PiperBill Startet 23.Januar.2018 Del på Facebook Startet 23.Januar.2018 Er det mulig å tyde produksjonsår på en Eber dieselvarmer ut i fra id merkene? Båten er fra 98 så den er vel ikke eldre en det. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
MagnusB Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Vanskelig å tyde men den er enten fra 1999, 2000 eller 2001. Står nederst på siste bildet du la inn, skal være et merke rundt det årstallet den er montert. Men er jo ikke sikkert montøren lagde merket heller da. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Inbetrieb = idriftsettelse. Sitér dette innlegget Link to post
MagnusB Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Når jeg skrev montert, så mente jeg montert i båten. ;) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 23.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Åja.."erste Inbetriebnahme" betyr jo «først brukt». Det er jo nærme nok. Jeg leste i verkstedsboka at brennekammeret hadde et levetid på 10 år før den måtte skiftes ut men jeg viste ikke hvor gammel min var. Jeg skal i iallfall demontere og rense den. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
I.M.S. Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Frem til ca år 2015 står det 3 årstall nederst på typeskilt hvorav det første er produksjonsåret. Så ble typeskiltet endret og nå er det en liten "lomme" med produksjons uke og år, f. eks. 41 16 som er uke 41 i 2016. Monteringsdatoen når varmer ble tatt i bruk går som regel ikke frem av typeskiltet, kan jo ha ligget som "hyllevarmer" en god stund. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 26.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2018 Takk I.M.S du har tydeligvis veldig mye kunnskap om Eber :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Januar.2018 Del på Facebook Svart 26.Januar.2018 2001? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.