Eureka Svart 5.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2018 (redigert) Har du ikke noen gamle sykkelslanger på lur? Eller bit av liggeunderlag... kutte noen biter av en ødelagt fender? ( slikt tjafs samler jeg på. Plutselig en dag er det kjekt å ha. Redigert 5.Februar.2018 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza24 Svart 6.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2018 Jo, det har jeg nok helt sikkert liggende. Vurderer også å bruke Sika..... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2018 Hvis du kun ønsker en "gummipute" under tanken, ikke at den skal bli limt fast, kan du gjøre følgende: Legg på rause mengder fugemasse rett på tanken, legg gladpack plastfolie over fugemassen, plasser så tanken der du skal ha den. Fugemassen vil da forme seg perfekt til underlaget uten at tanken blir limt fast. Et alternativ er å bare bruke noen små prikker med fugemasse og sette tanken på plass. Du trenger neppe å skru den da, men burde allikevel kunne klare å få den av ved behov. Pianotråd kan være en løsning i slike tilfeller. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bitteliten Svart 6.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2018 Mener å huske båtbyggerne bruker noe de kalte luketeip eller karmteip. Det kan kanskje brukes? Det er en litt bred tetningslist med dobbeltsidig teip. Bruker som tetningslist på alt av karmer og luker Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza24 Svart 7.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2018 Takker for innspill. Jeg tipper det blir Sika punktvis som gir noe feste men i all hovedsak blir pakninger for å hindre gnaging mot underlag. Tanken ligger på et underlag som er godt egnet til å skru i så jeg fester nok tanken i tillegg med 4 skruer. Da tror jeg dette blir bra! Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza24 Svart 25.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2018 Da var jobben gjort og ny septiktank er på plass takket være gode råd fra flere av dere. Håper tømminga fungerer som før...... Gammel tank: Ny tank: Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2018 Så bra, dette ble jo riktig så fint Moro også at du viser hva du gjorde og hvordan det ble. De fleste som kommer med spørsmål og trenger råd viser jo bare fram problemet, ikke løsningen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ibiza24 Svart 26.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2018 Takk for det Komodo. Jeg tenkte jeg måtte "gi noe tilbake" etter alle gode råd og innspill her fra forumet Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2018 ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.