Jump to content

Velge ny båtmotor til Risørsnekke


Bjørn Flatland

Recommended Posts

Har fått trøbbel med min Sleipner 2 sylindra båtmotor og har insett at jeg må søke å kjøpe meg en ny motor.

Er det noen som kan komme med gode råd til en uerfaren båtmann.

Jeg ønsker tips på hvilken båtmotor jeg bør sette inn i en Risørsnekke og en slipp/verksted jeg kan få til å bytte motor.

Jeg holder til På Lindøya rett utenfor Oslo.

Link to post
Share on other sites

Hei Bjørn!

 

Jeg tror det hadde vært litt enklere hvis du hadde oppgitt hvor stor båten er. Jeg regner med at det er plastbåt?

 

Vi holder på å sette inn en ny motor i våres 28 fots trebåt i disse dager og valget falt på en Sole diesel mini 26 (25 hk). Grunnen til det var at det var ganske billig i forhold til for eksempel Yanmar. En annen faktor var at Rød båtbyggeri (Fredrikstad) kunne montere den, og de lå i rimlig nærhet til dær vi har båten (innerst i bunnefjorden). Hittil har det ikke vært noen problemer og han som driver Rød båtbyggeri (enamannsforetak) virker som han kan greiene sine.

 

Lykke til med valget!

 

mvh

M/B Gamla :seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...