Jump to content

Kjære moderator, ikke slett denne med en gang.


Normarco

Recommended Posts

Hei mine venner.

 

Det er lenge siden jeg har postet noe av "fornuft" her inne men har gjennom min tid forhåpentligvis kommet med noe, om ikke det har vært så mye opp gjennom årene. Så, hvorfor den rare overskriften?

Jeg vet, gjennom noen år, at det jeg nå gjør, og skriver er ikke hva baatplassen er til, men bær over meg en liten stund så håper jeg Dere forstår mitt budskap.

Jeg vil begynne med å vise mitt sanne ansikt, hvem er personen bak nic`et, hvem er personen som skriver dette, og hvorfor.

 

Mitt navn er Andre Hibbeler 48 år, gift med 2 barn som er voksne nok til å ha flyttet for seg selv. Jeg bor i Son med min kone og flyttet hit høsten 2016 fra Ytre Enebakk hvor jeg har bodd siden 2002, sommeren da jeg traff min vakre viv. Jeg kommer oprinnelig fra Bodø men flyttet derfra i -99 da jeg gjennomførte Teknisk Fagskole i Tronhjem.

Av yrke og bakgrunn er jeg Volvo maskin og lastebilmekaniker og har overhalt så mange motorer at jeg ikke har tall på det, jeg begynte som mekaniker da jeg var 15 år og enda gikk på yrkesskolen. Siden den gang ble det jo selvsagt fagbrev og jobbet på samme plassen (Volvo last) frem til jeg var ca 30 hvor det da ble 2 år med teknisk fagskole i Tr.hjem deretter ble det videre jobb med bil/lastebil og maskiner opp til da jeg tok Mesterbrevet, for de av dere som ønsker å vite enda mer kan Dere jo ta en titt på Linkedin og sjekke mine erfaringer og arbeidssteder. Jeg var også Teknisk sjef og videre teknisk markedssjef for en landsomfattende agrikulturkjede hvorpå jeg nå er/var daglig leder for en større serviceorganisasjon som også er landsomspennende hvor det her jobbes med blandt annet Volvo og Mercedes.

 

Med denne bakgrunnen er det egentlig greit å drive vedlikehold på egen båt, forebyggende arbeid og feilsøking av kommende problemer. Dette har jeg gjort på egen båt og siden jeg har den kunnskapen og tillgang til informasjon så er det lett å bli paranoid. På egen båt, Absolute 39 2006 mod har jeg senest i fjor demontert og overhalt begge intercoolerne, den ene var forbi overhalingsstadiet etter mitt skjønn og byttet til komplett ny. Samtidig ble begge oljekjølerne overhalt og siden jeg var så godt i gang ble også en drivstoffkjøler byttet. Det har tidligere vært gjort en kampanje på motorene mens båten ikke var i mitt eie, altså har det vært en autorisert volvo mekaniker ombort og gjort, denne mekanikeren får fra meg det slette lag, denne personen er grunnen til at jeg valgte å skifte den ene intercooleren. Når sant skal sies satt denne veldig trangt, men det er nå ikke noen lovlig grunn til å ta snarveier. Så.....til de av Dere som lurer om det er noe vits å tenke på å kjøre rens, gjør det MEN de skal taes opp, renses og bytte tettingsringer på for å kunne inspisere for deretter vurdere om vsentlige komponenter må byttes. Byttet forøvrig 4 stk nye propeller, noe som ikke lommeboken satte noe pris på, det er også skiftet en  hel del andre ting som jeg ikke skriver om her.

 

Nå kommer det som tråden blir slettet for:: ...Jeg må nå selge vår båt....

 

21 desember 2016 fikk jeg påvist kreft, nå er jo det i seg selv ikke så sørgelig, det er mange som får kreft, også her inne på Båtplassen, men tror ikke det er så mange som har gjort som jeg gjør nå. Det er som nevnt mange som får kreft, som lever med kreft og som dør av alderdom med kreft og det hadde vært greit for meg, men den kreften som nå jeg måtte få er av den sorten som ikke går over med noen paracet, et varmt bad og en god fis, jeg ønsker ikke å gjøre narr av andre som har kreft, det er alvorlig uansett, men jeg fikk den verste sorten; bukspyttkjertelkreft. Jeg har nå hatt diagnosen i to år og noen månder og har hatt tre tilbakefall med cellegift og det hele, båten har stått som et anker i livet vårt og representert min helse. Etter min doktors utsagn er det ingen som har levd lengre en fem år og noen månder, inger har pasert 6 år. Min helse tilsier nå beklageligvis at vår velholdte Absolute 39 med ny Raymarinplotter og nye girwire må selges. Heldigvis fikk jeg bytte giraktuator og hydraulikkslange til styrbord drevlift før jeg ble syk og nytt elekrisk toalett foran ble det jaggu også. Jeg og min kone ønsket å gjøre vårt preg på båten og byttet likesågodt alle septikslanger for en stund siden og det har vi ikke angret på.

