Jump to content
  • Sign Up
Ask

Hentetur ala polarskipet 'Maud"

Recommended Posts

Ask   
Ask

Hei 

 

I fjor kom, som kjent, Roald Amundsen sitt polarskip "Maud" heim til Noreg. Dette etter å ha vore under vatn, i Canada, i nokre mannsaldrar. 

 

Mange var så heldige at dei fekk sjå "Maud". 

 

Dei brukte vel tre somrar på å heva, og frakta "Maud" frå Canada til Noreg. 

Dette inkludert ei overvintring på Grønland. 

 

No har eg avslutta ein hentetur, godt inspirert av "Maud". 

 

Fortsetjing føl. 

 

Ask 

 

DSC_1014.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ask   
Ask

Eg kan røpa at det sjølvsagt er ein trebåt. Båten blei lite brukt etter at eigaren mista eit auga i ei sprengningsulykka for 60-70 år sidan. 

 

Dette var på ei tid då ein nytta kvart strå, for å halda svolten, og futen, på avstand. Eigaren nytta såleis kvar ledig stund til nydyrking, og brukte dynamitt når han dyrka den karrige jorda langs denne forblåste og farlege fjorden. 

 

Somme har ymta om at 17. maisalutten, eller dynamittfiske, var årsaka til at auga forsvann. 

 

Ein skade på båten tyder på at den har vore utsatt for store krefter, så dynamittfiske eller minesprenging kan ikkje utelukkast. 

 

Etter at han mista eit auga sleit han med å navigera i den berykta, og frykta, Bømlafjorden. 

 

Historia seier at ein gong forvilla han seg til "Bømmelulu", og sleit med å halda stø kurs heim att over fjorden. Om årsaka var mangelen av eit auga, eller stort inntak av "bømladiesel" skal vera usagt. 

("Bømladiesel" = sats, red. anm.) 

 

I alle høve våga han seg aldri meir på havet, og båten blei gløymt. 

 

Heller ikkje sonen våga seg ut i båten. På den tida måte ein i båt for å få seg kvinnfolk.  Sonen er såleis framleis ungkar, der han ligg på aldersheimen, og nærmar seg 100 år. 

 

På andre sida av fjorden ligg "Bømmelulu". Der er jentene kjent for å vera både fagre og viljug. Hadde han våga seg i båten hadde han nok fått både barn og barnebarn, og eg hadde ikkje fått overtatt båten. 

 

Eit kjent seglingsmerke på "Bømmelulu". 

 

 

 

Fortsetjing kjem. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ask   
Ask

Hei, og takk for tilbakemeldingar.

 

For å frakta båten slik som "Maud" blei frakta måtte eg ha ein lekter, eller liknande, båten kunne fraktast på.

 

Som kjent er kranskip, og lektrar, her på Vestlandet opptatt med vesentleg større oppdrag for tida.

Budsjettet tillot heller ikkje nokon ekstravaganse.

 

På kysten er ein vant med å ordna ting sjølv, og det mest naturlege var difor å bygga ein "lekter" sjølv.

Sjå eigen prosjekttråd.

 

Fortsetjing kjem.

 

Ask

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tom Rør   
Tom Rør

Spennende 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eureka   
Eureka

Flytebrygge har blitt til lekter ja... kreativ omgåelse av regelverket på gang? 

 

🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ask   
Ask

Hei God morgon. 

 

Kreativ må ein vera. 

Eg kan sitera ein forlengst avdød lensmann i nabobygda. "Nei lovleg er det ikkje, men eg trur det går" 😀 

 

Her har hentetur en byrja. 

 

 

DSC_1552.JPG

 

Edited by Ask

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ask   
Ask

Som de ser på førre bilete er brygga utan dekke. Dette var av tidsomsyn. Det er ofte is i deler av farvatnet, og det gjaldt å nytta eit vêrvindu, der farvatnet ikkje var islagt. Takka vera global oppvarming var dette mogeleg på denne tida av året.

