Jump to content

Båtpåske 2019, blir det båtpåske?


Inter 9000

Recommended Posts

Sylvester skrev for 9 timer siden:

Hvor lang til beregner du på turen Stavanger-Skagen, krysser dere over fra Mandal?

Båten min ligger for tiden i Göteborg, så det er ikke lange turen over, ca 40 Nm. Er det fint vær på slike kryssninger, legger jeg meg i 7-8 knop (en maskin) setter på autopilot og koker kaffe, nyter turen. Blåser det opp, så drar vi på litt for å komme frem.  Trives best i sakte fart, brukte 16 timer fra Lindesnes til Kärringön i fjor, på tvers av Skagerak, fin tur !

Link to post
Share on other sites

Kenneth82 skrev On 29.3.2019 at 17.56:

@Don Camillo - Fjøløy, er det lun havn? Eller er den no-go ved vestlig vind? Og vet du noe om dybden ved kaien? (Stikker 1.7m)

 

Ses kanskje på Kvitsøy :wink:

Det skulle gå bra med 1,7 m ved kaien på Fjøløy Fort. Har ligget der sammen med seilbåter tidligere.

Innløpet er utsatt for vind/ sjø fra vest og sør/vest så dette er en havn for vindstille eller østlig vind.

Ja og vi treffes kanskje på Kvitsøy; bare ta kontakt om du ser en blå Nimbus med navnet "Pinta" :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...