Jump to content

Raymarine E120W koblet sammen med E80 viser ikke kartdetaljer

Trophy

Recommended Posts

E80 har stått sammen med en annen E80 der plotteren nede ha hatt kartbrikken og plotteren oppe har vært master. E80 nede ble solgt til fordel for litt nyere E120W kjøpt på eBay i vår. Den virker ok både kart og radar. Har aldri måttet taste aktivisering kode. Litt litt merkelig, men hadde et liknende problem etter oppdatering av software for noen år siden.

Da fikk eg det til ved å sette plotter oppe som master og kartbrikken i plotter nede og starte plotteren oppe først..

?

Maxum 4100 scb, Chenette III

Ok! Etter en lengre samtale med Raymarine er forklaringen følgende;

Seatalk Ng har ikke kapasitet til å sende kartdata. Det må benyttes nettverkskabel mellom plotteren oppe og den nede. Da vil det fungere sømløst. Så du må anskaffe nettverkskabel til din C120 og C80.

Jeg må da kjøpe en femports switch til den nette sum av 3200 kroner og en femmeters nettverkskabel og strekke opp i tillegg til Seatalk Ng som jeg allerede har strukket opp!

Jeg må ha swirch fordi jeg har koblet på radar og en A7 på plotteren nede og dermed er begge portene brukt opp. 

Tungvint og selvsagt grisedyrt!??

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Det spiller ingen rolle om fu har e eller c-serie. 

Ringer du Raymarine i morgen får du svar på det med programvaren. 

Går nettverkskabelen via Seatalkport eller en egen port?

Mvh

Solbris II

JRK skrev for 3 timer siden:

Her må man holde tunga rett I munnen. C wide serie har denne muligheten, men det har ikke tradisjonell C serie. C-Wide serie har nettverksplugg, det har ikke C serie

Ok, da er det nok best å snakke med Raymarine direkte. 

Mvh

Solbris II

JRK skrev On 25.5.2018 at 8.39:

Her må man holde tunga rett I munnen. C wide serie har denne muligheten, men det har ikke tradisjonell C serie. C-Wide serie har nettverksplugg, det har ikke C serie

Sjekket på kompisen sin C-serie er er det inngang for standard nettverksplugg. På mine Es er det Raymarine sin egen.....

9C3905BD-B671-4753-908B-149D01B9C5DA.jpeg

Mvh

Solbris II

Trophy skrev 55 minutter siden:

Har du tlf nr og eventuelt navn på person ?

Telefonnummeret til Raymarine er ‭69 26 46 00‬. 

De har supporttelefon hver dag. Det er som regel Frank som svarer. Fast tid kl 14 til 15 tror jeg! Men jeg ringer i hele åpningstiden!

Mvh

Solbris II

Erikda skrev for 8 timer siden:

Her er min Es kjøpt i 2017. 

Den har siste generasjon av marine ethernet kabel/kontakt, den er tatt frem for å være mer resistent for vanninntrengning og vibrasjoner enn standard RJ45 er.

Men det er samme ethernet 100Mb nettverket.

Vil du bruke vanlige RJ45 kabler/plug og standard ethernet hub eller switch finnes det overganger til RJ45 å få kjøpt.

Mix skrev 1 time siden:

Den har siste generasjon av marine ethernet kabel/kontakt, den er tatt frem for å være mer resistent for vanninntrengning og vibrasjoner enn standard RJ45 er.

Men det er samme ethernet 100Mb nettverket.

Vil du bruke vanlige RJ45 kabler/plug og standard ethernet hub eller switch finnes det overganger til RJ45 å få kjøpt.

Nja, er det ikke Giga? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...