PiperBill Startet 22.September.2018 Del på Facebook Startet 22.September.2018 (redigert) I morgen skal jeg støpe inn en kryssfinerplate med polyester og glassfibervev på taukassa på min Baltic. Båten står på land. Det er meldt rundt 12+ grader midt på dagen men jeg mener å ha lest en gang at polyester herder ikke bra under + 15. Kan det stemmer? Kan jeg bruke litt mer herder en det vanlig 2 % eller er det bare og prøve å sette på litt varme? Må blir ferdig med hele jobben pluss 2 strøk med 2 komp primer i morgen. Redigert 22.September.2018 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Komodo Svart 22.September.2018 Del på Facebook Svart 22.September.2018 Det er ikke noe problem å støpe nå Bill. Ikke gå over 2%, heller under. Det er nå min mening. Hvis du vil at herdingen skal gå raskere kan du sette på varme når du er ferdig med å rulle ut. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
PiperBill Svart 22.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2018 Ja det var det jeg mente også.. før jeg leste på boksen. J Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Kjellg Svart 22.September.2018 Del på Facebook Svart 22.September.2018 Jeg kan det ikke, men her i Tromsø plastres det som bare det om dagene. Tempen har vel vært på 10-11 grader. Snakket med en her om dagen, og han sa ‘no problem’ til temperaturen. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 22.September.2018 Del på Facebook Svart 22.September.2018 Luftfuktigheten spiller inn på herdetiden også.Luften kan inneholde mer fuktighet ved + 20 enn ved +2. Ved fuging med sillicon på bad feks.sprayer rørleggeren ofte litt vann på fugene og da starter herdingen fortere. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Sjøvind Svart 22.September.2018 Del på Facebook Svart 22.September.2018 Tror vi må skille litt mellom forskjellige typer lim/resiner her. Vet ikke så mye om silikon, men f.eks. ms-polymerlim herder ved eksponering for fuktighet fra omgivelsene. Polyester herder ved hjelp av innblandet herder. I Bills tilfelle er det nok som Komodo skriver best å holde seg til blandingsforholdene på forpakningen, og evt heve temperaturen ved hjelp av en liten vifteovn e.l. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.