Jump to content

Hentetråd P480 Sandnes til Oslo

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Andresh skrev On 9.3.2018 at 9.35:

Hommersåk har vintervann.  

ca 5nm sørøst for Vassøy, så litt feil retning....

Mener bestemt at Vassøy har varmekabel i den store røde vannslangen. Hørt med de i butikken ???

Satser på at noen kanskje kan bekrefte vintervann i Tananger eller plasser som er på tur i rett retning.

Vassøy har varmekabel på vannet, snakka med de rett før jul og fikk bekrefta. I tilleg ligger den inn i veggen på bua hvis jeg ikke husker feil.

Da er turen over for min del. Jeg har lært opp gutta så bra at de tar skuta videre på egen hånd. ? neida. . De er så dyktige at de håndterer skuta meget bra på egenhånd. 

Vi har sett litt på rutevalg videre til Stavern. De blir nok liggende her i Arendal et par dager . Været ser litt stusselig ut i morgen og mandag. Tirsdagen er bedre. 

God tur videre karer. 

Endelig ble det Bobåt

Takk for hyggelig gratulasjoner og tilbakemeldinger. Vi blir liggende i Arendal til tirsdag morgen, orker ikke å base med snø og kuling. Vi regner med å gå til Stavern på tirsdag og videre til hjemmehavn i Vollen på onsdag. Vi blir nok synlige på Marinetraffic etterhvert som Sea you. Og en kjempetakk til @Bjørn Løvjomås for god hjelp og veiledning på turen. Bjørn er en kunnskapsrik kjernekar som trygt kan anbefales når man skal hente båt!!! :)

On 3/10/2018 at 7:57 AM, Sea you said:

God morgen fra Kristiansan! Jeg er nybakt eier av P 480'n og dette er min første post her på forumet. Etter en finfin dag i går har vi sovet godt i Kristiansand i natt. Planen i dag er å ta det rolig videre til Arendal. Mulig vi blir liggende et par dager i Arendal pga mye vind på søndag og mandag. Her er noen bilder fra gårdsdagen

_MG_9407.jpg

_MG_9410.jpg

_MG_9376.jpg

_MG_9396.jpg

_MG_9332.jpg

_MG_9211.jpg

Gode bilder kan ikke repeteres for ofte så vi tar en ønskereprise! Velkommen på forumet @Sea you og tusen takk for fine bilder! Jeg tok turen i vår Nor Star direkte til Leangbukta på 10 timer med lange rolige parter underveis, samt stor lunch/middag i Nevlunghavn.

Gleder meg til turen videre og kos dere masse med båten. Kanskje vi ses på fjorden ?

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

God morgen!

Dere må for all del ikke haste sånn på.

Jeg foreslår en "snarvei" om København eller Gøteborg. Jo lengre en tur blir, jo bedre.

Og husk, vi tåler alt av bilder: Gode bilder, altfor mørke bilder, bilder som står opp ned, uklare bilder, bilder i høydeformat og breddeformat, bilder av sjø og land, actionbilder............! Med andre ord, vi er altetende. :giggle::yesnod:

Ønsker dere en fin tur videre!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...