Jump to content

Prosjekt - Fjord Consul. Forsøk på å få en mer praktisk båt


Jørgen S

Recommended Posts

  • 2 år senere...
  • 2 måneder senere...

Hei hopp!

 

Har dessverre vært borte fra forumet en stund :nonod:

Det er jo veldig ofte sånn at noen feil dukker opp, også havner man inn i en situasjon der man ender opp med å bruke all tid og penger på reparasjoner av andre ting på båten, enn det som var meningen med prosjektet. Da er det ikke så veldig gøy lenger. Det har blitt litt sånn for meg nå, med overhaling av motor og bytting av dieseltank bl.a. Derfor har det ikke blitt så mye oppdateringer her.

 

Men jeg har fått gjort en del på innredningen for det altså! Og jeg gjør litt nå og da, så dette begynner å bli veldig bra :)

Jeg skal lage en oppdatering med alt som har skjedd siden sist! Jeg har en hel haug med bilder!

 

Brukte båten masse i sommer og fikk til en ukes ferie, så båten har kommet i god bruksstand :thumbsup:

DSC_6559.thumb.JPG.a4f4548164650a3d3be400509059a283.JPG

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Hei, har du kommet noe videre med prosjektet ditt? Jeg kjøpte en Nordan 27 i sommer, men har visst at det ikke «stemmer» så fant jeg plutselig bilder av, og da skjønner jeg at jeg må ha en Fjord Consul 26. så hvis du trenger noe inspirasjon, så legger jeg ved finn.no linken til min 😂
 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=223689966
 

 

 

Redigert av xcuze (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Hei xcuze!

 

Gratulerer med båt! Det er en Nor-Dan det du har der, men den heter Nor-Dan 26 og er bygget på akkurat samme form som Fjord Consul :)

 

Fjord lagde også en versjon uten hardtop, men overbygget er litt forskjellig på denne, da sidevinduene i vindskjermen er kortere. På Fjord Consul uten hardtop vil disse vinduene bare bli en trekant, mens på Nor-Dan er vinduene like som på hard-top utgaven, mer "trapes"-formet. Noe jeg synes er mye bedre, enn de rare små trekantene fjord hadde.

Jeg tror nok fjord hadde to forskjellige former til overbygget til HT og uten HT, mens Nor-Dan har den samme.

 

Din er og veldig fornuftig ombygget må jeg si, og med bra størrelse motor! Nesten litt misunnelig, men du har ikke hardtop da så det går greit :p

Link to post
Share on other sites

460 timer var da usedvanlig lite hvis båten har vært i bruk sånn ca. hver sesong i over 20 år :saint:

Jeg har samme motor, -98 modell. Den var gått over 700 timer i 2003 :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...