Mock Startet 7.Mars.2018 Del på Facebook Startet 7.Mars.2018 (redigert) Noen som har erfaring med bunnstoff til seilbåt? Tips Ønskest. Og mange liter på ein 37 f Hanse? Redigert 7.Mars.2018 av Mock (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 7.Mars.2018 Del på Facebook Svart 7.Mars.2018 (redigert) Vi har brukt vc17 i 11 år og har vært fornøyde. Vil tro du trenger 3 liter pr strøk. og velkommen til bp, ser det er ditt første innlegg... Redigert 7.Mars.2018 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Mars.2018 Del på Facebook Svart 7.Mars.2018 Mye er bra. Hempel Mille har funka bra hos meg, og i en tilsvarende tråd for en tid tilbake var det mange som likte den Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 (redigert) Vc17 var katastrofe hos meg. Slipformann ba meg slippe i mørke hvis jeg skulle opp med en båt som så så jævlig ut under.... Har en egen tråd om det her på BP, med bilder. Skal se om jeg finner den. Skiftet til glide eller hva det var.., da man ikke kan ha hva som helst over vc17, og det var vesentlig bedre, men i år tror jeg at det blir noe selvpolerende... Redigert 8.Mars.2018 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Geir Kallevik Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Har meget god erfaring med Seajet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Kan være praktisk med ett lag i egen farge så den fargen du ønsker å ha til slutt, i selvpolerende. Da trenger fargen under i gjennom der det er slitt og du kan flekke neste sesong. Da går det ikke ikke mye pr. sesong. Hele lag hvert år er oppskriften på å bygge opp mange lag som på et tidspunkt blir ujevnt og skaller av. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Geir Kallevik skrev 8 minutter siden: Har meget god erfaring med Seajet. Samme her. Bare god erfaring etter å ha brukt dette i (minst) de 10 siste år. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 (redigert) Mock skrev for 6 timer siden: Noen som har erfaring med bunnstoff til seilbåt? Tips Ønskest. Og mange liter på ein 37 f Hanse? Syns det gror lite med VC17... Klarer aldri å huske hvor mye det går, men her er hva Akzonobel skriver i en mail til meg for noen år siden. Dette er for Hanse 400 med 49 m2 under vannlinjen Bare vær nøye med å ikke komme i nærheten av rorstamme/skrog-gjennomføringer med VC17 Sitat VC 17m Extra dekker ca. 11 m² pr. liter (teoretisk spre-evne). Dette indikerer at du vil bruke mellom 4 – 4,45 liter pr. strøk og da ca. mellom 8-9 liter for to strøk. Redigert 8.Mars.2018 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Jeg bruker 4-5 små bokser på 2 tynne strøk med VC17. 39 f seilbåt. Har ingen groe. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Hei Eg synest alle botnstoff eg har prøvd er dårlege. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Hvis det er en båt du har kjøpt brukt, og som du ikke har smurt tidligere ville jeg spurt forrige eier om hva han har brukt, og hvorvidt han var fornøyd med bunnsmurningen. Ikke alle produkter som er like heldige å legge på et annet produkt. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Ask skrev 33 minutter siden: Eg synest alle botnstoff eg har prøvd er dårlege. Men alternativet er vel ikke noe bedre? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 noen som har erfaring av Coppercoat ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Seajet her også, 033 og 039 enda bedre. tar bare opp hver 2 år, og har da bare et tynt slimlag, en tur til carib og hjem igjen funka det også. Rengjorde da bunne ca hver mnd mens vi var der borte. (der gror det godt,)Fin mosjon, børsta bare vekk det som prøvte og sette seg. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Erik Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Erik skrev for 3 timer siden: Vc17 var katastrofe hos meg. Slipformann ba meg slippe i mørke hvis jeg skulle opp med en båt som så så jævlig ut under.... Har en egen tråd om det her på BP, med bilder. Skal se om jeg finner den. Here it is : vc17-vs-selvpolerende-bunnstoff Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
JSM Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Har dårlig erfaring med VC17, grodde som besatt. Skiftet til Mille NCT for et par sesonger siden og er veldig fornøyd - kan også smøres direkte på det meste så lenge overflaten er OK. Ligger ute hele året. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Har på alle mine båter benyttet Jotuns Nonstop, selvpolerende bunnstoff som for meg har virket helt upåklagelig. På ulike båter, i ulike hjemmehavner. Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Bruker seajet 033. Denne fungerer bra for meg. Det går med litt under 10 liter på mine 42 føtter. Det er to strøk. Har båten oppe kvart 2 år. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.