Jump to content

ibiza 20 touring oppussings tråd

ibizafan

Recommended Posts

• 1 år senere...

Med alderen blir dette vinduet slitt/uklart. Hvis du har godt poleringsutstyr kan denne plastplaten slipes og poleres helt blank igjen. Men litt arbeid er det jo. Du finner sikkert lokale glassmestre som fører Lexan og som kan kappe/tilpasse en ny plate. Vinduet er lett å demontere - så jeg ville bare sendt den inn og fått et nytt Lexan-vindu.

Redigert av Solseng (see edit history)
  • 4 uker senere...
Solseng skrev On 27.3.2021 at 18.08:

Med alderen blir dette vinduet slitt/uklart. Hvis du har godt poleringsutstyr kan denne plastplaten slipes og poleres helt blank igjen. Men litt arbeid er det jo. Du finner sikkert lokale glassmestre som fører Lexan og som kan kappe/tilpasse en ny plate. Vinduet er lett å demontere - så jeg ville bare sendt den inn og fått et nytt Lexan-vindu.

Takk for svaret. Jeg hadde gitt et forsøk i fjor men jeg skal prøve en gang til med en litt hardere pad på poleringsmaskin.

Hei. Jeg har hatt Bennett Trim Plan på min 1994 i 5 år. For 2 år siden ble en av dem brukt som trappetrinn og som resultat falte metal-delen og nederste delen av sylinder ned i dypt vann. Jeg har demontert begge og tettet opp hulene og har levd fint en sesong uten det. Jeg kommer ikke til å savne funksjonaliteten personlig men jeg lurer på om det en naturell forventning at det finnes trim plan på en slik båt. Det ser vanskelig ut å finne akkurat den delen jeg trenger så jeg må sannsynlig bytte hele systemet. Det blir en relativt stor investering. Tror dere at den kan gi avkastning når jeg selger den igjen eller har det ingenting å si? Hva tenker dere?

Hilsen, Paul

• 4 måneder senere...
Paultron skrev On 19.4.2021 at 11.51:

Takk for svaret. Jeg hadde gitt et forsøk i fjor men jeg skal prøve en gang til med en litt hardere pad på poleringsmaskin.

Glemte å poste bildet av resultatet. Tok flere runder av våtsandpapir fra grov til 2000 pluss noen runder polish. Brukte flere timer og resultatet ble ikke perfekt, men hadde sikkert vært det med bedre teknikk / mer tålmodighet. Den er uansett mye bedre enn før og kostet ingenting. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...