Jump to content

Raymarine E120W koblet sammen med E80 viser ikke kartdetaljer

Trophy

Recommended Posts

Erikda skrev 20 minutter siden:

Jeg må ha fempirts switch for at alt skal snakke sammen med kun en kartbrikke. 

Da må du ha 2 switcher hvis du skal Raynet HS-5, den har bare 4 porter.

Hvis switch kan stå tørrt og tryggt tror jeg at jeg ville satt inn en standard 8 ports 100Mb switch til noen hundrelapper og brukt Raynet til RJ45 kabler på de devicene som trenger dette og eventuellt står utsatt til for vær og vind.

Mix skrev for 2 timer siden:

Da må du ha 2 switcher hvis du skal Raynet HS-5, den har bare 4 porter.

Hvis switch kan stå tørrt og tryggt tror jeg at jeg ville satt inn en standard 8 ports 100Mb switch til noen hundrelapper og brukt Raynet til RJ45 kabler på de devicene som trenger dette og eventuellt står utsatt til for vær og vind.

Det hørtes fristende ut! Og vanvittig mye billigere en Raymarine sin til 3200 kroner!???

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Trophy skrev for 6 timer siden:

Litt rart siden min E120w viser kart og radar:crazy: og får i hvert fall  radarsignalet via E80.

Noen som har en E90w og vil bytte i E80 ?

Er det noe lurt da, har du en analog radar koplet til E80classic vil ikke denne kunne brukes på E90wide eller E120wide. Da må du ha ny radar også. Det blir jo billigere med en kartbrikke til.

Mix skrev for 9 timer siden:

Er det noe lurt da, har du en analog radar koplet til E80classic vil ikke denne kunne brukes på E90wide eller E120wide. Da må du ha ny radar også. Det blir jo billigere med en kartbrikke til.

Ser ut som radar virker på min E120W. Får opp radarbilde og ser mål og kan bruke målfølging. 

Maxum 4100 scb, Chenette III

Mix skrev for 1 time siden:

Det var poenget mitt over. Erstatter du E80 med E90W er det ikke sikkert du kan kople til radaren lenger. Dette bør du sjekke opp først.

Se på radardomen om den er digital. Er den digital kan du bruke den videre. 

Mvh

Chilli Solbris

20180610_094508.jpg.bf756e8e4bccf8b23361451b6117669d.jpg

Mix skrev for 12 timer siden:

Da må du beholde din E80 ellers må du kjøpe ny radar også. Da er det billigere å fortsette med det du har og heller investere i en kartbrikke til.

Satser på det ja. Kanskje oppgradere senere hvis det dukker opp noe.

Har ikke peiling på kartbrikken, men ser at den eg har er på 2GB Norway south-west. Ser på FINN at noen er helt ned til 32MB. ER  V.Q1.18 kartkoden eg bør søke etter på nettet ? 

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Trophy skrev for 3 timer siden:

20180610_094508.jpg.bf756e8e4bccf8b23361451b6117669d.jpg

Satser på det ja. Kanskje oppgradere senere hvis det dukker opp noe.

Har ikke peiling på kartbrikken, men ser at den eg har er på 2GB Norway south-west. Ser på FINN at noen er helt ned til 32MB. ER  V.Q1.18 kartkoden eg bør søke etter på nettet ? 

Logg deg inn på Navionics.com eller opprett en brukerprofil. Der kan du oppdatere kartbrikken din. 

Mvh

Chilli Solbris

Trophy skrev 23 minutter siden:

Oppdatert for noen år siden. Har sett på kartbrikke på nett til Norway south-west som er på 8GB og lurer på hva som er forskjellen siden min er på 2 GB ?

Kartdataene og detaljene er langt fler og de legger til sonarkart som tar vannvittig mye plass! Styr unna sonar! Les om det på Navionics.com

behold brikke di og oppdater den. Skal du kjøpe kart til plotter nr 2 kjøper du Bavionics+ ikke platinum. Med din plotter vil du ikke ha noen glede av platinum. 

Mvh

Chilli Solbris

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...