Jump to content

Windy 32 med kad32, turtall faller når opp i plan, turbofeil?

BØYEN

Recommended Posts

Hei.

Har en Windy 32 med 2 x kad32 der den en motoren har en tendens til å falle 200-300  på turtallet når den skal opp i plan ca på 2100-2200 omin  går så en 4-5 sek så kommer den og etter det går allt som det skal. Den har oppført seg slik en stund nå og det er bare av og til. Har fått noen tips om def, Turbo men også noen som sier att det kan være noe annet. Er det noen her som har hvert borte i det samme og har løsningen

• 8 måneder senere...

Jeg har lidt samme problem som trådstarter, men min SB motor gør det ved 2800-3200 o/min, så jeg vil starte sæsonen 2019 med at måle turbotrykket.

Referencer til korrekt turbotryk har jeg fundet i verkstedshandboken :-)

Men hvilken bolt er bedst at demontere for at måle turbotrykket (1-4) ?

Og hvad er diameter (dimension) på gevindet på manometeret?

Motorrum05.jpg.45f51046518a365329aeb4621401ee3f.jpg

Redigert av Clasg (see edit history)
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Det er 18 x 1,5 mm gevind som er på de propper,  jeg pillede ud (pos. 3 på tidligere foto højere oppe i tråden ).

Jeg købte 2 nipler (Volvo nr  949 402), en til hver motor. 

I niplen skruede jeg en overgangs-nippel på (, som passede til lyn-trykluftkoblingen (fra Biltema til 55,-/stk)   

2 stk standard trykluftslanger (den ene havde jeg i forvejen , den anden købte jeg i Biltema til 70,-)  blev koblet til, og slangerrne blev trukket op i cockpittet.

Manometeret (også fra Biltema til 140,-) blev forsynet med et overgangsstykke og en han-slange kobling (20,- stk i Biltema)

Under test skiftede jeg blot mellem de 2 slanger ved manometeret. 

Du kan selvfølgelig også vælge at bore hul i proppen og skære passende gevind (mener at huske de fås med enten 3/8" eller 1/4" udv. gevind som er på lyn-trykluftkoblingen)  

Ladetryk-kontrol.JPG.8048496b0e5947ace409e6f154401796.JPG   

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...