Trophy Startet 21.Mai.2018 Del på Facebook Startet 21.Mai.2018 Min " nye" raymarine E120W viser riktige kart mens min gamle E80 som var ok tidligere viser ok til fyrsektorer mens lenger inn er det ingen landkonturer eller kartdata. Hva er galt ? Kan det være at plotterne har forskjellige oppdateringer ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Code0 Svart 21.Mai.2018 Del på Facebook Svart 21.Mai.2018 Får du ikke detaljer når du zoomer inn? Vet du at du har aktivisert lisens på kartet? Noen ganger må du taste en aktiviseringskode for å låse opp kart. Navionics’en min viser ‘hele verden’ men detaljer bare der jeg har kjøpt kart. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2018 E80 har stått sammen med en annen E80 der plotteren nede ha hatt kartbrikken og plotteren oppe har vært master. E80 nede ble solgt til fordel for litt nyere E120W kjøpt på eBay i vår. Den virker ok både kart og radar. Har aldri måttet taste aktivisering kode. Litt litt merkelig, men hadde et liknende problem etter oppdatering av software for noen år siden. Da fikk eg det til ved å sette plotter oppe som master og kartbrikken i plotter nede og starte plotteren oppe først.. ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Kjellg Svart 21.Mai.2018 Del på Facebook Svart 21.Mai.2018 Nyeste firmware på utstyret? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2018 E80 = v5.23 E120 =v2.65 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Hever denne ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Har samme greia på min ES120 oppe. Koblet med Seatalk. Aner ikke hvordan jeg setter den til slave, men det vet sikkert noen her? Den nede er master med kartbrikke. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trophy Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 (redigert) Erikda skrev On 22.5.2018 at 21.38: Har samme greia på min ES120 oppe. Koblet med Seatalk. Aner ikke hvordan jeg setter den til slave, men det vet sikkert noen her? Den nede er master med kartbrikke. Er dine kjøpt samtidig så de har samme programvare oppdatering ? Redigert 24.Mai.2018 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Ok! Etter en lengre samtale med Raymarine er forklaringen følgende; Seatalk Ng har ikke kapasitet til å sende kartdata. Det må benyttes nettverkskabel mellom plotteren oppe og den nede. Da vil det fungere sømløst. Så du må anskaffe nettverkskabel til din C120 og C80. Jeg må da kjøpe en femports switch til den nette sum av 3200 kroner og en femmeters nettverkskabel og strekke opp i tillegg til Seatalk Ng som jeg allerede har strukket opp! Jeg må ha swirch fordi jeg har koblet på radar og en A7 på plotteren nede og dermed er begge portene brukt opp. Tungvint og selvsagt grisedyrt!?? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trophy Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Eg har nettverkskabel (Seatalk hs) , så den er grei og E serie ikkje C. Spørsmålet er om begge plotteren må ha samme programvare oppdateringer for å fungere sammen ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Det spiller ingen rolle om fu har e eller c-serie. Ringer du Raymarine i morgen får du svar på det med programvaren. Går nettverkskabelen via Seatalkport eller en egen port? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trophy Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Erikda skrev for 6 timer siden: Går nettverkskabelen via Seatalkport eller en egen port? Husker ikke navnet, men den ser ut som telefonpluggen på fasttelefon :-) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
JRK Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 (redigert) Her må man holde tunga rett I munnen. C wide serie har denne muligheten, men det har ikke tradisjonell C serie. C-Wide serie har nettverksplugg, det har ikke C serie Redigert 25.Mai.2018 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 JRK skrev for 3 timer siden: Her må man holde tunga rett I munnen. C wide serie har denne muligheten, men det har ikke tradisjonell C serie. C-Wide serie har nettverksplugg, det har ikke C serie Ok, da er det nok best å snakke med Raymarine direkte. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 JRK skrev On 25.5.2018 at 8.39: Her må man holde tunga rett I munnen. C wide serie har denne muligheten, men det har ikke tradisjonell C serie. C-Wide serie har nettverksplugg, det har ikke C serie Sjekket på kompisen sin C-serie er er det inngang for standard nettverksplugg. På mine Es er det Raymarine sin egen..... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trophy Svart 27.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 (redigert) Her kan du se 2 stk Seatalk hs . Annerledes på dine ES serie ? Redigert 27.Mai.2018 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 Her er min Es kjøpt i 2017. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trophy Svart 27.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 Erikda skrev On 25.5.2018 at 12.27: Ok, da er det nok best å snakke med Raymarine direkte. Har du tlf nr og eventuelt navn på person ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 Trophy skrev 55 minutter siden: Har du tlf nr og eventuelt navn på person ? Telefonnummeret til Raymarine er 69 26 46 00. De har supporttelefon hver dag. Det er som regel Frank som svarer. Fast tid kl 14 til 15 tror jeg! Men jeg ringer i hele åpningstiden! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Mix Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 Erikda skrev for 8 timer siden: Her er min Es kjøpt i 2017. Den har siste generasjon av marine ethernet kabel/kontakt, den er tatt frem for å være mer resistent for vanninntrengning og vibrasjoner enn standard RJ45 er. Men det er samme ethernet 100Mb nettverket. Vil du bruke vanlige RJ45 kabler/plug og standard ethernet hub eller switch finnes det overganger til RJ45 å få kjøpt. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 Mix skrev 1 time siden: Den har siste generasjon av marine ethernet kabel/kontakt, den er tatt frem for å være mer resistent for vanninntrengning og vibrasjoner enn standard RJ45 er. Men det er samme ethernet 100Mb nettverket. Vil du bruke vanlige RJ45 kabler/plug og standard ethernet hub eller switch finnes det overganger til RJ45 å få kjøpt. Nja, er det ikke Giga? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 Du har rett. Blandet portene med det som er på HS5. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 Nettet er uansett 100Mb, men har du ett veldig stor nett kan du kople flere switcher sammen med 1000Mb. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 (redigert) Jeg har Es128 på apeloftet og Es128 og a7 nede. Samt autopilotkontroll oppe og nede, samt AIS og ekkoloddmodul koblet på. Jeg må ha fempirts switch for at alt skal snakke sammen med kun en kartbrikke. Redigert 27.Mai.2018 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.