 

Ask

Share this post


Link to post
Share on other sites
Martine29f   
Martine29f

Hm,  hurtig.....ehhh sakteruten time for time. Her bygges det opp til spenning til siste slutt. Det gledes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ask   
Ask

Hei 

 

Etter at eg starta denne tråden har eg fått tallause IM med spørsmål om kva båt dette gjeld. 

 

Diverse etterretningstenester har òg luska i buskane. Det er såleis på tide å avsløra kva båt det er. 

 

Etter ein farefull ferd i minst 600 000 millisekund var me framme der den nyerverva båten låg. 

 

Med stor spenning opna me naustdøra. Med litt makt lot dørane seg opna. Det knirka i rustne låsar, og hengsler. Her hadde det ikkje lukta kristen manns blod på mange tiår! 

 

Kva dukka så fram frå gløymselen? 

Det openbarte seg ein oselvar på ca. 18 fot.

 

Legg merke til garnsøkkene som ligg i båten, lengst frå fotografen. 

Nett som Amundsen brukte synåler, og glassperler, som byttemiddel i handel med eskimoar, brukte eg garnsøkkene i bytte med hjelp til å løfta oselvaren. 

 

I dette primitive distriktet er "hard valuta" av liten verdi. 

 

 

DSCPDC_0000_BURST20181227141451448.JPG

Edited by Ask

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tom Rør   
Tom Rør

Se der ja. Et stykke kystkultur👍🏼👍🏼

Share this post


Link to post
Share on other sites
Big Horn   
Big Horn

Vil den ikke flyte selv med litt trutning?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eureka   
Eureka

Ser frem til prosjekttråd! 👍🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Morten_L   
Morten_L

Ser ut som en flott gammel oselver, håper du fikk med gode gamle håndhøvlede årer også. Med gode årer er de en drøm å ro!

 

Men savner fokus på taubåten, Tandberg polar ble jo hyppig nevnt i artikler om Mauds hjemkomst, men lite fokus på taubåten i din hentetråd :giggle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ask   
Ask

Som lesarane sikkert har registrert er dette eit ekstremt farvatn.

Slepebåten måtte såleis vera av det skotsikre slaget.

Det blei difor brukt ein PolarCircel til slepebåt. Bilete kjem.

 

Som nemnt har båten ein skade, som kanskje skuldast dynamittfiske eller minesprenging. Det var difor hensiktsmessig å bruka flytebrygga til å frakta oselvaren. I tillegg er det ikkje slipp i naustet der båten skulle. Det var difor lettare å dra den frå brygga og opp på kaien, enn kva det ville vore å dra den frå sjøen og opp.

 

Det følgte med årar, og eg har nokre par årar frå før.

 

Legg merke til dei to festene som er på innsida av ripa, på venstre sida av biletet. Er det einkvan som veit kva dei er til? Båten har ikkje vore rigga for segling.

 

Ask

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rune Totland   
Rune Totland

Vil tro festene er til å kveile tjærelunte på, jfr dynamittfiske😁

Evt for sjøsikring av dunk med nevnte "diesel"🤣

Edited by Rune Totland

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ask   
Ask

Hei 

 

Rune Totland skrev for 6 timer siden:

Vil tro festene er til å kveile tjærelunte på, jfr dynamittfiske😁

Evt for sjøsikring av dunk med nevnte "diesel"🤣

 

Det kan sjølvsagt ikkje utelukkast, men det er nok meir truleg at dunkar med bømladiesel blei oppbevart midt i båten. Dette av omsyn til stabiliteten. 

 

Bømladieselen måtte nok òg vera lett tilgjengeleg, om roaren fekk behov for påfyll😀

 

Ask 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rolf   
Rolf

Har slepet gått ned i havet vest sv Bømlo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ask   
Ask

På tross av røft farvatn gjekk slepet bra. Me unngjekk piratene på Bømlo, men dei var ikkje langt borte. 

 

Ask 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...