 

Vi/jeg er kommet dit hen at helsen ikke strekker til lengre så jeg vil gjøre min kone en tjeneste å selge båten slik at hun ikke må styre med det etter min død. Den blir da solgt via https://www.bergenmarinesenter.no/ og vil bli lagt ut der rimelig snart. Jeg har vært så heldig å treffe en del av medlemmene opp gjennom, noen også via treff som det ikke må bli slutt på.

 

Nevnte båt har gjennom vårt eie alltid hatt service med originale deler og det er ikke til å legge skjul på at servicen og alt av forefallent arbeid er det undertegnede som har gjort og det er selvsagt gjort med tanke på sikkerhet for alle som har vært ombort, reist med og og sovet ombord som eksempelvis våre barn.

 

Siden jeg nå har hatt diagnosen en stund og utsiktene ikke nødvendigvis ser helt fantastisk ut vil jeg sammen med min kjære rett og slett bruke tiden på opplevelser som omfatter et liv uten egen båt den tiden som jeg nå har. For øyeblikket er jeg "oppe å går for egen maskin" og føler meg jo selvsagt både frisk og rask men må daglig bruke store menger smertestillende i form av både plaster og morfintabeletter samt andre medikamenter som jeg må ha. Når du treffer meg ser du ikke umiddelbart av det er noe som feiler meg så det kan kanskje virke overilt og vel dramatisk det jag har skrevet, men sannheten er at jeg ikke lengre klarer lengre noe så enkelt som å kveile et tau uten å bli anpusten og sliten til den grad som man ikke skulle tro kunne være mulig som følge av en stusselig taustump.

 

Dette er altså en salgsanonse, dog uten link til hverken Finn.no eller båt og en lettere beskrivelse av hvem jeg er og hva som er gjort med båten for å gi Dere en pekepinne på min kompetanse når det gjelder teknikk, elektronikk og hydraulikk mm. så, for ikke å glemme så skal vi altså selge vår Absolute 39 som er en helt fantastisk båt og håper på nye eiere :-)

 

Jeg kan jo, om ikke tråden blir slettet før noen får lest den, treffes på mail: andre.hib@outlook.com eller via IM her inne. Dette er ikke en tråd der jeg vil ha noen form for diskusjon rundt min sykdom, den er endelig, men kanskje heller: hva skjer med min prifil her inne etter min død.

 

Med vennlig hilsen

Andre Hibbeler

Link to post
Share on other sites

Aj, den der traff meg midt i mellomgulvet, du og din frue har min absolutte medfølelse. 

 

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Kraftfult innlegg. Lett å identifisere seg, da jeg selv fyller 50 i år, har barn og båt, og er forgjengelig, av kjøtt og blod, som oss alle. Plutselig står jeg der en dag også, med lite igjen på «meterstokken» 

 

Lykke til med salg av båten. Håper den får eiere som setter pris på den, og din innsats.

Link to post
Share on other sites

Som en av det som har hatt gleden av og møte dere (på Borgen bl.a) fjor noen år siden må jeg si dette var skikkelig trist lesning. Vil takke for et kraftfull og ærlig innlegg som setter ting i perspektiv for oss alle.

Ønsker dere alt godt og så gode dager som mulig fremover. Båten vil når den blir solgt fortsette å glede de nye, heldige eierene som får en fantastisk flott og velholdt båt.

 

Lykke til André og familie 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Framtia skrev 7 minutter siden:

Trist å høre. Skulle du trenge en håndsrekning i forbindelse med forberedelse til salg er vi nok flere her som kan bidra litt.

 

Hei, og takk for all omtanke, det varmer og jeg blir rørt her jeg sitter, kona lurer på hvorfor jeg er blank i øynene....må være tørr luft...

 

Den hjelpen jeg måtte trenge er strengt tatt å selge båten, finne en kjøper som tar vare på båten slik som vi har. Dette er rett og slett en egoistisk tanke som har sitt utspring i å ta vare på min kone og gjøre det enkelt for henne, vi har nå ordnet alt det "praktiske" rundt meg og hva som måtte skje etter min bortgang. Det er noe morbid over det å kunne ta del i og regissere sin bortgang men tanken på at alt går greit etterpå, og at jeg har gjort det jeg kan for at det skal bli så sømløst som mulig er underlig nok ganske så tillfredstillende.

