Jump to content

Båtpåske 2019, blir det båtpåske?


Inter 9000

Recommended Posts

KongKing skrev On 15.3.2019 at 0.11:

For første gang skal båten sjøsettes før påske (vanligvis er det i starten av mai) så er det bra vær blir det tur i påsken. Regner med at det ihvertfall blir en tur til Oscarsborg om det er åpent der ?

 

KK

 

Sjøbliss skrev On 16.3.2019 at 7.51:

Vi fikk tatt turen på hytta og familiebesøk i vinterferien så endelig skal vi prøve båtpåske, for første gang! Vi legger ut fra Asker så ser vi hvor vi ender. Har lurt på om vi skulle prøvd oss en sving innover mot øyene i Oslo, er vel lite folk der nå kontra sommeren. Oscarsborg er vel på planen, kanskje Son, Tønsberg. Få se hva barna og fruen ønsker. Jeg er med så lenge jeg kan være på sjøen og at alle smiler! 

 

Da har vi kvalitetssikret bryggene for dere....  Har hatt hatt en fin helg på Oscarsborg.  Litt surt i dag, men tenker likevel at vi venter med å reise hjem til i morgen tidlig.  Stille og rolig her ute for tiden da...  Kun oss og to andre gjestebåter, i tillegg til opplagsbåtene.  Oscarsborg kan anbefales også vinterstid.

Vi ligger midt i bildet....

9CAD2438-C08C-4CB3-B266-6A0910557D7F.png.65259264f563be421d44352f52396e62.png

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, MaSa said:

??????

 

hvis det blir fri hele påsken så er det en god plan:)

kona opereres fredag før påskeuka, men hun får jeg bære ombord ?

 

Om jeg ikke ordner meg fri lenger enn fra langfredag så blir det litt mer lokalt kanskje?

Avgang senest Onsdag ettermiddag! Så må bare fixe fri! :lol:

Jomfruland, Valle, Kragerø, Portør er helt greit det også :smiley:

Link to post
Share on other sites

Førstefender skrev for 2 timer siden:

Avgang senest Onsdag ettermiddag! Så må bare fixe fri! :lol:

Jomfruland, Valle, Kragerø, Portør er helt greit det også :smiley:

Onsdag? Må jeg jobbe så blir det torsdag kveld,

får jeg fri så blir det lørdag13 når kona kommer hjem etter operasjon igjen ?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

On 3/15/2019 at 9:48 PM, Dykker said:

 Det kjedelige er jo at båten heller ikke brukes på sommeren. Det var dumt forrige år, da det var så fin sommer.

 

Høres jo veldig trist ut med den flotte båten...

Hvor mange døgn får du brukt den, hvis du ser bort fra den 1 dagen i uka da?

Link to post
Share on other sites

På den tiden påsken er i år, skulle det bare mangle at det ikke blir påske i båten. Påsken er jo så sen at den nesten kolliderer med tidlig sommertur.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Da har vaktlista for påsken kommet og jeg jobber til 15 på skjærtorsdag og skal deretter ikke på jobb før 15 andre påskedag. Det gir jo muligheter til en liten påskeferie med båten...hvis vær spiller på lag.

 

Men noen tur til Sverige blir kanskje vanskelig å få til, tar vel nærmere 15-16 timer med min fart å komme meg til Koster for eksempel. bruker det å være mange båter der i påsken? Vil jo tidligst, hvis jeg kjører en laaang etappe fredag, være der fredag kveld... Så tilbringe påskeaften der før jeg tøffer tilbake 1. påskedag...

 

 

Link to post
Share on other sites

Båt eller fjellpåske. I år er påsken så sen at det blir ikke bestemt før nærmere. Normalt er det påskefjellet med alpin kjøring som lokker mest, men i år blir det nok råtten snø og dårlige forhold. Blir været meldt varmt og pent, blir det båten i år. (håper egentlig mest på det).

 

Båten ligger på vannet og var på land for klargjøring i høst, så det blir eventuelt en kattevask, og så bærer det mot Koster eller Væderøarna. Har vinterhavn i Strømstad og sommerhavn i Fjellbacka så begge deler er svært aktuelt :)

 

/Chaos

Redigert av Captain Chaos (see edit history)

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Det blir nok lang båt påske i Ryfylke inkludert Kvitsøy og Skudenes alt etter hvordan været blir. Båten er i bruk hele året, men litt ekstra stell blir det nok i tiden frem til påsken.

Legger inn et bilde fra Fjøløy i solnedgang og håper på slike forhold i denne påsken også :-)

2132683055_Fjly.jpg.5ba4057e31319b6d4f368f54cbc7a99f.jpg

Link to post
Share on other sites

Lykke R skrev 41 minutter siden:

Satser på Skagen, hvis været er med oss. Trivelig der uten for mye party nordmenn og svensker, som det gjerne blir på sommeren.

Hvor lang til beregner du på turen Stavanger-Skagen, krysser dere over fra Mandal?

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...