Kjesto Startet 17.Desember.2018 Del på Facebook Startet 17.Desember.2018 Hei, jeg har akkurat gamblet og kjøpt meg en Kina varmer...... Tenkte jeg måtte teste en slik. Er det noen her som har erfaring med innstilling av disse? Varmeren starter, vifta drar igang og så begynner diesel pumpa. I begynnelsen holder den samme tempo som den gamle webastoen, men det virker ikke som den tenner riktig, og det kommer masse gråhvit røyk, så kjører den opp tempoet på puma og pusher på masse diesel, intill den finner ut at den ikke har tent. Da stopper den opp en gang, før den kjører samme prosedyre en gang til. Etter andre runde får jeg en E-10 feilmelding...... I manualen går e' ene ikke lenger enn 8. Finner heller ikke riktig kode for å komme inn på conf menyen for å justere inn ting. Noen her med erfaring med dette? https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F382603239375 Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 17.Desember.2018 Del på Facebook Svart 17.Desember.2018 Monterte kinavarmer i caravellen for endel år siden. Det var et par ting der som gjorde at den ikke ville: 1: Viktig at du skjærer drivstoffrør og ikke klipper. Klipper du reduseres gjennomstrømming. 2: Viktig med vinkel på pumpe kontra brenner. SJekk at pumpa spruter godt ut. Feil vinkel gir problemer. 3: Eksos. Kinavarmeren klarte ikke å pushe ut eksos skikkelig når det var montert lydpotte. Uten potta gikk den som en drøm. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 18.Desember.2018 Del på Facebook Svart 18.Desember.2018 Filosofien er vel at en får som en betaler.... Jeg kjøper ny D4 når min en gang i fremtiden må pensjoneres... Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 18.Desember.2018 Del på Facebook Svart 18.Desember.2018 Er vel ikkje heilt ukjent med feil på eberspacher heller,har D4 i turbåten Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 18.Desember.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2018 Har ikke satt på lydpotte, har helt grei flow med diesel, men ser egentlig ut som den får for mye og drukner. Har testet med pumpa fra webastoen og den som fulgte med, begge gir like mye. Vet ikke om det er noen her som har omtrent tilsvarende..... Tror jeg må ha en låsekode for å komme til avansert meny. Finner den ikke i manualen.... Sitér dette innlegget Link to post
kjing Svart 18.Desember.2018 Del på Facebook Svart 18.Desember.2018 Hei! Har varmer fra Kina med tilsvarende display.Her er koden for avanserte instilinger 6688, da kommer du inn i menyen og kan slette feilkoder.Kan være lurt å ta en kikk på You Tube,der vil du finne mange videoer med tips om både installasjon og feilsøking. Har brukt min varmer ca.100 timer og er foreløpig godt fornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 18.Desember.2018 Del på Facebook Svart 18.Desember.2018 Ser du har montert avgass og luftslange ned. Kan det ha noe å si? Normalt monteres de vel med rørene til siden... Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 18.Desember.2018 Del på Facebook Svart 18.Desember.2018 (redigert) Alle jeg har sett har hatt eksos og tilluft på undersiden slik som denne. Det første som slår meg er om du har god nokk spenning ved varmeren. Glødingen trekker bye strøm så det må være skikkelige kabler til batteriet og det må være skikkelig oppladet. Redigert 18.Desember.2018 av Bårdp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 18.Desember.2018 Del på Facebook Svart 18.Desember.2018 (redigert) Leste og søkte litt og det er faktisk flere som har fått E-10. Alle sier «fuel blockage»... Redigert 18.Desember.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil Solheim Svart 18.Desember.2018 Del på Facebook Svart 18.Desember.2018 Du kan se på denne filmen, ser ut til at det kan være flere muligheter Sitér dette innlegget Link to post
TommyJ Svart 18.Desember.2018 Del på Facebook Svart 18.Desember.2018 Har selv kjøpt varmer fra Kina , ser veldig lik ut som denne. Har ikke montert varmeren ennå , men legger merke til en ting. På videoen er pumpa montert loddrett , er dette riktig ? Har montert varmer fra autoderm tidligere , og der skal pumpa stå vannrett Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.Desember.2018 Del på Facebook Svart 18.Desember.2018 Og webasto skal den stå på skråish. Sitér dette innlegget Link to post