 

Nå kan det jo hende at det skjer ting på kreftfronten så for all del, muligheten for noen år til er jo så absolutt tilstede og de ønsker jeg å bruke på best mulig måte og da må man bare begynne. Det er tid og sted for alt.

 

Om tråden enda er oppe vil jeg legge ut linken, og jeg vet utmerket godt at jeg balanserer på en line hva og hvor lenge tråden kan være "i vigør" og har full forståelse for det. 

 

Andre

Link to post
Share on other sites

Dette var trist lesning som setter våre små hverdagslige problemer i et litt annet perspektiv. Jeg husker du sa at du var syk da vi møttes på skjæret i Fredagshølet fjor.

Dere har min dypeste medfølelse begge to.

 Jeg ønsker dere lykke til med båtsalg, og at dere koser dere så godt dere kan sammen, og vi får håpe det dukker opp en mirakelkur som kan kverke dritten.

 

Tom 

Link to post
Share on other sites

Sterk historie som får en til å tenke på egen situasjon. Jeg burde selv også ha tenkt litt mer på fruen om det skulle skje meg noe. Jeg har vært gjennom to runder med kreft, føflekkreft (Melanom) og prostatakreft. Dette har gått bra, men på tirsdag skal jeg sannelig inn på Riksen's ØNH kreftavdeling for sjekk av en suspekt sak i munnhulen. Å hjelpe til med båtsalget, tror jeg ikke jeg er rette mannen til.

Lykke til.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Må bare si meg enig med de fleste her inne.. våre hverdagslige problemer og bekymringer blir mildt sagt banale i denne sammenligningen...

Ønsker deg all lykke fremover, og aldri gi opp håpet..

Som tidligere nevn, det er en rivende utvikling på behandling av kreft...

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 10 minutter siden:

Sterk historie som får en til å tenke på egen situasjon. Jeg burde selv også ha tenkt litt mer på fruen om det skulle skje meg noe. Jeg har vært gjennom to runder med kreft, føflekkreft (Melanom) og prostatakreft. Dette har gått bra, men på tirsdag skal jeg sannelig inn på Riksen's ØNH kreftavdeling for sjekk av en suspekt sak i munnhulen. Å hjelpe til med båtsalget, tror jeg ikke jeg er rette mannen til.

Lykke til.

 

Hei Lars.

 

Ønsker deg lykke til og håper ikke det er noe alvorlig.

Jeg håper jo at Bergen marinesenter tar hånd om salget, men kanskje kan folkene her inne spre ryktene om en båt som kommer for salg :-)

 

Andre

Link to post
Share on other sites

Det blir nok ikke så vanskelig å finne kjøper til en så fin båt. Syklet over fjellet til skien i høst som innsamling til barnekreftforeningen etter å ha mistet for mange. Men skulle ønske jeg kunne gjøre mer.. Ønsker deg lykke til i fortsettelsen. Det er ikke over ennå.

Redigert av Sun Flyer (see edit history)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Det sies at en lever kun en gang. Det er feil, - en dør kun en gang, men en lever hver dag!

(en av mine leveregler)

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Dette var trist å lese, men det ga motivasjon!

En veldig sårt og trengende motivasjon! 

Det var spesielt og lese datoen og stedet du bor og flyttet fra.. 

Og jeg må bare dele det med deg.. 

21 des 2016.. Er datoen jeg brukte 28 år avmitt liv på å komme til.. 

I familie hytta i son ligger jeg panneflat og er skikkelig redd! 

21 desember 2016, enten så lar jeg de som er råttne i familien vinne eller så pakker jeg det jeg kan og drar til seilbåten jeg nylig da hadde kjøpt for slikk og ingen ting, men dobbelt så dyrt enn hva den  Er verdt. 

21 des 2016 var siste gangen jeg kjente angst eller en så uvirkelig depresjon at jeg var sikker på at det fantes ingenting godt. 

Den datoen ødela livsgnisten hos din familie, men ga meg mitt for første gang.. 

Det gir ganske kraftige følelser hos meg. 

 

Jeg manglet motivasjon til å fortsette renovasjon av båten. Den kom tilbake nå! 

Dagen du fikk din dårlige nyhet, fikk jeg min gode. Dagen du åpner deg reddet valget mitt om båten! 

Jeg beholder den og den skal fikses!.. 

 

Virka bare så teit å skrive dette var trist og takk.. 

 

Men virkelig, tusen takk❤️

Familien din er heldige som har deg?

