Jump to content

Båten er solgt


Baltic

Recommended Posts

Det er jo så deilig å bare åpne foran, over vinduene foran, og få luft i ansiktet. Det blir straks verre når du må stå i stolen for å få hodet over hardtoppen.

 

Dette er jeg bare enig i! Poenget er jo å kjenne at en er på sjøen! Vind i håret og sol i trynet. Så får det bare være at det også finnes regndager i dette landet. Har aldri skjønt at en så stor del av båtfolket foretrekker lukket båt. Inntrykket er til og med at de som har lang båterfaring etterhvert velger lukket.

 

Joda, jeg innrømmer at jeg av og til blir lei av kalesjen, men det veier likevel opp for frihetsfølelsen av å "kjenne" sjø og luft når en er ute. Tror jeg hadde fått "klaus" i en lukket båt!

 

Men heldigvis er vi ulike og har ulike tilnærming til båtlivet.

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Joda, jeg innrømmer at jeg av og til blir lei av kalesjen, men det veier likevel opp for frihetsfølelsen av å "kjenne" sjø og luft når en er ute. Tror jeg hadde fått "klaus" i en lukket båt!

<{POST_SNAPBACK}>

Nettopp. ...og vil du i tillegg ha det tørt og varmt på de grå dagene så velger du Ole Brum-løsningen; ja takk begge deler: Flybridge! :yesnod:

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det blir litt spesielt å måtte snømåke tredjeetasjen... Hva ville Ole Brumm sagt til det? :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

he he... det er det som er så genialt skjønner du PanPan. Du behøver ikke å måke bort snøen. Du setter deg bar inn og kjører. Uteplassen/takterrassen er for sol og sommer, og da er det jo ytterst skjelden med snø, ihvertfall på mine kanter. :wink:

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

he he... det er det som er så genialt skjønner du PanPan.  Du behøver ikke å måke bort snøen. Du setter deg bar inn og kjører.  Uteplassen/takterrassen er for sol og sommer, og da er det jo ytterst skjelden med snø, ihvertfall på mine kanter. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nja,---jeg kunne jo tenke meg å bruke doningen om vinteren også jeg! Hva skal jeg da med et slikt svært trau på taket som samler opp snø og is? For meg blir det litt malplassert med flyvebrigde! :cool: Redigert av PanPan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nja,---jeg kunne jo tenke meg å bruke doningen om vinteren også jeg! Hva skal jeg da med et slikt svært trau på taket som samler opp snø og is? For meg blir det litt malplassert med flyvebrigde! :cool:

<{POST_SNAPBACK}>

:lol::lol:

Du kan da virkelig ikke mene at det snør mer på flybridgebåter enn på andre båter????

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Ellers går det jo rykter om flybrigde på kommende Viknesmodeller....

<{POST_SNAPBACK}>

Fra troverdig hold har jeg (uttalt i mai 2005)at det kommer en Viknes med stil a la Grand Banks. Men jeg synes jo flyvebrigde på Grand Banks er noe ganske annet enn hva man ser i mengder på fjorden ellers. På Grand Banks er flyvebrigden et "øverste dekk", ganske forskjellig fra de små trauene man ellers ser... :smiley:

 

Rettelse: Trauene, eller blomsterkassene.. :diving:

Redigert av PanPan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fra troverdig hold har jeg (uttalt i mai 2005)at det kommer en Viknes med stil a la Grand Banks. Men jeg synes jo flyvebrigde på Grand Banks er noe ganske annet enn hva man ser i mengder på fjorden ellers. På Grand Banks er flyvebrigden et "øverste dekk", ganske forskjellig fra de små trauene man ellers ser... :smiley:

 

 

<{POST_SNAPBACK}>

 

Så enig så enig med det siste du sier der! Noen båter kler flybridge andre (de fleste) ikke.

 

Viknes i stil ala Grand Bank høres spennende ut. Tror jeg kjenner en del personer som vil løpe til nærmeste Lotto-kommisjonær den dagen den presenteres.

Link to post
Share on other sites

Jeg kan se en praktisk anvendelse av flyvebrigde: Fylle opp trauet med blomsterjord og så til med blomkarse! :lol:  :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå må du ikke blande sammen båtmagasinets forum med baatplassen. :nono:

Er jo klar over at du til tider har nokså divergerende meninger også innpå her, men vær så snill å reserver fjaset for andre fora. :rolleyes:

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Nå må du ikke blande sammen båtmagasinets forum med baatplassen.  :nono:

Er jo klar over at du til tider har nokså divergerende meninger også innpå her, men vær så snill å reserver fjaset for andre fora. :rolleyes:

 

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

Så du er *humor-politi* her på baatplassen? Jeg kan betakke meg for det, og ikke minst personangrep! Var ikke du selv forresten med på leken om "flybridge" en stund her de siste dagene?

 

Det må gjerne være din mening. Men la andre være dommere for ettertiden! Er det noe som bør påtales finnes det formelle kanaler her på forumet. :cool:

Link to post
Share on other sites

Så du er *humor-politi* her på baatplassen? Jeg kan betakke meg for det, og ikke minst personangrep! Var ikke du selv forresten med på leken om "flybridge" en stund her de siste dagene?