Mark Knopfler Svart 18.Desember.2018 Del på Facebook Svart 18.Desember.2018 På min Kinavarmer står den 45 grader skrå Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 18.Desember.2018 Del på Facebook Svart 18.Desember.2018 Min står ca 45grader med inntak nederst,den har gått uten problem, Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 19.Desember.2018 Del på Facebook Svart 19.Desember.2018 Hvis de to tynne skyteledningene en ser på bildet er til strømmen så er det ikkje rart. Ellers så skal eksos og luft være ned ish ja. ikkje til siden og dieselpumpa skal ideelt sett ha en skrå vinkel. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 19.Desember.2018 Del på Facebook Svart 19.Desember.2018 (redigert) Jeg har sett ordet «ish» flere ganger her på forumet. Mulig jeg er dum, men er det noen som kan forklare hva det betyr? Fant det ikke i ordboka Redigert 19.Desember.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Desember.2018 Del på Facebook Svart 19.Desember.2018 (redigert) Det er det samme som "sånn cirka". Lagt til: Årsaken til at du ikke har fått med deg det er antagelig at du begynner å bli gammel, og omgås lite med unge mennesker Redigert 19.Desember.2018 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Torsen67 Svart 19.Desember.2018 Del på Facebook Svart 19.Desember.2018 Sjekk fuel tilførsel. Luft noe sted? Knekk på fuelslangen? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 19.Desember.2018 Del på Facebook Svart 19.Desember.2018 Komodo skrev for 2 timer siden: Det er det samme som "sånn cirka". Lagt til: Årsaken til at du ikke har fått med deg det er antagelig at du begynner å bli gammel, og omgås lite med unge mennesker Hahaha, det kan du saktens ha rett i. Bare jeg ikke blir en «sur gammel gubbe» så er det helt greit å bli gammel. Ringte og snakket med barnebarnet mitt på 10 år som bor der nede på flatlandet østpå. Vet du ikke hva det betyr sa han ;) Han lo godt . Men til hans forsvar så er han født der nede i sør. Men det er visst dialekt. Her nord brukes det ikke etter det jeg forstår. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Desember.2018 Del på Facebook Svart 19.Desember.2018 Nei, det er ikke dialekt. Det er et moteord som er knabbet fra engelsk, men godt mulig det blir mest brukt på østlandet. Selv synes jeg bare det høres teit ut, men mange bruker det, til og med voksne folk Men men, nok av sporing av tråden Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
svebe Svart 20.Desember.2018 Del på Facebook Svart 20.Desember.2018 Flott tråd, og det er flere tråder om Kinavarmere her inne. Fikk min 2kw fra Kina forrige dagen. Kjøpt på Ebay. Har en kompis som monterte en slik i båten for 3 år siden, og han er godt fornøyd. Med den prisen jeg ga så er det lite interesse for dyrere varmere som koster 5 ganger mer. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 23.Desember.2018 Del på Facebook Svart 23.Desember.2018 Kjellg skrev On 19.12.2018 at 16.32: Jeg har sett ordet «ish» flere ganger her på forumet. Mulig jeg er dum, men er det noen som kan forklare hva det betyr? Fant det ikke i ordboka Virker litt teitish, ja... Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 23.Desember.2018 Del på Facebook Svart 23.Desember.2018 https://sprakprat.no/2017/08/03/engelsk-ish-brukt-i-norsk/ Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 23.Desember.2018 Del på Facebook Svart 23.Desember.2018 Cerberus skrev 1 time siden: https://sprakprat.no/2017/08/03/engelsk-ish-brukt-i-norsk/ Leste artikkelen, men må innrømme at jeg skjønte ingenting av den. Faktisk første gang jeg er borti dette ordet og tror det kanskje er mest eller bare brukt på østlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 23.Desember.2018 Del på Facebook Svart 23.Desember.2018 Spør barn eller barnebarn, eventuellt oldebarn, det siste er kanskje mest aktuellt for deg siden du aldri har hørt uttrykket før, gammern. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.