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Sterk kost å fordøye,  jeg sliter med å finne de rette ordene. Men dette er noe av det sterkeste jeg har lest her på Bp. 

Jeg håper linken til salgsannonsen får stå her i denne tråden.

Min dypeste medfølelse til deg og din familie. Å med de beste ønsker for dagene som kommer. Så stiller jeg meg også i den rekken av flotte mennesker her på Bp som håper at det finnes en kur som kan knekke sykdommen du strever med. 

Lykke til med salg,  jeg tror du har valgt den rette mannen til å selge for deg. Jeg bidrar gjerne,  om det er noe jeg kan gjøre i den forbindelse. 

Med vennlig :flag_bp: Bphilsen

Bjørn Løvjomås 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

The Beast skrev for 6 timer siden:

Dette var trist å lese, men det ga motivasjon!

En veldig sårt og trengende motivasjon! 

Det var spesielt og lese datoen og stedet du bor og flyttet fra.. 

Og jeg må bare dele det med deg.. 

21 des 2016.. Er datoen jeg brukte 28 år avmitt liv på å komme til.. 

I familie hytta i son ligger jeg panneflat og er skikkelig redd! 

21 desember 2016, enten så lar jeg de som er råttne i familien vinne eller så pakker jeg det jeg kan og drar til seilbåten jeg nylig da hadde kjøpt for slikk og ingen ting, men dobbelt så dyrt enn hva den  Er verdt. 

21 des 2016 var siste gangen jeg kjente angst eller en så uvirkelig depresjon at jeg var sikker på at det fantes ingenting godt. 

Den datoen ødela livsgnisten hos din familie, men ga meg mitt for første gang.. 

Det gir ganske kraftige følelser hos meg. 

 

Jeg manglet motivasjon til å fortsette renovasjon av båten. Den kom tilbake nå! 

Dagen du fikk din dårlige nyhet, fikk jeg min gode. Dagen du åpner deg reddet valget mitt om båten! 

Jeg beholder den og den skal fikses!.. 

 

Virka bare så teit å skrive dette var trist og takk.. 

 

Men virkelig, tusen takk❤️

Familien din er heldige som har deg?

 

 

 

 

Hvis jeg på noen måte kan være til inspirasjon så er det noe jeg har stor glede av. Håper du ikke gir opp seilbåten og at du setter ditt preg på den.

En klok sjef sa til meg en gang; hvordan spise en elefant?....en bit av gangen.

 

André

Link to post
Share on other sites

Dette var sterke ord som er med å sette livet i perspektiv.

Fikk selv fire stenter i fjor sommer og har smakt litt på tanken om at livet ikke varer evig.

Nå var jeg heldig som slapp infarkt og bypas, men har tatt litt tid å komme seg. Likevel er jeg så heldig at jeg kan begynne på ny båtpuss.

Den værste dagen var da jeg tenkte å kjøre en tur med båten, for det har alltid vært som medisin for meg. 

Jeg kom ret utforbi havna og kjente at dette orker jeg faktisk ikke og måtte snu å kjøre inn igjen. Så jeg forstår godt at du sliter med både helse og båtsalg. Ønsker deg lykke til.

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Utrolig sterk lesing og en hjertelig takk for at du deler med innlevelse og snert. Alle våre andres problemer blir til bagateller og det vitner om en sterk mann med et stort hjerte mellom linjene. De som du har vært, og er en del av livet til er privilegerte. 

 

Håper salget går bra! Tråden blir jo uansett ikke om salget først og fremst men mer om en dyp og hjerteskjærende historie om en familie i en stille krise. Har all mulig medfølelse og empati med deres håpløse situasjon. La oss håpe noe fantastisk skjer og at det umulige blir virkelig. En klok mann sa at det umulige er også mulig, det tar bare litt lenger tid. Så vi setter vi vår lit til at det er tid nok til det umulige for dere! 

 

Jeg kjenner flere som har fått ett år eller to år til som fortsatt lever. En navnebror av meg skulle få dele siste julen med familien for 6 år siden. Hjernesvulst og stagnasjon, ingen dato lenger. Det kan skje, la oss håpe det vil skje! 

 

Takk igjen, og all mulig hell med familie, båt og helse. Heia deg!! 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Mine venner.

 

Takk for all støtt, ordene Deres gjør meg rørt og glad.

 

Som tidligere nevnt vet jeg at jeg tyner tråden til bristepunktet, men her kommer linken.

 

https://www.bergenmarinesenter.no/baater-til-salgs?merke=Absolute&lengde=&pris=&aar=&sort=

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=143496051

 

André

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...