Jump to content

Hentetur Princess 38, Bergen - Fredrikstad


Logg inn

Recommended Posts

Helt enig, hvis man tar skjernøysundet og runder rett sør for Hattholmen som du har vist er det vel nesten raskere, i hvertfall mye mer behagelig og gå innaskjærs for Hille og så evnt krysse sør for Vårøy igjen hvis man bare skal direkte rundt Lindesnes. (jeg har smeigefartsbåt så jeg vet ikke hvordan det er og gå fort da )

 

Edit : ikke så mye raskere, men mye mer beghagelig :D

Redigert av Morten1989 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Når jeg tok samme turen så fylte jeg i Skudenes havn og i Arendal.

Skudenes havn hadde den gangen billig diesel.

Vi gikk etter anbefaling langt ute og gikk ikke innaskjærs før vi hadde passert Mandal.

(Blåste opp i ca 20 sekundmeter fra Nord Vest så det ble en slitsom tur)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Støtter tanksteder her
Karmsund / Mandal (Fiskelaget) og eventuelt toppe litt i Risør hvis behovet skulle melde seg
Må du inn før har du Egersund og Båly på vestsiden og Arendal på østsiden som er greit å finne
en eller annen form for AIS posisjonsvarsling er jo (nesten påbudt) kjekt på henteturer nå
Anbefaler denne hvis ikke båten har
Boat Beacon is available now in the App Store for iPhone and iPad and in the Google Play Store for Android phones and tablets.

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Sjekket været nå ....
Iflg. været på Windy.com så ville jeg ha kommet meg lengst mulig nedover på fredagskvelden for å rekke rundt Lindesnes før det begynner å blåse for mest behagelig tur

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev for 6 timer siden:

Sjekket været nå ....
Iflg. været på Windy.com så ville jeg ha kommet meg lengst mulig nedover på fredagskvelden for å rekke rundt Lindesnes før det begynner å blåse for mest behagelig tur

Rekker ikke å dra fra kai før lørdag evt så får se hvordan været er meldt før jeg bestiller flybilletter.

 

Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev 8 minutter siden:

Hvis været blir som windy sier nå så litt god marsjfart nedover runder du lindesnes på en god dag men krever nok kanskje å ha mannskap med og en tidlig start på dagen er det radar ombord så går  det jo å gå i mørke og ;-)

Mannskap som skal med får ikke tatt fri på fredag så derfor avgang først lørdag morgen.

Radar er det om bord men veldig lite lyst å gå i mørket dem første timene med ny og totalt ukjent båt.

håper på å kunne klare å holde marsfart større deler av strekningen frem mot Jæren i allefal men er været som bestemmer farten.

Så har igrunn ikke satt noe mål for hvor langt vi kommer men får ta det ettervert etter hvordan været er.

Blir spennende å se ?

Redigert av Logg inn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser ut til å bli friskere nedover Jærkysten lørdag nå enn tidligere men Nordøst så mulig å gå nærme land ..derimot søndagen blir en flott dag som det ser ut nå
https://www.windy.com/?58.116,6.880,9

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Da er flybilletter bestilt. Reiser fra Gardermoen - Flesland fredag kveld så da er vi klare for avgang etter frokost lørdag.

 

Laluna har lastet ned den beacon appen du viste til tidliggere, men skjønte ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det. Har lagt inn båtinfo osv men klarer ikke finne meg selv på kartet.  Tips? : ) 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...