cobra II Startet 13.August.2018 Del på Facebook Startet 13.August.2018 Jeg oppdagen nå i dag at spenningen/ strømmen ikke er av når jeg har vridd på bryterne, har forsøkt alle kombinasjoner. Har noen her inne en ide om hva som er galt, domt å ha spenningen på når båten ikke brukes... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.August.2018 Del på Facebook Svart 13.August.2018 Er alt spenningssatt og virker som normalt sjølv om du slår av begge bryterene? Det mest nærliggende er å tenke at det er feil i bryterene, men at begge skal ryke samtidig... Prøv å skru av pluss fra batteri bakpå bryteren og sjå om anlegget blir dødt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
"LISE" Svart 13.August.2018 Del på Facebook Svart 13.August.2018 Er det målt spenning du opplever, eller at tilkoblet utstyr fungerer? Om det kun er målt spenning kan dette være pga. lagret energi i diverse utstyr som f.eks i kondensatorene i stereo osv. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
pipe Svart 13.August.2018 Del på Facebook Svart 13.August.2018 Må jo være en drøm å måle ut dette med en prævelampe når alt er så tilgjengelig. Er alt strømsatt? eller virker bare noe slik som radioen og lensepumpen? Sitér dette innlegget Link to post
cobra II Svart 13.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2018 All har strøm, fra motor tilt, gps lys o.a virker uansett vilken posisjon bryterne er i. Det var ikke slik for noen dager siden. Har mål spenning, og den er nå på 12,4v, Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 13.August.2018 Del på Facebook Svart 13.August.2018 Koblet opp noe nytt utstyr eller gjort endringer med systemet den siste tiden? Koble bort en av hoved kabel fra en av bryterne og se om du fortsatt har strøm. Er strømmen borte så er problemet bryteren. Har du fortsatt strøm så må man fortsette å feilsøke. Er noe koblet direkte på batteriet. Har du flere batteri osv. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
ttyridal Svart 13.August.2018 Del på Facebook Svart 13.August.2018 Du har ikke f.eks solceller på "feil side" av bryteren? Fikk meg en liten overraskelse da jeg skulle bytte dynamo her Sitér dette innlegget Link to post
cobra II Svart 13.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2018 Nei har ikke solceller , ennå.. ikke gjøre noe, kun ett batteri, og veldig lite andre til. Det forunderlige er at begge bryterne ikke kutter strømmen, og har ikke gjøre noe med det elektriske anlegget. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 (redigert) Kjenner du fysisk at bryteren slår over? Tenkte om du kanskje bare vred håndtaket uten å vi selve stemmen til bryteren.... Og har dette skjedd nettopp? Vært i orden før? Redigert 14.August.2018 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 Joltus skrev for 7 timer siden: Kjenner du fysisk at bryteren slår over? Tenkte om du kanskje bare vred håndtaket uten å vi selve stemmen til bryteren.... Og har dette skjedd nettopp? Vært i orden før? Fjerbelastet "trøkk inn og vri" bryter tipper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 Er dette en forholdvis ny båt? Finnes det ingen dokumentasjon på det elektriske fra produsenten? Ikke så lett å "synse" når vi har så lite å gå etter, MEN,- trådstarter mener det bare finnes ett batteri (og dermed en batterikrets). Hvorfor er det da to "hovedbrytere"? Det er vel ikke akkurat vanlig, men kan det være at det er satt en hovedbryter på både pluss- og minussiden av batteriet? Det ville forklart fargen på bryterhåndtakene (og kablene). Jeg har ingen tro på at to slike brytere går defekt samtidig, men om systemet er koblet slik jeg beskriver ovenfor kan jo en av bryterne ha gått defekt (kortslutter) på et tidligere tidspunkt. Så lenge den andre fungerte har det allikevel vært mulig å skru av alle funksjonene med denne bryteren. Om så bryter nr. 2 kortslutter ved et senere tidspunkt vil det forklare situasjonen trådstarter nå opplever..... Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 sånn som jeg kan se det, har han 1 bryter for pluss og 1 bryter for minus, går all strømmen mellom motor og kontrolpannel gjennom bryterne også, eller er det på egen kurs utenom bryterne, har du ikke egen kurs der, så er det bare å sjekke ut pluss bryter, men hadde vært kjekt med et bilde eller 2 av hvordan det er koblet på batterier Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 Kan det være flere hovedstrømsbrytere, og at disse to er til feks baugpropell eller annen tung forbruker? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.August.2018 Del på Facebook Svart 15.August.2018 På min Askeladden er det med elskjema som viser alt fabrikkmontert utstyr, i permen med den tekniske dokumentasjonen! Det er det jo sikkert på din båt også som er nyere og har enda større krav til CE og dokumentasjon! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.