Jump to content

Krise! - trenger lufteskrue til Perkins 4.108

skogdramm

Recommended Posts

Hei godtfolk! Jeg har gjort den tabben å vri av lufteskruen på dieselpumpa på en Perkins 4.108. Har søkt ulike leverandører (Sørensen og Balchen m.fl) men de kan ikke skaffe før langt ut i sesongen.

Nå ligger skuta på vannet og venter på første tur, men jeg trenger altså denne skruen.

Det er den øverste lufteskruen på dieselpumpa (jeg tror av typen Lucas). Se vedlagte bilder.

Perkins 4.108.JPG

Lufteskrue Perkins 4.108.JPG

Guest Avmønstret#

Hva om du "bare" finner en skrue med riktige gjenger, kapper den til riktig lenge og setter den der? Ville tatt med skruen til "skrueforhandleren" og fått noe som passet. 

I Oslo er det vel Zachariassen på Thorshow som har absolutt alt av skruer og maskinbolter sånn ca. 

http://www.zachskruer.no/

Utover det ville jeg hørt med Minges om de har, de overhaler i hvertfall slike pumper

https://minges.no/butikk/dieselverksted

--

Når vet jeg jo ikke hvor du bor da men.. tok utgangspunkt i Oslo/Østfold ish ?

..men er det krise..? Fra forumreglene: Følgende 3 ord er ikke tillatt i titler: hjelpproblem(er), spørsmål. Grunnen er at bruk av disse intetsigende ordene nesten alltid fører til en mangelfull tittel.

...blir som om du sender e-post med URGENT,  men du synker vel ikke?

for kriser anbefaler jeg VHF 16 eller 113.

Guest Avmønstret#
skogdramm skrev for 1 time siden:

Ekstremt trangt å komme til der lufteskruen sitter.

Akkurat det vet jeg mer om en jeg vil. Skrudde akkurat ut pumpa for levering til overhaling. Trangt og kronglete i en jungel av dieselrør osv. 

Men når sant skal sies så pleier jeg ikke å lufte selve pumpa selv om det står i "prosedyren" at det skal gjøres. Lufter frem til pumpa og så tre av dysene. Da starter motoren. Men nå som jeg har montert ut pumpa så må jeg nok lufte den neste gang. 

Om du ikke har el-pumpe eller blære på diesellinja og lufter med nikkepumpa så vær klar over at det kan ta natt og dag å pumpe diesel frem til pumpa. Og det utgjør stor forskjell om du "småpumper" lett på nikkepumpa eller trøkker til litt hardt i så høyt tempo som du klarer å holde. Tror kona brukte 15 minutter med iherdig "lettpumping" før det kom diesel, hun skal ha for innsatsen da ? Med litt mer trøkk i pumpinga så blir det fart i sakene. 

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...