Solux24 Startet 13.Mai.2018 Del på Facebook Startet 13.Mai.2018 Noen som har noen tips på hvordan jeg kan få ut pakningen/skiven som sitter mellom dysen og forkammeret (nr 4 på tegningen) vil helst slippe å måtte ta av toppen snu den rundt og banke den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 13.Mai.2018 Del på Facebook Svart 13.Mai.2018 Det er ofte mulig å pirke de løs med et skrujern. Hvis de er kokset fast kan du prøve å spraye med rustløser, la det virke litt 1 time eller 2,før du prøver igjen. En kraftig streng med en liten 90gr bøy kan også gjøre susen. Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 13.Mai.2018 Del på Facebook Svart 13.Mai.2018 (redigert) Hei @Solux24; var det kanskje deg jeg møtte på brygga i går, da du hadde lekkasje rundt dysa? Jeg foreslår at du spør de på Bertel O. Steen -verkstedet på Kjellstad; problemet er vel kanskje at det ikke er så mange der som har skrudd på så gamle motorer. Ev. spør en av de eldre gutta på Asker Elektro Diesel; de er veldig dyktige. Ev. oppsøk et MB-veteranbilmiljø. Jeg ville vært svært forsiktig med å lage riper i setet der; rustløser er sikkert lurt, men vær forsiktig med ståltråd. Kanskje @Toroa vet? Redigert 13.Mai.2018 av Familiesnekke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 I følge tegningen har jo den skiva en god krage på undersiden, så den bør jo være grei å få ut med en glidehammer. Glidehammer får du på Biltema Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Toroa Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Ta en grisepikk og skru den ned i skiva, da kommer den løs. Jeg har gjort det 100vis av ganger uten problem. Du skal bytte den uansett tenker jeg. Et sett med slike koster 39 kroner på biltema. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Skrueuttrekkere-5-stk-2000016851/ Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.