Lars Sunde Startet 14.April.2018 Del på Facebook Startet 14.April.2018 Jeg ser på to Sand Atlantic med forskjellige motorer og lurer litt på hvordan forskjellen mellom en KAMD300 og en TAMD63 oppleves i en slik båt. Kan de gå på samne marsjfart på rundt 18 knop? Hva med driftssikkerhet og dieselforbruk? Hvilken motor bør jeg velge? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.April.2018 Del på Facebook Svart 14.April.2018 Velg Tamd 63. Større slagvolum, flere hester (370 hk dersom 63 P, 318 hk dersom 63L) større dreimoment, lavere turtall. Minuset er høyere vekt. Kamd 300 har vel 278 hk, 3,6 liter . Dette er største effektuttaket på denne blokka, som på slutten av 70 tallet kom som 80 hk eller der omkring (MD 40) Har selv forgjengeren (Tamd 61) til 63 motoren og er meget fornøyd. (begge disse motorene er på 5,5 liter) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Dykker Svart 14.April.2018 Del på Facebook Svart 14.April.2018 Video og tekniske data TAMD63P http://www.fairlinephantom.no/2016/11/05/en-titt-i-kjelleren/ Sitér dette innlegget Link to post
Henrich Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Kompressor på kamd vil vel starte på ca 15-1700 omdreininger, og da må du opp til 2600 eller deromkring før den kobler ut. Den motoren egner seg vel ikke så godt i halvplaner. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Den båten bør ikke ha noe mindre motor enn den VP 63 motoren. Jeg synes den bør ha en marsfart på 20+ Da ligger den fint i vannet. Under den hastigheten lager den for mye bølger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.