Jump to content

Støpe med polyester under 15+ grader?

PiperBill

Recommended Posts

I morgen skal jeg støpe inn en kryssfinerplate med polyester og glassfibervev på taukassa på min Baltic.  Båten står på land. Det er meldt rundt 12+ grader midt på dagen men jeg mener å ha lest en gang at polyester herder ikke bra under + 15. Kan det stemmer? Kan jeg bruke litt mer herder en det vanlig 2 % eller er det bare og prøve å sette på litt varme? Må blir ferdig med hele jobben pluss 2 strøk med 2 komp primer i morgen.

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Tror vi må skille litt mellom forskjellige typer lim/resiner her. Vet ikke så mye om silikon, men f.eks. ms-polymerlim herder ved eksponering for fuktighet fra omgivelsene. Polyester herder ved hjelp av innblandet herder. I Bills tilfelle er det nok som Komodo skriver best å holde seg til blandingsforholdene på forpakningen, og evt heve temperaturen ved hjelp av en liten vifteovn e.l. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...