bredekaede Svart 11.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2020 De gamle låsene er fjernet hullene støpt igjen og ny lås montert. Link to post
HenrikN Svart 11.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2020 Hvordan lås har du brukt? Har hatt problemer med vann inn i motorrom, dårlig tilpassing og ingen lås og klem på pakning. Link to post
lippert Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Hvorfor er det små vinduene støpt igjen? Lekkasjeproblemer? mvh Knut Erik Link to post
bredekaede Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Lukelåsen er kjøpt på Bestmarine i Florø. Denne typen lås er levert på flere av askeladden sine modeller. Om pakningen er hel så blir det tett.Når det gjelder de små vinduene så er de støpt igjen på grunn av lekkasjeproblemer. Har heller aldri likt å sove i båt med masse vinduer. Så nå er det både mørkt og tett. Link to post
bredekaede Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Har hatt litt vibrasjon i båten som jeg nå vil prøve å fjerne. Aksling og lager er i dårlig forfatning så nytt er bestillt før slipping. Link to post
bredekaede Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Boltene i klemflensen satt bom fast. .Akslingen måtte kuttes , slik at eg kunne få løs boltene på klemflensen. Link to post
HenrikN Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Overrasket over korrosjonen på konen og langs kilen. Var det like mye da du skiftet propell i februar også? Noen ideer om hvordan det kunne oppstå? Link to post
bredekaede Svart 6.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2020 Ja, samme tæring.Tenker at forrige eier aldri har byttet zink. Det var ingen zink på båten når jeg kjøpte den. Link to post
bredekaede Svart 6.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2020 Måtte fram med sveiseapparatet for å få løs den siste bolten Link to post
bredekaede Svart 8.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2020 Det finnes minst 2 forskjellige lager til propellakslingen. Det jeg bestillte var selvfølgelig feil. Rett mål er 35mm x 1,7/8 tomme. Link to post
bredekaede Svart 8.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2020 Da har ting kommet på plass. 2kg Samlezink også montert.Denne har også kontakt med giret. Link to post
bredekaede Svart 9.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Det hjalp å polere og kvesse propellen :) Link to post
bta Svart 11.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 Imponerende med 17 knop ? Er det 86 hk du har ? Link to post
bredekaede Svart 12.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2020 Det er en 85 hk motor som jeg har satt på intercooler. Er vel 105 hk nå. Var ganske grundig med å fjerne gammelt bunnstoff byttet ut alle bolter i rorbeslag og flyndre til forsenket type + kvessing av propell. Har også flyttet vekt bakover i båten. Ved fart over 14 knop vil det hjelpe med vekt bakover. Om jeg kjører 10 knop er det motsatt. Link to post
Komodo Svart 12.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2020 Hei @bredekaede, oppdaget dessverre denne tråden først nå. Imponerende mye bra arbeid du har gjort med denne båten Ble litt nysgjerrig på den ekstra trekkskiva du har montert på teinehaleren. Kan du legge ut noen detaljbilder og nærmere forklaring på hvordan du har gjort det? HenrikN skrev On 5.7.2020 at 19.13: Overrasket over korrosjonen på konen og langs kilen. ...Noen ideer om hvordan det kunne oppstå? bredekaede skrev On 2.7.2020 at 19.38: Dette er et typisk eksempel på tildekkingskorrosjon, en korrosjonsform som rustfritt og aluminium er veldig utsatt for. Mekanismen er at du har en spalte som er delvis tett slik at oksygen ikke slipper til. Her ser vi at tæringen er i spalten mellom akselen og propellbosset. Dersom det går hull på oksidskiktet i materialet (av en eller annen grunn, f.eks. mangel på anode) mister materialet korrosjonsbeskyttelsen som gjør det rustfritt. Propellaksler som dette er ofte i en martensittisk rustfri kvalitet. Denne er rustfri, men ikke såkalt "syrefast". Den er mekanisk sterk, men korrosjonsmessig ikke spesielt bra. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bredekaede Svart 18.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Takk for hyggelig tilbakemelding. Lagde mellomstykke av aluaksling . brukte lineskive fra mindre teinehaler. Link to post
bredekaede Svart 18.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Skar til syrefast plate som jeg sveiste fast til et rør. brukte den gamle plata som mal. sveiste den deretter fast til røret. Link to post
bredekaede Svart 18.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Innvendig satte jeg røret fast til en flens med teflonforing. Link to post
bredekaede Svart 18.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 koblet ut den orginale bryteren og koblet til fotbryter i dørken. Link to post
bredekaede Svart 3.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2020 Fikk litt during i båten. Årsak: boltene til begge fremre motorfester knekt rett av. Helt utrolig at bolter som er festet i gummi kan knekke. Link to post
Heimegut Svart 27.November.2020 Link til dette innlegget Svart 27.November.2020 flott tråd :) Link to post
bredekaede Svart 9.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2020 Takk fo det Link to post
bredekaede Svart 24.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2020 Har brukt båten mye i sommer /høst /vinter. Fikk tilsammen 38 hummere. sikkert 3000 krabber, litt sjøkreps ,brosme ,lange,flyndre og torsk. Båten har også vært brukt til overnattingsturer i sommer. Ganske fornøyd med båten. Men måtte gjøre noe med gardina inn til lugaren.Den løsna fra skinna den var festet til. Link to post
bredekaede Svart 9.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2021 Ja da har jeg kjøpt meg arbeid og pengeutlegg. Forhåpentlig litt mer fart på båten og. Link to post
bredekaede Svart 9.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2021 Kad 32 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn