Jump to content

Innstilling av Kina varmer

Kjesto

Recommended Posts

Hei, jeg har akkurat gamblet og kjøpt meg en Kina varmer......

Tenkte jeg måtte teste en slik.

Er det noen her som har erfaring med innstilling av disse?

Varmeren starter, vifta drar igang og så begynner diesel pumpa.

I begynnelsen holder den samme tempo som den gamle webastoen, men det virker ikke som den tenner riktig, og det kommer masse gråhvit røyk, så kjører den opp tempoet på puma og pusher på masse diesel, intill den finner ut at den ikke har tent.

Da stopper den opp en gang, før den kjører samme prosedyre en gang til.

Etter andre runde får jeg en E-10 feilmelding...... I manualen går e' ene ikke lenger enn 8.

Finner heller ikke riktig kode for å komme inn på conf menyen for å justere inn ting.

Noen her med erfaring med dette?

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F382603239375

Monterte kinavarmer i caravellen for endel år siden. Det var et par ting der som gjorde at den ikke ville:

1: Viktig at du skjærer drivstoffrør og ikke klipper. Klipper du reduseres gjennomstrømming.

2: Viktig med vinkel på pumpe kontra brenner. SJekk at pumpa spruter godt ut. Feil vinkel gir problemer.

3: Eksos. Kinavarmeren klarte ikke å pushe ut eksos skikkelig når det var montert lydpotte. Uten potta gikk den som en drøm.

IMG_20181218_115405.jpg.0a61a6d0824891c7195a374e404ff9ad.jpg

IMG_20181218_115357.jpg.e7ab4b42d413273522d82b9ef3170b71.jpg

Har ikke satt på lydpotte, har helt grei flow med diesel, men ser egentlig ut som den får for mye og drukner.

Har testet med pumpa fra webastoen og den som fulgte med, begge gir like mye.

Vet ikke om det er noen her som har omtrent tilsvarende..... Tror jeg må ha en låsekode for å komme til avansert meny. Finner den ikke i manualen....

Hei! Har varmer fra Kina med tilsvarende display.Her er koden for avanserte instilinger 6688,

da kommer du inn i menyen og kan slette feilkoder.Kan være lurt å ta en kikk på You Tube,der vil du finne mange videoer med tips om både installasjon og feilsøking. Har brukt min varmer ca.100 timer og er foreløpig godt fornøyd med den.

Komodo skrev for 2 timer siden:

Det er det samme som "sånn cirka".

Lagt til:

Årsaken til at du ikke har fått med deg det er antagelig at du begynner å bli gammel, og omgås lite med unge mennesker :giggle: 

Hahaha, det kan du saktens ha rett i. Bare jeg ikke blir en «sur gammel gubbe» så er det helt greit å bli gammel. Ringte og snakket med barnebarnet mitt på 10 år som bor der nede på flatlandet østpå. Vet du ikke hva det betyr sa han ;) Han lo godt :giggle:. Men til hans forsvar så er han født der nede i sør. Men det er visst dialekt. Her nord brukes det ikke etter det jeg forstår. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...