Fram 21 FM Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Jeg kjøpte med en brukt Mercury 4,5- 83 mod for en stund siden. Jeg må rengjøre forgasseren på denne, men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal klare å få den ut? Er det noen her som har et lite tips ang. dette? Link to post
Honduras Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Er det ikke bare en mutter på hver side av flensen som holder forgasser inn mot reedblokken? Vanskelig å se mutter på venstre side, men høyre har du jo fjernet, det er bare pinnebolten som står igjen. Sitter nok fast i pakningen, men normalt bør den kunne dras/vippes løs med "moderat vold". Se eventuelt om du kan finne ei sprengskisse enten hos Mercury eller noen av nettbutikkene som selger deler til disse. Fant dette bildet på Marineparts. Ser ut som bare to muttere for meg. MERCURY MODEL 4.5 (1 CYL.) 1980-1985 * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts