigert av jerognal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har vært borti en del kinavarmere. Kvalitetssikring utføres ikke til denne prisen. Selve vifta må ofte justeres i lengderetning med en skrutrekker slik at den ikke tar borte i noe. Glødepluggene er noe dritt. Men her passer ofte glødeplugger fra anerkjente produkter rett på.

Plasthuset er av verste sort bøtteplast som sprekker lett. Kjøp de som har hus i aluminium. Brennerne må også brennes skikkelig av i 5-10 min før avstenging, hvis ikke sotes de lett ned. Til sist, så monter de skikkelig. Sistnevnte er kundens problem og ikke kineserne sitt.

 

Da kan du ha en billig brenner i mange år.

Redigert av Torsen67 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...