 

Det må gjerne være din mening. Men la andre være dommere for ettertiden! Er det noe som bør påtales finnes det formelle kanaler her på forumet. :cool:

<{POST_SNAPBACK}>

Neida , jeg er ikke no "politi", men når vi prøver oss på en seriøs diskusjon om fordeler/ulemper omkring en båt/båttype så er det på Båtmagasinets sider det er vanlig å benytte seg av fjas og tull når en råker opp for arguementer. Mente bare at du muligens hadde følt deg mer hjemme der ettersom du tydelighvis følger samme debatteknikk. :lol:

 

Stå på panpan, på dette nivået skal du få regjere aleine :wink:

 

M/Y Ellen Marie

Redigert av M/Y Ellen Marie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nettopp.  ...og vil du i tillegg ha det tørt og varmt på de grå dagene så velger du Ole Brum-løsningen; ja takk begge deler: Flybridge! :yesnod:

 

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

 

Jeg synes det blir litt spesielt å måtte snømåke tredjeetasjen... Hva ville Ole Brumm sagt til det? :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Kanskje dette: "Jasså, her var det snø både her og der"...    :lol:        :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

 

I Torbjørn Egners språkdragt fra 50-åra sang Ole Brumm: "Det sner, det sner - tiddelibom" Jeg er ikke helt sikker på tiddelibommet, det kom visstnok fra Nasse Nøff... :diving:

<{POST_SNAPBACK}>

 

he he... det er det som er så genialt skjønner du PanPan.  Du behøver ikke å måke bort snøen. Du setter deg bar inn og kjører.  Uteplassen/takterrassen er for sol og sommer, og da er det jo ytterst skjelden med snø, ihvertfall på mine kanter. :wink:

 

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

 

Nja,---jeg kunne jo tenke meg å bruke doningen om vinteren også jeg! Hva skal jeg da med et slikt svært trau på taket som samler opp snø og is? For meg blir det litt malplassert med flyvebrigde! :cool:

<{POST_SNAPBACK}>

 

:lol:  :lol:

Du kan da virkelig ikke mene at det snør mer på flybridgebåter enn på andre båter????

 

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

 

Det har nok vært Marwin tror jeg :wink:  :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Jeg kan se en praktisk anvendelse av flyvebrigde: Fylle opp trauet med blomsterjord og så til med blomkarse! :lol:  :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Til M/Y Ellen Marie

 

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Denne sekvensen av innlegg er jeg vel ikke absolutt helt alene om å se med et glimt i øye? Du har tatt det for alvor, ikke ant spøken i dette med snø, blomsterjord og blomkarse på, av alle ting: "flyvebrigden"!

 

Livet er for kort til å drikke dårlig rødvin! Men ingen får meg til å kjøpe verandakassebåt, heller forblir jeg lakenbåtfører til krampa tar meg!

 

Men enhver har rett til å være av den motsatte oppfatningen! :smiley:

 

Ærbødigst PanPan

Redigert av PanPan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Denne sekvensen av innlegg er jeg vel ikke absolutt helt alene om å se med et glimt i øye?

<{POST_SNAPBACK}>

:nonod: Absolutt ikke. Jeg forstod ditt innlegg om "blomsterkasse på taket" som humoristisk ment. Og dine :lol::lol::lol: som avsluttet ditt innlegg forsterket mitt inntrykk av at dette var spøk. Faktisk synes jeg det var en ordenlig morsom kommentar

 

Men kommunikasjon med bare ord er vanskelig - og det er lett å misforstå.

 

 

Generelt synes jeg vi har en svært god tone her på Baatplassen. Litt slingringsmonn må vi kunne unne oss synes jeg

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Til M/Y Ellen Marie

 

Denne sekvensen av innlegg er jeg vel ikke absolutt helt alene om å se med et glimt i øye?

Ærbødigst PanPan

<{POST_SNAPBACK}>

Neida, humor er greit, men det var det at når du raka opp for argumenter og det kom bare "humor" jeg tenkte jeg skulle tipse deg om at denslags er mer vanlig på den "andre" båtplassen

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Neida, humor er greit, men det var det at når du raka opp for argumenter og det kom bare "humor" jeg tenkte jeg skulle tipse deg om at denslags er mer vanlig på den "andre" båtplassen

 

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

Hyggelig at du kommer med råd og tips til den enkelte.

 

Generelt sett fungerer IM mellom medlemmer også bra. Da kan man være mer direkte i sine råd uten at alle andre ser hva man mener om hverandre.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Neida, humor er greit, men det var det at når du raka opp for argumenter og det kom bare "humor" jeg tenkte jeg skulle tipse deg om at denslags er mer vanlig på den "andre" båtplassen

 

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

QUE??? Så du tenkte?? Desto verre!

 

Jeg synes det er mer enn nok nå, Ellen Marie!! Det er tredje gangen du kommer med et personangrep!

 

Setter strek for dialog med Ellen Marie i denne saken.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er mer enn nok nå,

<{POST_SNAPBACK}>

 

:seeya:

M/Y Ellen Marie

 

PS Dette med "personangrep" opplever jeg som noe oppbrukt fra din kant. Det har du brukt i minst fire forskjellige tråder mot fire forskjellige forummedlemmer. Kom med noe nytt. :sleep::sleep:

Redigert av M/Y Ellen Marie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg ser du gav avkall på tilbud om 50 000 ekstra etter at du hadde avtalt å selge båten. Slik er det ikke alle som gjør. Vi avtalte kjøp via tlf gjennom en forhandler som solgte en båt for en kunde. Dagen etterpå solgte han den for 4000 mer til en annen uten å gi oss beskjed. Da vi fikk vite det, sa han bare at han måtte jo være dum hvis han hadde stått ved avtalen han hadde gjort med oss ! Så det var det. :discuss:

Link to post
Share on other sites

Hyggelig at du kommer med råd og tips til den enkelte.

 

Generelt sett fungerer IM mellom medlemmer også bra. Da kan man være mer direkte i sine råd uten at alle andre ser hva man mener om hverandre.

<{POST_SNAPBACK}>

Snakk om å sitte i glasshus :lol::lol::lol::lol:

 

Kan ikke se at du har sendt meg noen IM, Bitteliten :wink::rolleyes:

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...