Jump to content

Båtpåske 2019, blir det båtpåske?


Inter 9000

Recommended Posts

Klart det blir båtpåske.

 

Turen går til båten, så tar vi det derifra. Håper på fint vær, det er det som bestemmer hva det blir til. Det blir i alle fall dagsturer ut på fjorden. Blir det ikke noe lengre regner jeg med at ungen og jeg tar noen dager i båten i marinaen.

Link to post
Share on other sites

Overnattingssesongen starter før påske, men akurat påsken pleier vi tilbringe på fjellet på Storlien i hytta til Svigermor, men i år er påsken så sein at det er fare for skiføret, så i år tar vi jukse påske med å ta fri noen dager i Mars i stedet, og da er Påsken frigjort til båttur i år.

Hvor ferden går bestemmer vinden og været, men ut på bøljan blå ett sted.

DET kaller jeg silkeføre :cool:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

 

 

Som alltid blir det påske i båten, uavhengig av været så koser vi oss?

 

Om vi kommer oss avgårde i starten av påskeuken så blir det nok en tur mot tvedestrand, Risør og hjemover igjen ?

 

ute forrige helg og skal ut denne helgen også :)

Redigert av MaSa (see edit history)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Med sen påske ligger det ann til noen flotte dager på tur i påsken. For vår del blir det Trøndelagskysten og kanskje litt ned på Nord-Møre. Pleier ikke planlegge mer enn det, tar det som det kommer. 

 

Mitt smøretips i år: Mørk blå Jotun Nonstop ?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Sein påske i år, så hele påska blir på hytta i forhåpentligvis fint vårvær! Båten ble kjørt rett i naustet etter en storservice sist høst, og står klar for sjøsetting!  Mulig jeg tar litt polering, ellers er alt klart!

Håper på en fin påske og flott båtsessong

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

....Tjaaa?

Ikke lett med familie som ikke gidder å bli med på sjøen. Da blir det å prioritere campingvogna i Trysil sommer som vinter eller motorbåten. Campingvogna har vunnet de to siste årene (med meg som eneste stemme for motorbåten).

Flertallet har bestemt også i år at campingvogna 50 meter unna slalombakken i Trysil skal brukes. Så da håper jeg på at til neste påske 2020, så blir det endelig min tur med familie til sjøs en påske. Det kjedelige er jo at båten heller ikke brukes på sommeren. Det var dumt forrige år, da det var så fin sommer.

Men, jeg overnatter uansett en gang i uka på motorbåten, det er jo en trøst det (båten ligger på vannet hele året).

Uansett, god påske til dere som får brukt båten i den tiden.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Vi fikk tatt turen på hytta og familiebesøk i vinterferien så endelig skal vi prøve båtpåske, for første gang! Vi legger ut fra Asker så ser vi hvor vi ender. Har lurt på om vi skulle prøvd oss en sving innover mot øyene i Oslo, er vel lite folk der nå kontra sommeren. Oscarsborg er vel på planen, kanskje Son, Tønsberg. Få se hva barna og fruen ønsker. Jeg er med så lenge jeg kan være på sjøen og at alle smiler! 

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Mulig jeg skal jobbe noen vakter i påsken, hvis ikke kan det nok hende at det blir en tur ut av innerste Oslofjord. Jeg har jo båten i bruk hele året, sist på formiddagen lørdag, så brukt blir den jo uansett...

 

Hvis det blir noen fridager på rappen så tenker jeg Oscarsborg, Horten eller noe slikt.

 

Ifølge turnus skulle jeg egentlig ha jobbet hele påsken, blant annet tre røde dager, noe som ville gitt noen kjærkomne helligdagskroner i kassa, men i påsken har vi jo mindre bemanning, og da har jeg vært så uheldig/heldig at alle mine vakter ifølge turnus ikke skal gås i påsken. Så da har jeg satt meg opp som interessert i flere andre vakter, og disse foretas det loddtrekning på.

 

Så får vi se hva som skjer. På den ene siden sier jeg ikke nei til ekstra inntekt, men samtidig har jeg ikke imot noen fridager som kan benyttes i båten... Litt ambivalent i følelsene her...:giggle:

 

 

Link to post
Share on other sites

Førstefender skrev 19 minutter siden:

 

Kragerø-Risør-Lyngør er vel et utgangspunkt, får se hva MaSa sier ;)  

??????

 

hvis det blir fri hele påsken så er det en god plan:)

kona opereres fredag før påskeuka, men hun får jeg bære ombord ?

 

Om jeg ikke ordner meg fri lenger enn fra langfredag så blir det litt mer lokalt kanskje?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...