Jump to content

Bunnstoff til seilbåt, erfaringer?

Mock

Recommended Posts

Vc17 var katastrofe hos meg. Slipformann ba meg slippe i mørke hvis jeg skulle opp med en båt som så så jævlig ut under.... Har en egen tråd om det her på BP, med bilder. Skal se om jeg finner den.

Skiftet til glide eller hva det var.., da man ikke kan ha hva som helst over vc17, og det var vesentlig bedre, men i år tror jeg at det blir noe selvpolerende...

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Guest Avmønstret#

Kan være praktisk med ett lag i egen farge så den fargen du ønsker å ha til slutt, i selvpolerende. Da trenger fargen under i gjennom der det er slitt og du kan flekke neste sesong. Da går det ikke ikke mye pr. sesong. 

Hele lag hvert år er oppskriften på å bygge opp mange lag som på et tidspunkt blir ujevnt og skaller av. 

Mock skrev for 6 timer siden:

Noen som har erfaring med bunnstoff til seilbåt? Tips Ønskest.  Og mange liter på ein 37 f Hanse?

Syns det gror lite med VC17...

Klarer aldri å huske hvor mye det går, men her er hva Akzonobel skriver i en mail til meg for noen år siden.

Dette er for Hanse 400 med 49 m2 under vannlinjen

Bare vær nøye med å ikke komme i nærheten av rorstamme/skrog-gjennomføringer med VC17

Sitat

VC 17m Extra dekker ca. 11 m² pr. liter (teoretisk spre-evne). Dette indikerer at du vil bruke mellom 4 – 4,45 liter

pr. strøk og da ca. mellom 8-9 liter for to strøk.

Redigert av alidal (see edit history)

Seajet her også,  033 og 039  enda bedre. tar bare opp hver 2 år, og har da bare et tynt slimlag,  en tur til carib og hjem igjen funka det også.  Rengjorde da bunne ca hver mnd  mens vi var der borte. (der gror det godt,)Fin mosjon, børsta bare vekk det som prøvte og sette seg. 

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...